Вече са определени 8 локации, където ще се монтират камерите за скорост, които вече автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове.
Това разясни пред БНР-Радио София Димитър Петров от отдел „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община.
Крайпътните табла, които отчитат скоростта със зелени или червени цифри, дават около 5% грешки, допълни Петров. Но съоръженията са преместваеми и с тях се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения на скоростния режим.
Към момента в нея още не е разрешено мигащото зелено, което е за София специално е проблем, тъй като по-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. таймери не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик.
Предвиждат се промени в Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари.
Между 5 и 8 пъти се намалява преминаването на червен сигнал, когато има мигащо зелено. Освен това то може да се прилага и при гъвкавото управление на трафика.
"Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди."
Заради непрекъснатия анализ от датчиците за потока от автомобили, в рамките на 10 минути може да има 10 различни цикъла на светофара.
Специалистите като Димитър Петров са много ЗА мигащия зелен сигнал на светофара, защото реално повтаря функцията на таймера и предупреждава водача, че ще се смени сигнала, но го прави много по-защитено, тъй като това е пряка функция на контролера и отделно се вижда на много по-голямо разстояние.