Около месец и половина ще са необходими на столичния общински съвет, за да върне картата за една линия в градския транспорт. Решението ще бъде гласувано, но всички партии в градския парламент вече заявиха, че ще го подкрепят. Връщането на картата обаче няма как стане веднага, защото предложението подлежи на едномесечно обществено обсъждане, съобщи БНТ.
Защо се стигна до този обратен завой?
Месечната карта за една линия на стойност 23 лв. беше премахната след въвеждането на новите тарифи на 1 януари. Над 35 000 граждани използват такава карта и с премахването ѝ бяха принудени да я сменят с месечна за всички линии на двойна цена.
"Целта ни не е отново да връщаме цялата тарифна политика, а само тези пунктове в нея, които създават затруднения на гражданите, картата за една линия на учениците, картата за една линия за наземния транспорт и картата за една линия за метро", каза Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет.
Решението за отпадането на картата за една линия беше взето въз основа на становището на експертите в комитета за новата тарифна политика. Идеята е била - повече приходи за градския транспорт на София и преориентиране на пътниците към други превозни документи.
"Понякога обаче трябва човек да признава грешките се и да признае, че очевидно не винаги експертните мнения са тези които ще се приемат от обществото, така че смятам, че няма причина да не върнем тази карта", каза Борис Бонев, независим общински съветник.
От БСП пък се подписали под промените с условието, че те не са окончателни и на всеки 6 месеца ще се прави анализ на резултатите и общественото мнение.
"Тази система е направена така, че всеки да си избере кое е най-изгодно за него, а не кое ние искаме и кое го задължаваме да направи", каза Калоян Паргов, общински съветник от БСП-София, зам.-председател на Комисията по транспорт.
"Градският транспорт не е, за да съществува самостойно за себе си, а в услуга на софиянци", каза Грети Стефанова, общински съветник от "Демократична България".
Друга промяна, която ще бъде приета, е и отпадането на глобата за валидиране на превозните документи.