122 199 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана на България Мая Манолова за близо 4-годишен период, съобщиха от пресцентъра на омбудсмана на Република България.
Общественият защитник публикува информация за дейността на институцията и финансов отчет за разходваните публични средства.
„45 016 са постъпилите жалби и сигнали на гражданите, като в топ пет на жалбите и сигналите през годините са следните нарушения: права на потребители – 11 291 бр.; социални права – 6 360 бр.; основни права и свободи – 5 858 бр.; право на собственост – 4 584 бр.; в изпълнителното производство – 3 318 бр.“
Дава се и отчет на приключилите жалби и сигнали – „43 569, отправените препоръки към държавни и общински органи, от които всяка втора е изпълнена са 5 113“, пише още в отчета на омбудсмана.
Над 175 работни са посещенията на омбудсмана в страната и чужбина.