От три общински системи за улично видеонаблюдение във Варна, нито една не следи трафика и инцидентите на пътя. Не работят 130 камери, които са били разположени по основни булеварди на града още преди 12 години.
Камерите са работили за кратко, но не са въведени в постоянна експлоатация. През 2007 г. Варна инвестира 10 млн. лв. в система за видеонаблюдение. Тя е покривала входно-изходните артерии на града. Аспаруховият мост единственият изход на Варна в посока Бургас и курортите по Южното Черноморие. Макар да предполага движение с висока скорост, тук ограничението остава 50 км/ч.
"Само за около час екип на bTV засече над 20 нарушители. И понеже най-често се бърза, вместо да разчита на улични камери, полицията разполага свой екип за по няколко часа всеки ден. За първите шест месеца от общо 10 хил. нарушения на скоростта в града, 1 500 са именно на моста.
Старите и неработещи камери са собственост на съдружие между общината и австрийски доставчик. Миналата година местната власт откупува всички дялове, а сега е ликвидирала фирмата и е придобила оборудването.
"В момента се изгражда мрежата и при прехвърляне на активите официално към Община Варна цялата налична мрежа ще влезе на експлоатация в това предприятие, което ще обслужва контрола на трафика", каза пред bTV общинският съветник Христо Атанасов.
Колко от камерите са изправни и колко пари ще са нужни за ремонт и подмяна, не е ясно. Най-рано през 2020 г. Варна ще може да има ново видеонаблюдение.