След сериозна и детайлна проверка за състоянието на БДЖ пътнически и товарни превози, включително и на „Холдинг БДЖ“, се оказа, че състоянието на пътническите влакове и локомотивите е трагично. Това каза Красимир Папукчийски – зам.-министър на транспорта и съобщенията в студиото на „Денят започва“ по БНТ.
Той даде пример с новите локомотиви от миналата година, които 50% от тях вече са състояние негодни за експлоатация поради това, че не са уточнени договорните отношения между доставчика „Сименс“ и БДЖ от гледна точка на следгаранционното обслужване.
Според Папукчийски мерките за БДЖ взети от предишното правителство не са достатъчни. Но има една положителна мярка, а именно намаляване на инфраструктурните такси за достъп до железопътната инфраструктура.
„Това даде възможността на голяма част от превозвачите да бъдат по-рентабилни и конкурентно способни на пазара за транспортната услуга. Но това не е мярката, която ще доведе до подобряване на състоянието на БДЖ“, добави той.
По думите му сливането на пътническите и товарните превози в една обща компания е само документално.