Ограничения на скоростта на „Хемус“ заради ремонти и лошо състояние на магистралата.
Екип на bTV направи проверка след началото на поредния ремонт - този път в участъка между София и Ботевград, където редовно се образуват задръствания.
Максимално разрешената скорост на магистралите в страната е 140 км/ч.
На деветия километър на „Хемус“ шофьорите виждат първия знак с ограничение до 120 км/ч. и така в продължение на 13 км.
А след още километър има ново ограничение и така до Ботевград.
Равносметката - от 47 километра между София и Ботевград - 36 са в ограничения, което прави средната скорост 107 км/ч.
Защо „Хемус“ в този участък и тунелите са в непрекъснат ремонт от години?
Денислав Димитров пътува всеки ден по магистрала „Хемус“ от Правец до София. Тръгваме с него, за да ни покаже нередности, които е забелязал.
„Дали са стари знаци от ремонти……49 останали по средата, някои скрити, някои нескрити, изгнили знаци, мантинелите изкривени след катастрофи, оградата, която пази от животни почти навсякъде е компрометирана“, оплаква се той.
А най-големият проблем са дупките.
„Аз съм свикнал със тях, дупките са нормална част от нашата магистрала. Три пъти съм станал свидетел на катастрофа, два от които бяха в дъждовно време … на поне 6/7 участъка от пътя се получава аквапланинг“, казва още Денислав.
Според него маркировката и сигнализацията също са в лошо състояние.
Питаме го дали има въпрос, който иска да зададе на Агенция „Пътна инфраструктура“, а той отговаря:
„Да, напоследък съм толкова афектиран, че искам да им задам генерално въпросът какво въобще правят, за какво съществуват?“
Обърнахме се към АПИ с проблемите, които начерта Денислав, както и колко са стрували ремонтите направени през последните 15 години - до този момент отговор няма.
Инж. Ясен Ишев, председател на научно-технически съюз по транспорта, е един от хората, които преди 50 години строят „Хемус“. Питаме го защо магистралата е в перманентен ремонт.
„Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, казва той.
По думите му данните за дебелината на настилката в нормативната база не са актуализирани от 2003 година.
„Не искат да ги актуализират или няма кой. Ние сме изчислявали, че тези конструкции, които са на настилката, трябва да бъдат с 10/15% тяхната дебелина“, обяснява още Ишев.
Поредният ремонт, който започна в началото на седмината ще продължи до 30 юни.