От "Спаси София" днес алармираха за серия дефекти по новоизграденото трамвайно трасе по бул. "Цар Борис III". Според тях, в току-що изградения за 50 млн. лв. обект са допуснати сериозни грешки, които няма да могат да бъдат поправени даже и след ремонт на ремонта.
„Констатирахме некачествено строителство на всяка крачка при нашата проверка. Най-фрапиращото е, че релсите са бетонирани накриво, което ще доведе до лъкатушене, шум и вибрации от трамваите. Предупредихме още преди месеци за този проблем, но Общината си затвори очите. Това е непоправим дефект, тъй като не може да бъде отстранен без изкъртването на цялата релсова конструкция. Как е възможно това да не е забелязано от управляващите София и надзора?“ - пита Борис Бонев.
Според Стефан Спасов, по трасето на Петицата има десетки други дефекти и проблеми, които имат нужда от ремонт на ремонта. „Шахтите са изработени толкова мърляво, че вече се рушат. Част от тях са бетонирани или запушени, с което се компрометира отводняването на новия обект. Мазилките, подпорните стени и бордюрите пък са толкова некадърно поставени, че огромна част от тях вече са разлепени, изронени или разместени. За нас е неясно какви материали са ползвани, щом се разпадат още пред самото откриване?“ - обясняват от Спаси София.
Експертите на Спаси София сигнализират и за напълно унищожения емблематичен жив плет, който разкрасяваше бул. Цар Борис III и поемаше прах и шум от натоварения булевард. „Защо живият плет беше изкорубен и заменен с грозните железни парапети? Даже да се засади нов такъв, ще отнеме повече от 10 години, за да се възстанови в пълния му обем. Опасявам се, че още един символ на София изчезна заради поредния ремонт на Йорданка Фандъкова, също както изчезна и живият плет по бул. "България". Неприемливо за мен е символите на столицата да се унищожават с лека ръка от хора, които нямат никакво сантиментално отношение към града ни.“ - заяви независимият общински съветник.
„След многомесечно закъснение, очаквахме качествен обект и изпипани детайли, а не ронещи се замазки, криви релси и пропадащи шахти.“ - споделя Борис Бонев. От "Спаси София" казват, че строителен надзорник тук е било общинското предприятие Софинвест, което очевидно си е затваряло очите и не работи в обществения интерес. „Ако обектът бъде приет в такова състояние, без да се отстранят дефектите и без глоба за изпълнителя, това ще бъде поредна индикация за огромната корупция, завладяла Столичната община! Ако трябва, ще подадем сигнали до европейските институции, но няма да се откажем. Подобни резултати след изсипани 50 млн. лв. не са нито нормални, нито приемливи за софиянци!“ - категоричен е Борис Бонев.