Автомобилният парк в България намалява средно със 150 000 автомобила всяка година. Общият брой леки коли е 2 745 582, като по пътищата ни се движат над 150 различни модела. Това показват данни на МВР към началото на април тази година.
Към средата на 2016 г. автомобилите са били 3 213 408, а сега три години по-късно, броят им е паднал с близо 468 хил. Кои обаче са най-разпространените марки в България, уточнява в. „Монитор“. Абсолютен лидер в класацията е VW, като 15 процента от колите по родните пътища са на германския производител - общо 453 859 регистрирани коли, но както и при общия брой коли, тук също преобладават тези с възраст над 20 години.
На второ място е Opel - 350 320 автомобила. В челната тройка попада и Mercedes, като се оказва, че в България има регистрирани над 283 хил. автомобила от иначе тузарската марка (283 075). В топ 10 влизат Renault с 203 819 автомобила, Audi (173 539), Ford (197 637), Peugeot - 186 541, BMW (138 857), Toyota (124 557) и Fiat – 111 847.
Както може и да се очаква, регистрираните превозни средства, а не само леки автомобили, са доста възрастни - общо 1,57 млн. от всичките 3,63 млн. са над 20-годишни.
От данните на МВР се вижда, че все ще има доста автомобили съветско и източногерманско производство като „Волга”, „Москвич”, „Лада”, „Чайка” и други.