Отидете към основна версия

2 150 14

Арх. Борислав Игнатов ще изведе трафика от града

  • софия-
  • трафик-
  • арх. борислав игнатов

„Демократична България“ с основна цел - 30 мин. средно време за придвижване в основните направления в София

Програмата на арх. Борислав Игнатов в частта „София-мобилна столица“ предвижда свързани мерки, които реално и кратки срокове ще намалят трафика и съответно отделянето на вредни емисии във въздуха. По данни на AirBg за месец септември в столицата за пореден път бяха отчетени повишени нива на азотен диоксид. Неговите нива зависят основно от автомобилния трафик. Решаването на проблема с трафика е ключов за управлението на столицата и „Демократична България“ има решение на това.

Ето някои от най-важните решенията включени в програмата:

Пълна промяна на философията на пътната обстановка. Синхронизиране на Генералния план за организация на движението и Транспортно-комуникационни план на София. Тези два компонента трябва да бъдат координирани и трябва да бъдат осъвременени. По закон те трябва да се осъвременяват на всеки 5 години, но за съжаление, от 2015 г. не са актуализирани.

Общ координационен център за градска мобилност, който да събира на едно място цялата информация за пътния трафик.

Довършването на ринговите трасета, като алтернативи на сегашното транзитно придвижване през центъра на града. Приоритет е завършването на булевард „Тодор Каблешков“ от бул. „Цар Борис III“ до бул. „Г.М. Димитров“ (с интегриран трамваен и велотранспорт) и изграждане на Източната тангента от 4-ти километър през бул. „Ботевградско шосе“ и бул. „Владимир Вазов“.

Подобряване свързаността на уличната мрежа в целия град, преодоляване фрагментираността на градската среда и осигуряване свързаност, необходима за новата градска мобилност. ДБ ще се работи приоритетно за свързаност в Западната част на София, като предпоставка за развитие на надземен обществен транспорт и градско интегриране. Чрез осъществяване на отлаганите пробиви (бул. “Копенхаген” до ж.к. “Младост”; от Сточна до Централна гара; бул. “Монтевидео” до Люлин; бул. “Евлоги и Христо Георгиеви” до моста “Чавдар”, бул. “Пенчо Славейков” до бул. “Инж. Иван Иванов”; под Централна жп гара - от бул. “Христо Ботев” до ул. “История Славянобългарска” и др.).

Гарантирано качество на всяка нова улична инфраструктура, безопасна и даваща достъп на всички участници в движението, като ще дадем приоритет на развитието ѝ в кварталите.

Приоритетна работа вместо за големи булеварди, за балансирано развитие на цялата улична мрежа с фокус върху интегрираната свързаност на града и вътре в кварталите.

Обособяване на зони с ниски емисии чрез ограничаване на движението на МПС в централните части на града.

Увеличаване на броя и ефективността на еднопосочните улици. ДБ, ще увеличи средната скорост на придвижване на всички участници за сметка на моментната чрез по-широкото използване на повдигнати пешеходни пътеки, острови и зелени разделители, кръгови и елипсовидни кръстовища, успокоени зони, уширения за спирки, включвания на второстепенни улици и т.н.

Въвеждане на „жилищни зони“ за успокоен трафик, където пешеходците, автомобилите и колоездачите са равноправни – с ограничение на скоростта до 30 км/ч. Входният автомобилен трафик ще се регулира със “затихване”, включително чрез физически препятствия, в синхрон със съвременните тенденции в големите градове в Европа

Безопасен автомобилен транспорт, чрез поставяне на нови камери за следене на скоростта, включително чрез засичане на средната скорост. Подобряване уличното осветление, маркировката и контрол над качеството на ремонтите.

Контрол над шума и осигуряване на нужните уреди за измерване нивата на шума и организиране на проверка, съчетана с проверка на емисиите от газовете. Прилагане на иновативни практики за пилотни проекти по инсталиране на шумови радари, които да засичат нарушителите съвместно със системата за видеонаблюдение.

Стимулиране на споделеното използване на автомобили и проучване на възможността за интегрирането на тази услуга в обществения транспорт на София.

Програмата „Мобилна столица“ включва всичко свързано с придвижването в града и започва с градския транспорт където са основните приоритети за оптимизация.

„Демократична България“ си поставя за цел София да остане град със средно време за придвижване в основните направления от около 30 мин., т.е. компактен град, което да включва и изнесените градски центрове, смесените зони и т.н.

„Не желаем да лишим гражданите от свободата, която предлага личният автомобил и въпреки че политиката ни ще бъде насочена към развитието на електрическия транспорт, на велотранспорта и на микромобилността, чрез развитие на синята и зелената зона ще уредим въпросите за паркирането по улиците, както и ще стимулираме изграждането на многоетажни и подземни паркинги, които да поемат значителна част от паркираните в момента по улиците и зелените площи коли“, изтъкна арх. Игнатов.

Целта на „Демократична България“ е да превърне обществения транспорт в ефективна алтернатива на придвижването с автомобил. Ще бъде подобрено драстично качеството, удовлетвореността от ползването и привлекателността му чрез специални усилия за подобряване свързаността и интеграцията на различните видове транспорт, включително и с железопътния транспорт и с регионалната транспортна система, така че да бъде значително подобрена комуникацията с близко разположените до София дестинации.

„Всичко в нашата програма се реализират благодарение на основния инструмент за управление – дигитализацията. Това значи, свързаност, синхрон и контрол на трафика“ подчерта арх. Игнатов.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове