Много автомобили не могат да преминат задължителния годишен преглед за техническа изправност. Проблемът за това не е в новите правила, а в автоматизация на самия процес. Това е причината бензинови автомобили да не покриват необходимите критерии. Служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков предлага вредните емисии изгорени газове да не бъдат класифицирани като опасни. Вече се работи и по идеята неиздържалите проверката да имат повече време да отстранят проблемите. Как тези промени се приемат от шофьорите и какво мислят по въпроса от Съюза на българските автомобилисти? Темата в „Интервюто в Новините на NOVA” коментира председателят на Съюза инж. Емил Панчев.
И обясни технологията на ГТП. "Когато колите минават на преглед те се тестват с електронен уред - димомер или газомер. В ауспуха им се слага маркуч, откъдето да се получат резултатите. След 30 секунди резултатите, а именно колко са въглеродните окиси - се отчитат от червена или зелена светлина. Това показва, че резултатите са вече в ДАИ и - или се признава, че прегледът е минал, или не е минал. Т.е. това не го определя пунктът, в който сте отишли с автомобила", категоричен в експертът.
"Всички знаем, че в България автомобилите на над 15 години са повече от 70%. Над 30 на сто са колите, които са на над 20 години. Това е доста тревожна цифра. Истината обаче е, че някои от добре поддържаните стари автомобили, минават без проблем на прегледа", подчерта той.