"В краткото време, в което сме не можем да правим генерални промени. Аз се придържах към прозрачност, законност и борба с корупцията. Освен пред медиите ние постоянно даваме информация на запитване от граждански организации. Не даваме да се строи без разрешение за строеж. Не приемам никакви обяснения по този въпрос. Съдействам да си придвижат документите, но не и да строят без тях". Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройство в неделния сутрешен блок на БНТ, коментиайки работата на ведомството.
"На магистрала „Хемус“ се строят участъци 1,2 и 3. Спряно е строителството на тунели в тези отсечки", съобщи регионалният министър. Тя каза, че ежедневно се получават множество сигнали за нередности в МРРБ. Даде пример с прекратяване на проект, след което фирма е атакувала МРРБ по медиите.
„Някой под масата се опитва да продаде имоти в мътната вода. Ние се борим за това. Няма да се строи без разрешение“, заяви Комитова. Тя многократно увери, че фирмите получават съдействие, за да узаконят документите си.
„Боря се с фирми, които имат по-малки поръчки. Едни от тях са фирми на абонамент, които в рамките на 5 години получават средства. На второ място, има придворни фирми, които получава предимство. Има и фирми с дублиращи функции“, обясни регионалният министър.
Тя каза, че е против една фирма да прави проекта и да го реализира: „Инженерингът е начин сметката да бъде надписана. Това е предпоставка за скъпо строителство. На институциите им е по-лесно да правят процедури по инженеринг заради обществените поръчки“.
Комитова коментира идеята на Слави Трифонов за магистралите на концесия: „Аз си представям магистрала да се строи на концесия. Това означава съответната магистрала да се даде на концесионер, той прави всичките проекти, носи риска, построява магистралата. След това той трябва да си върне инвестицията. В много държави има строителство на магистрали на концесия. Не мога да го коментирам, защото трябва да се види дали работи в България“.
„Нямам самочувствие, че изсветлих много неща. Напротив, бяха малко. Имам претенция, че законите трябва да се приемат с едногодишна давност. МРРБ има задачата да прави свързаност и да развива регионите“, сподели регионалният министър.