Отидете към основна версия

2 998 28

Виолета Комитова: Нямам самочувствие, че изсветлих много неща

  • виолета комитова-
  • мррб-
  • ам хемус-
  • хемус

В краткото време, в което сме не можем да правим генерални промени, сподели служебният регионален министър

Снимка: БГНЕС

"В краткото време, в което сме не можем да правим генерални промени. Аз се придържах към прозрачност, законност и борба с корупцията. Освен пред медиите ние постоянно даваме информация на запитване от граждански организации. Не даваме да се строи без разрешение за строеж. Не приемам никакви обяснения по този въпрос. Съдействам да си придвижат документите, но не и да строят без тях". Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройство в неделния сутрешен блок на БНТ, коментиайки работата на ведомството.

"На магистрала „Хемус“ се строят участъци 1,2 и 3. Спряно е строителството на тунели в тези отсечки", съобщи регионалният министър. Тя каза, че ежедневно се получават множество сигнали за нередности в МРРБ. Даде пример с прекратяване на проект, след което фирма е атакувала МРРБ по медиите.

„Някой под масата се опитва да продаде имоти в мътната вода. Ние се борим за това. Няма да се строи без разрешение“, заяви Комитова. Тя многократно увери, че фирмите получават съдействие, за да узаконят документите си.

„Боря се с фирми, които имат по-малки поръчки. Едни от тях са фирми на абонамент, които в рамките на 5 години получават средства. На второ място, има придворни фирми, които получава предимство. Има и фирми с дублиращи функции“, обясни регионалният министър.

Тя каза, че е против една фирма да прави проекта и да го реализира: „Инженерингът е начин сметката да бъде надписана. Това е предпоставка за скъпо строителство. На институциите им е по-лесно да правят процедури по инженеринг заради обществените поръчки“.

Комитова коментира идеята на Слави Трифонов за магистралите на концесия: „Аз си представям магистрала да се строи на концесия. Това означава съответната магистрала да се даде на концесионер, той прави всичките проекти, носи риска, построява магистралата. След това той трябва да си върне инвестицията. В много държави има строителство на магистрали на концесия. Не мога да го коментирам, защото трябва да се види дали работи в България“.

„Нямам самочувствие, че изсветлих много неща. Напротив, бяха малко. Имам претенция, че законите трябва да се приемат с едногодишна давност. МРРБ има задачата да прави свързаност и да развива регионите“, сподели регионалният министър.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 23 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове