Ден без жертви надали ще постигнем. Не трябва акциите да са кампанийни, а да са постоянни и смислени – трябва всеобхватни усилия, а не промени на парче; трябват пари за превенция. Това заяви Илия Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи в сутрешния блок на БНТ.
„Дали ще постигнем ден без жертви? Пожелаваме го, трябва всеки ден да е такъв ден”, заяви Диана Русинова от Европейски център за транспортни политики.
Според Русинова намесата на медиите има безспорен ефект в борбата за безопасност по пътищата. „Мисля, че достигаме до хората, но не ние трябва да провеждаме политиката по пътна безопасност. С кампанийни прийоми няма как да постигнем нещо повече.”
Тодоров смята, че случаят Семерджиев е останал емблематичен: „При всички случаи е имал протекции. Пътна полиция обаче е направила доста срещу него – отнемане на точки, сваляне на номерата на автомобила му. Оттам нататък въпросът е защо той безнаказано е продължил да се движи по пътя. Той не е единственият случай. Явно инструментите ни за принуда просто не работят.”
Той коментира евентуалното връщане на доживотния затвор и смъртното наказание, като посочи, че на запад това не е средство за успешна превенция от това да се случат подобни тежки престъпления на пътя, а и това не би върнало жертвите, включително убитите от Семерджиев момичета.
Русинова допълни, че друг пример за това е катастрофата край Панчарево – след два пъти санкциониране, шофьорът трети път е излязъл на пътя и се е стигнало до мелето, допълват от novini.bg.
„Докато има сив сектор по отношение на обучението на водачи, докато има хора, които обучават децата Ви с лични автомобили – няма да постигнем нищо. Непредаденият час означава непредадено знание”, каза още тя.