ТЕМА: Местни избори 2019
Новини

Арх. Борислав Игнатов ще изведе трафика от града

„Демократична България“ с основна цел - 30 мин. средно време за придвижване в основните направления в София

Публикувана: 21 Октомври, 2019 09:09
14 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 814
Арх. Борислав Игнатов ще изведе трафика от града
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.

Програмата на арх. Борислав Игнатов в частта „София-мобилна столица“ предвижда свързани мерки, които реално и кратки срокове ще намалят трафика и съответно отделянето на вредни емисии във въздуха. По данни на AirBg за месец септември в столицата за пореден път бяха отчетени повишени нива на азотен диоксид. Неговите нива зависят основно от автомобилния трафик. Решаването на проблема с трафика е ключов за управлението на столицата и „Демократична България“ има решение на това.

Ето някои от най-важните решенията включени в програмата:

Пълна промяна на философията на пътната обстановка. Синхронизиране на Генералния план за организация на движението и Транспортно-комуникационни план на София. Тези два компонента трябва да бъдат координирани и трябва да бъдат осъвременени. По закон те трябва да се осъвременяват на всеки 5 години, но за съжаление, от 2015 г. не са актуализирани.

Общ координационен център за градска мобилност, който да събира на едно място цялата информация за пътния трафик.

Довършването на ринговите трасета, като алтернативи на сегашното транзитно придвижване през центъра на града. Приоритет е завършването на булевард „Тодор Каблешков“ от бул. „Цар Борис III“ до бул. „Г.М. Димитров“ (с интегриран трамваен и велотранспорт) и изграждане на Източната тангента от 4-ти километър през бул. „Ботевградско шосе“ и бул. „Владимир Вазов“.

Подобряване свързаността на уличната мрежа в целия град, преодоляване фрагментираността на градската среда и осигуряване свързаност, необходима за новата градска мобилност. ДБ ще се работи приоритетно за свързаност в Западната част на София, като предпоставка за развитие на надземен обществен транспорт и градско интегриране. Чрез осъществяване на отлаганите пробиви (бул. “Копенхаген” до ж.к. “Младост”; от Сточна до Централна гара; бул. “Монтевидео” до Люлин; бул. “Евлоги и Христо Георгиеви” до моста “Чавдар”, бул. “Пенчо Славейков” до бул. “Инж. Иван Иванов”; под Централна жп гара - от бул. “Христо Ботев” до ул. “История Славянобългарска” и др.).

Гарантирано качество на всяка нова улична инфраструктура, безопасна и даваща достъп на всички участници в движението, като ще дадем приоритет на развитието ѝ в кварталите.

Приоритетна работа вместо за големи булеварди, за балансирано развитие на цялата улична мрежа с фокус върху интегрираната свързаност на града и вътре в кварталите.

Обособяване на зони с ниски емисии чрез ограничаване на движението на МПС в централните части на града.

Увеличаване на броя и ефективността на еднопосочните улици. ДБ, ще увеличи средната скорост на придвижване на всички участници за сметка на моментната чрез по-широкото използване на повдигнати пешеходни пътеки, острови и зелени разделители, кръгови и елипсовидни кръстовища, успокоени зони, уширения за спирки, включвания на второстепенни улици и т.н.

Въвеждане на „жилищни зони“ за успокоен трафик, където пешеходците, автомобилите и колоездачите са равноправни – с ограничение на скоростта до 30 км/ч. Входният автомобилен трафик ще се регулира със “затихване”, включително чрез физически препятствия, в синхрон със съвременните тенденции в големите градове в Европа

Безопасен автомобилен транспорт, чрез поставяне на нови камери за следене на скоростта, включително чрез засичане на средната скорост. Подобряване уличното осветление, маркировката и контрол над качеството на ремонтите.

Контрол над шума и осигуряване на нужните уреди за измерване нивата на шума и организиране на проверка, съчетана с проверка на емисиите от газовете. Прилагане на иновативни практики за пилотни проекти по инсталиране на шумови радари, които да засичат нарушителите съвместно със системата за видеонаблюдение.

Стимулиране на споделеното използване на автомобили и проучване на възможността за интегрирането на тази услуга в обществения транспорт на София.

Програмата „Мобилна столица“ включва всичко свързано с придвижването в града и започва с градския транспорт където са основните приоритети за оптимизация.

„Демократична България“ си поставя за цел София да остане град със средно време за придвижване в основните направления от около 30 мин., т.е. компактен град, което да включва и изнесените градски центрове, смесените зони и т.н.

„Не желаем да лишим гражданите от свободата, която предлага личният автомобил и въпреки че политиката ни ще бъде насочена към развитието на електрическия транспорт, на велотранспорта и на микромобилността, чрез развитие на синята и зелената зона ще уредим въпросите за паркирането по улиците, както и ще стимулираме изграждането на многоетажни и подземни паркинги, които да поемат значителна част от паркираните в момента по улиците и зелените площи коли“, изтъкна арх. Игнатов.

Целта на „Демократична България“ е да превърне обществения транспорт в ефективна алтернатива на придвижването с автомобил. Ще бъде подобрено драстично качеството, удовлетвореността от ползването и привлекателността му чрез специални усилия за подобряване свързаността и интеграцията на различните видове транспорт, включително и с железопътния транспорт и с регионалната транспортна система, така че да бъде значително подобрена комуникацията с близко разположените до София дестинации.

„Всичко в нашата програма се реализират благодарение на основния инструмент за управление – дигитализацията. Това значи, свързаност, синхрон и контрол на трафика“ подчерта арх. Игнатов.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
обнадежден
1 Отговор
Мдаа - всичко ще "оправи" Борето Игнатов - само му осигурете повечко вибратори (от по големите).

Коментиран от #4


Оценка:
-6 +10

Ас народът не ви ли
2 Отговор
Изхвърли от властта?

Оценка:
-1 +3

Ultra
3 Отговор
Много амбициозна, но и модерна програма! Успех на изборите за арх. Игнатов, точно такива млади и образовани хора трябват на София, а не лелки, които отдавна са изхабени!

Коментиран от #6, #11


Оценка:
-7 +5

Ее той и лубрикант ще иска
4 Отговор

До коментар #1 от "обнадежден":


Пак ще отидат много пари от бюджета в некой сексшоп

Оценка:
-2 +7

Ще пренасочи трафика
5 Отговор
Към гаджето си ...смешник

Коментиран от #7


Оценка:
-1 +6

Само че ми е интересно
6 Отговор

До коментар #3 от "Ultra":


Защо образован и успешен архитект се прибира от Ню Йорк в София. Обяснението което дава е смешно.

Оценка:
-0 +7

Е ако е така
7 Отговор

До коментар #5 от "Ще пренасочи трафика":


Ще гласувам за него хахаха

Оценка:
-1 +3

Софиянец
8 Отговор
Един път нещо смислено да прочета.

Оценка:
-2 +3

И тоа не си верва
9 Отговор
На дивотииите😂😂😂😂

Оценка:
-1 +3

другарски съвет
10 Отговор
Абе ,този че нищо няма (нито да направи) нито да оправи - това е ясно НО ,че официалната му половинка че може да "оправя" по трима клиенти наведнъж - това е сигурно (съдейки по интернет подвизите и). Така че - Игнатов ,първатата ти работа (ако станеш кмет) трябва да е - по добри трудови условия за "жриците" по околовръстното ,та да е доволна и тя.

Оценка:
-2 +4

Гошо
11 Отговор

До коментар #3 от "Ultra":


Той Игнатов ,първо да каже, къде, кога и при кой е пуснал оплакването за снимките ,после да обяснява за риговите трасета

Оценка:
-1 +3

Гост
12 Отговор
Тука пускат статии за всички кандидат-кметове и всички коминтари са само псувни, срещу всичк до един...

Оценка:
-0 +0

Това е, което всеки иска да чуе
13 Отговор
И иска да бъде изпълнено, но.....
Как ще се реализира? Започнахте ли да калкулирате необходимите финанси? И кой ще ги осигури, а след това как ще се следи дали не се краде от тях и с какво качество се изпълнява работата?
Изборите са време за идеи......90% от които остават неизпълнени, а 10% лошо изпълнени.

Оценка:
-0 +1

Onq s konq
14 Отговор
Що пара потрошиха за метро. С тея пари можеха да преасвалтират цяла София и да закупят нови автобуси на метан и нови трамваи. И щеше и да остане някой лев. Колкото до автомобилния трафик, ами създайте икономика с добро заплащане в провинцията и селендурите сами ще си се приберат по родните места.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.