5 Август, 2024 21:09 25 959 74

Инж. Емил Панчев: Дали автомобилът е минал успешно на преглед не се определя от пункта за ГТП

  • гтп-
  • технически преговори-
  • автомобили-
  • коли

Някои от добре поддържаните стари коли минават без проблем

Инж. Емил Панчев: Дали автомобилът е минал успешно на преглед не се определя от пункта за ГТП - 1
Снимка: Нова телевизия

Много автомобили не могат да преминат задължителния годишен преглед за техническа изправност. Проблемът за това не е в новите правила, а в автоматизация на самия процес. Това е причината бензинови автомобили да не покриват необходимите критерии. Служебният министър на транспорта Георги Гвоздейков предлага вредните емисии изгорени газове да не бъдат класифицирани като опасни. Вече се работи и по идеята неиздържалите проверката да имат повече време да отстранят проблемите. Как тези промени се приемат от шофьорите и какво мислят по въпроса от Съюза на българските автомобилисти? Темата в „Интервюто в Новините на NOVA” коментира председателят на Съюза инж. Емил Панчев.

И обясни технологията на ГТП. "Когато колите минават на преглед те се тестват с електронен уред - димомер или газомер. В ауспуха им се слага маркуч, откъдето да се получат резултатите. След 30 секунди резултатите, а именно колко са въглеродните окиси - се отчитат от червена или зелена светлина. Това показва, че резултатите са вече в ДАИ и - или се признава, че прегледът е минал, или не е минал. Т.е. това не го определя пунктът, в който сте отишли с автомобила", категоричен в експертът.

"Всички знаем, че в България автомобилите на над 15 години са повече от 70%. Над 30 на сто са колите, които са на над 20 години. Това е доста тревожна цифра. Истината обаче е, че някои от добре поддържаните стари автомобили, минават без проблем на прегледа", подчерта той.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 83 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грую

    141 42 Отговор
    Не обелиха и дума за дизеларките бълващи черен дим. Ще ги забранят, когато Ганю изкупи и последния немски таралясник.
  • 2 За провалилите се

    68 15 Отговор
    Като ви спрат за газове. Ако сте с нафтова помпа, накарайте механика да я завърти от трите болта, колата започва да прекъсва и да няма мощност, обаче газовете и падат страшно много. Влизате, минавате прегледа, газовете в са в ред. Отивате при механика, връща помпата на старото и място, и газ колко ви душа иска. На следващия преглед, отново. Изпитано, доказано, и няма проблем.

    Коментиран от #12, #14, #16, #42, #64

  • 3 78291

    84 46 Отговор
    Дизеловите автомобили защо не ги мерете за вредни емисии те замърсяват двойно повече,на всички стари са има махнати дпф филтри те

    Коментиран от #5, #68

  • 4 Коко

    185 8 Отговор
    Аман с това промиване на мозъци.И какво ако е 30 годишен.Има много сериозни проблеми в държавата а това е отвличане на внимание и евроглупости.
  • 5 345678

    29 9 Отговор

    До коментар #3 от "78291":

    Никой не ги е махал, консервирани са и са поставени на рафта в гаража, за да отлежават, като старо вино.
  • 6 Нооо

    170 7 Отговор
    Зелените шарлатани скоро ще бъдат тричани, помнете ми думата!
  • 7 ???

    213 3 Отговор
    Ако една бензинова кола(колкото и да е стара) замърсява толкова че я спират, как автобусите и камионите са още в движение?!
  • 8 На пук

    79 8 Отговор
    В немско средния дойчо продължава да си уважава дизеловата покупка.
  • 9 Гост

    45 37 Отговор
    Пир0нк0ф да се затвори сам в колата си, с маркуч от ауспуха в купето и да каже тогава, дали вредните емисии от автомобилите не са опасни.

    Коментиран от #24

  • 10 Абе Министъра

    146 8 Отговор
    Кажи ми защо занижихте нормите под заводските.Според тебе един физел е по чист от бензина ли.Кажи нещо за категория коли без катализатори дето минават и те ли са по чисто.Нормите ви са по ниски от заводските бе Смешник.Седнал да ми обяснява тъпотии за горива и подръжка.
  • 11 Мдааа

    193 7 Отговор
    Всичко пак е за богатите. На бедния българин и старата му кола ще вземат. Но това е за доброто на нацията. Ще диша чист въздух. Ще спрем и въглищните централи. Ще покрием планини и поля с фотоволтаици и децата на мафиотите ще живеят на Малдивите. Ще го затрият тоя български народ. В името на всеобщото добро. Спи народе, спи!
  • 12 Гост

    36 4 Отговор

    До коментар #2 от "За провалилите се":

    Бош системата е на доизживяване дори в България. На комън рейла кво ше му въртиш на помпата? Над половината дизелаци вече не са БОШ.
  • 13 Мдааа

    73 10 Отговор
    Всичко пак е за богатите. На бедния българин и старата му кола ще вземат. Но това е за доброто на нацията. Ще диша чист въздух. Ще спрем и въглищните централи. Ще покрием планини и поля с фотоволтаици и децата на мафиотите ще живеят на Малдивите. Ще го затрият тоя български народ. В името на всеобщото добро. Спи народе, спи!
  • 14 Ей гоуем

    8 13 Отговор

    До коментар #2 от "За провалилите се":

    Смешник си
  • 15 Гост

    172 6 Отговор
    Старото Рено на дедо Пеньо изгаря по два резервоара нафта на година и било мръсно. Новият джип на дупетата гори по пет цистерни на година, но той бил екологичен.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ккк

    99 3 Отговор
    Не разбрахте ли че само с философстваме по форумите няма да стане , кучетата си лаят кервана си върви, там пред парламента и Пиронков да отговаря на въпросите на хората, то по техните щуротии на всеки комин катализатор и отоплението на преглед, тези на газ минават на климатик , тези на кюмур минават
  • 18 Докога

    151 5 Отговор
    Ще ги търпим тия хрантутници да ни лазят по нервите.Хора, да се вдигаме дружно и да изметем цялата тая политико- даяджийска см.....рад.....
  • 19 ОНЧУ

    131 4 Отговор
    Гвоздейкуф и да имам повече време за отстраневането на еко проблема който ми наложихте нема как да стане. Колите които сме закупували преди 20 - 30 години не са имали еко котегории които измислихте. Сега внесохте катализатори от Китай , и ще ни задължите да дадем по 1000 лв. за катализатор плюс монтажа. Е и това ако не е лобизъм и корупция на служби и пр. държавни органи спят за да им дават заплатката.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Време беше

    18 58 Отговор
    Дойде края на дъртите БМВ-та.

    Коментиран от #25, #28, #35, #39, #40

  • 22 Кттт

    78 6 Отговор
    Agenda 2030
    Никой не трябва да притежава лично мпс.
    Потърсете инфо в нета...
    Как иначе урс.ла ще смъкне емисиите с 90%, касто е обещала.
  • 23 кирчо и кокорчо

    85 5 Отговор
    Се отрекоха от тоя гвоздей и ни го натресоха на нас.... ОТНОВО заедно с тулупа тюфлек дето се съгласил с тия наредби още 2018г.
    Крайно време е на седмите избори( за щастие) да им покажем мястото на тия политически отпадъци.......
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Да,бе

    62 1 Отговор
    На тоя инженер майка му е счупила три кавала,че да го дипломира...И не е трябвало .Добре,че и е идвало отвътре. . .
  • 27 Факт

    55 3 Отговор
    На тоя ясно ли му е че тая титла инж. отпред му се признава само на бг територия тоест тоя е никой
  • 28 НИКОГА!!!!

    14 16 Отговор

    До коментар #21 от "Време беше":

    ДОКАТО ИМА МЛАДЕЖИ ЩЕ ИМА И БМВ-ТА!!!!!
  • 29 СЗО

    30 1 Отговор
    Тоя инж. нищо не каза.
  • 30 Абе

    48 10 Отговор
    Защо разводнявате темата. Иде реч отново за европейско законодателство. Не е някаква местна приумица на слугите тук в София. Ще купуваме всички нови катализатори всяка година. Това е.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 иван пенчев

    28 1 Отговор
    мърщи
  • 33 Розовите

    66 5 Отговор
    Еднорози от ЕС са се побъркали нас тема въглерод. Какво може да се направи. Ще плащаме до откат. Като сме се съгласили да ни пишат законите в чужбина и да живеем в евро комуналка ще плащаме. Пари трябват. Така се живее в общака.
  • 34 Умен по цялата глава

    103 0 Отговор
    Айде сега ,всички автомобили от Автокъщите - първо на Технически преглед преди да ги продават !!!!
  • 35 Цъъъъъ

    54 5 Отговор

    До коментар #21 от "Време беше":

    Иде края на гвоздея и европодлизурските слагачи!!!!!!!!
  • 36 Ккк

    54 3 Отговор
    Няма как да стане 2000 за газова система а сега и 2000 за катализатори, колата отива за части и я замествам с един кюнек за 3000 дето няма проблем при прегледите след 4-5 год друг и така, екологийка кво да праиш
  • 37 Ветеран от Протеста

    125 5 Отговор
    България Гори.Изгоряха хиляди декари,а моя дизел бил замърсявал нещо си...Тва Сериозно ли ми го говорите бе....А в Украйна ,на 500 км от България ,всеки ден горят хиляди литри дизел от взривени танкове и ГСМ и без филтър ...Хиляди бомби се взривяват....Дизелчето ми им замърсявало....Осъзнайте се бе!!!

    Коментиран от #38

  • 38 👍👍👍

    56 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ветеран от Протеста":

    И бензинчето ми им пречело на тия х......а.....ярсъзи......
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 БМВ то

    11 13 Отговор

    До коментар #21 от "Време беше":

    Е КУЛТ И РЕЛИГИЯ БЕЕ........А ДА ПОСМЕЙ НЯКОЙ ДА ПИПНЕ БМВ -ТО😡😡😡
  • 41 НАБЛЮДАТЕЛ

    73 1 Отговор
    Кампанията е всеобхватна и по всички медии.Макар, че най малък, да не кажа никакъв. дял в ПТП има техническото състояние на явтомобила. Така, че- чакайте нови цени за една никуму ненужна дейност. Нещо на някого пункта за прегледи да му е помогнал за състоянието на автомобила.? Зърнената мафия се уреди, фармацефтичната се къпе в пари е , сега е ред и на другите дребни интересчийчета да поиздоят българите. Някой да извади аргумент насреща?
  • 42 Град Козлодуй

    14 3 Отговор

    До коментар #2 от "За провалилите се":

    Точно👌
  • 43 здравко тошков

    42 2 Отговор
    поредната бг.простотия всичката мара втасала че ми мереш отзад газовете ,измери ме ги отпред ама нямам сервиз като дунев...................
  • 44 Буха ха

    13 0 Отговор
    Трвожна цифра? Цифрите са 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0. Коя от тях е тревожната?
  • 45 НАБЛЮДАТЕЛ

    41 5 Отговор
    Един преглед трае 15 минути. Погледнете заплатите на служителите - всички са на минимална заплата. тоест - 5 лв на час. нормалното съотношение труд - техника с консумативи е 1:3 Тоест ако някъде ви вземат повече от 20 лв - просто ви крадат / или плащате рушвета на повишестоящите уредили слугинчетат с тоя бизнес/
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Да пъхнем

    51 2 Отговор
    газомера в подгърбието на тоя дето измисли тая тъпня!
  • 48 На територията,

    71 3 Отговор
    с най-много заводи за горене на боклук в Европа, в която храната, водата, въздуха, образованието, здравеопазването, "елита" - бизнес и политически са под всякаква критика, демографската катастрофа чука на вратата, а институциите са проядени от корупция и налазени от калинки, да се тревожим за вредните емисии от старите коли е просто смешно.По-интересното е защо точно сега въведоха тези изменения и то при положение, че са наясно с икономическите и политическите последици от това решение, както и с отношението на българина към колата му. Явно ни готвят нещо друго, вероятно по-гадно и в момента ни разсейват.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 ха ха

    44 1 Отговор
    Поредната простотия сервирана от некадърните управници...
  • 51 Анонимен

    15 1 Отговор
    Гвоздеи ще има по пътищата ,вместо коли.Това се реши от властимащите в тази държава.Стига приказки,действие е нужно.Казва на всеослушание мистър научен капацитет.И твърдо на думите си.
  • 52 Жоро

    26 1 Отговор
    Демокрацията е за богатите чакайте бедите да гласуват на избори.
  • 53 М3 голд

    58 2 Отговор
    Е, и как ще мине преглед 25 годишна кола, която технически не е имала катализатор и даже да е стояла в гаража? И как с горива - боклуци ще имаш чист ауспух и газове? Излезте от България още в Сърбия ще видите разликата в пътната настилка и в горивата. Ние консумираме горива боклуци, на които им качват октаните с евтини добавки. И държавата не я интересува.
  • 54 Разумен

    70 2 Отговор
    Изчетох доста коментари и никой никъде не попита,та сега аз да задам въпроса...защо на автомобил с газова уредба мерят газовете на бензин а не на газ ? Кой идиот ще сложи газова пък ще кара на бензин ? Или идиотите са тия които са писали наредбата ?
  • 55 резервист

    58 2 Отговор
    Абе локумджии! Защо бензиновите автомобили с газови уредби се тестват на бензин? За какъв дявол ми е газова уредба, ако няма да я използвам? Целта на завишените изисквания по-малко замърсен въздух ли е или просто да папка и да слушка администрацията?
  • 56 Иванов

    22 20 Отговор
    Който си е изхвърлил катализатора , си е негов проблем. Защото аз познавам много хора , които си го махнаха без да е запушен- просто за да дигнат с няколко коня и да вземат некой лев. На който пък е бил запушен- има достатъчно алтернативни катализатори по 400-600 лв и те са напълно аналогични на оригиналните. Който не може да извади 500 лв за колата си, по-добре да я дава за скраб и да тръгва с обществения транспорт. Друг е въпроса с недомислиците при дизелите- 25 годишни отпадъци спокойно минават прегледа- пълно безумие.

    Коментиран от #63, #65, #66

  • 57 Охотник

    28 2 Отговор
    Когато държавата изпълни план, за замяна на старите автомобили с нови. А новите да са достъпни за населението. Тогава никой, няма да трепери, с 20 годишният ковчег, пред входа на ГТП. А кога ще имаме качествени горива, на нормални цени, и Господ не знае.
  • 58 Пешо

    28 2 Отговор
    В Гърция, в Гърция лак е?!!!
    Дали имат смелост там да наложат тези норми?

    Коментиран от #62

  • 59 Ако в Европа караха колите си по 15-20

    15 3 Отговор
    Години ние още щяхме да се возим на лади и москвичи трабанти и шкоди
    Царя дава западни коли пъдаря не дава да се използват
  • 60 Пешо

    22 0 Отговор
    А на Асеновградския надлез, на входа на Пловдив знаете ли каква бомба със закъснител е заложена? Металните жлебове на връзките между отделните панели на пътното платно са почти разкрачени и е въпрос на време някое парче от тях да влезе в нечий автомобил.
    Министъра няма да е виновен!
    Както винаги!
  • 61 Защо фирмите производителки не

    7 3 Отговор
    Правят теста в фирмени и оторизирани от тях сервизи така ще се разбере кои фирми ни зачитат като клиенти и кои фирми предлагат качествени МПС на европейския пазар и се грижат за природата и изпълняват европейските стандарти
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Е чакай бе "другар"

    25 1 Отговор

    До коментар #56 от "Иванов":

    колко по 500лв да вадя не за"колата си" а за държавата ТИ? Гр. отг. 500лв. файда йок, данък 150 и гявол, "преглед" 100лв. мин..опаа винетка 100лв и "каско" ако искам утре някой "милиардер" като теб да ми покрие щетите още э2–5000лв за скромно возило А ТИ ги сметни колко КРАДЕ "държавата" от всеки!!? Или си милиционер на който 6000лв и всичко безплатно са му малко???????????
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 с още 15 дена няма да ви помогне

    23 2 Отговор

    До коментар #56 от "Иванов":

    Катализаторите не помагат.Заложени са критерии за ГТП в БГ за въглероден диоксид по ниски от тези които е дал производителя за нова кола излязла навремето от завода.
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Редовен Батка

    5 2 Отговор
    Ти знаеш ли ,че има служители в Пункт за Технически преглед в Бургас,които са алкохолизирани???
    Ще ги изкарам на Манифестацията на 24 май пред Кмета
  • 68 19287

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "78291":

    Пробвай да прекараш Дизел с махнат ДПФ на преглед по сегашните правила. Ще мине ама друг път. В системата са заложени заводските данни на автомобилите и ако те не ги покрият на прегледа системата на ДАИ ги отхвърля. Според мен не лошо автомобилите да са технически изправни независимо колко са стари т.е. максимално близо до заводските показатели на всичките им системи. А и на тези прегледи защо не се следи за щетите от дълбока корозия. Това е нещо което може да направи автомобила много опасен за използване. Равносилно е на неизправна спирачна система.

    Коментиран от #70

  • 69 Армандо

    4 1 Отговор
    Ами братя тия ни карат да правим измами за бензина преди преглед слагаме спирт в резервоара и няма проблем просто резервоара на минимум и колата загрява и да мерят като искат или по сложно в един чорап дървени въглища и в ауспуха пое се маха и готово щото тия се подиграват с нас
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Строител

    2 9 Отговор
    На предстоящите избори пак за герб и бойко ще гласувам защото само те успяха да спрат от движение 30-годишните барутници.ПП се отрекоха от гвоздейков, който сега им го наби до пънчето на онези с пишещите таралясници!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Пламен

    4 0 Отговор
    Защо всички който говорят по темата не казват нищо за автомобилите на газ и за това че във чужбина ползват данъчни облекчения и плащат по малко за синя зона а да не говорим че стикер а им е ЕКО.
    ЗАЩО НЯМА НИКАКВО ОБЯСНЕНИЕ ЗА ТОВА ОТ МИНИСТЕРСТВОТО
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове