"Ситуацията се доближава до абсурда".
Това сподели журналистът от "Дневник" Спас Спасов пред "ЕвроДикоф" по случая със заседналия кораб "Вера Су".
"Преди дни министърът на транспорта обяви, че след като кораба бъде изоставен от екипажа си и на него се качи български екипаж той става българска собственост, но това не е точно така. Процедурата е по-сложна", уточни журналистът.
"За да се случи това корабът трябва да бъде изоставен в международни води, а след това да се качи наш екипаж. Едва тогава той става бъгларска собственост", подчерта той.
"Сега ситуацията не е такава - корабът е в наши води и всички го знаят", допълни Спас Спасов.
"Поради лошото време не се е качил български екипаж, който да обезпечи претоварването на товара. Бавенето за качване на български екипаж носи свои последици и може би затова никой не иска "Вера Су", сподели още той.
"Морето, където се събират всички ветрове е много бурно, което създава предпоставка за изтичане на товара в морето", каза още Спасов.
"Перун" беше единствения кораб, който можеше да помогне в подобна ситуация и липсата му се оказа фатална", категоричен бе той.
"Това обаче е част от цялостната ни морска политика, защото ние само говорим, че сме морска нация, но политиката не го показва", допълни той.
"Каква е точна цената, на която е продадено старото желязо от "Перун" не знам, но всеобщото мнение е, че това се е случило за жълти стотинки, което е необяснимо", изтъкна журналистът.
"Трите баржи са тук, но транспортирането им отнема време", завърши Спасов.