Експертното говорене липсва от дневния ред за българските пътища. Няма да ги оставим политиците да шикалкавят. Това каза в интервю за БНР инж. Богдан Милчев, основател на Института за пътна безопасност. Според него "общественият контрол трябва да залегне в управлението на нашите пътища" и докато няма публичност, никога няма да се справим с безопасността по нашите пътища.
Днес Институтът за пътна безопасност организира дискусия на тема "Мисия безопасни пътища", в която ще се включат и бивши министри на регионалното развитие. Настоящият служебен министър Иван Шишков вчера е оттеглил съгласието си за участие в дискусията.
"Министър Шишков се изявява като борец срещу тежките проблеми по нашите пътища. (…) Вчера в 5 часа се уплаши да участва в тази дискусия. На 28 февруари той взе пробите от Северната тангента и доволно потриваше ръце. Какво се случи, че той не иска да застане лице в лице с предшествениците си, които той критикува", коментира Богдан Милчев в предаването "Преди всички". По думите му "министър Шишков бяга по тъча" и това е доказателство, че "текат много тежки корупционни процеси".
Милчев зададе конкретни въпроси на Шишков, свързани със строителния предприемач Велико Желев, като заяви, че имат достоверна информация, че след вземането на пробите от Северната тангента Желев бил нахлул в кабинета на Шишков. Защо собственици на фирми ходят в кабинета на министъра, докато при предишни министри не искаха да отидат, попита още Богдан Милчев.
В общественото пространство от месеци насам публично се говори, че "Хидрострой" е една от малкото фирми, които имат работа по пътищата на България при управлението на министър Шишков, посочи Милчев.
"Това не го отрече в интервюто си след, като излезе от ареста и г-н Желев."
"Откакто министър Шишков управлява, основният паричен ресурс се насочва към тази фирма", допълни Милчев.
"Имам чувството, че министрите в служебното правителство някой ги спира да стигнем докрай", изрази предположение той, запитан има ли разнобой между Иван Шишков и Иван Демерджиев по казуса "Велико Желев".
Нивата на корупцията в МРРБ са такива, че след изборите това министерство ще бъде "разпаднато", смята Богдан Милчев.
Той разказа още, че министър Иван Шишков "услужливо" е осуетявал вземането на проби от пътища, за които преди това е обещавал съдействие.
"Лот 1 на "Хемус" – там е строил отново "Хидрострой", магистрала "Европа" – отсечката, която току-що беше пусната в експлоатация, магистрала "Тракия" от Чирпан до Стара Загора, пътят Ботевград – Видин. Той саботира вземането на тези проби, за които бяхме ангажирали международна лаборатория. Той ни саботира и имаме документи, които днес ще предоставим на медиите."