Ограничения на скоростта на „Хемус“ заради ремонти и лошо състояние на магистралата.
Екип на bTV направи проверка след началото на поредния ремонт - този път в участъка между София и Ботевград, където редовно се образуват задръствания.
Максимално разрешената скорост на магистралите в страната е 140 км/ч.
На деветия километър на „Хемус“ шофьорите виждат първия знак с ограничение до 120 км/ч. и така в продължение на 13 км.
А след още километър има ново ограничение и така до Ботевград.
Равносметката - от 47 километра между София и Ботевград - 36 са в ограничения, което прави средната скорост 107 км/ч.
Защо „Хемус“ в този участък и тунелите са в непрекъснат ремонт от години?
Денислав Димитров пътува всеки ден по магистрала „Хемус“ от Правец до София. Тръгваме с него, за да ни покаже нередности, които е забелязал.
„Дали са стари знаци от ремонти……49 останали по средата, някои скрити, някои нескрити, изгнили знаци, мантинелите изкривени след катастрофи, оградата, която пази от животни почти навсякъде е компрометирана“, оплаква се той.
А най-големият проблем са дупките.
„Аз съм свикнал със тях, дупките са нормална част от нашата магистрала. Три пъти съм станал свидетел на катастрофа, два от които бяха в дъждовно време … на поне 6/7 участъка от пътя се получава аквапланинг“, казва още Денислав.
Според него маркировката и сигнализацията също са в лошо състояние.
Питаме го дали има въпрос, който иска да зададе на Агенция „Пътна инфраструктура“, а той отговаря:
„Да, напоследък съм толкова афектиран, че искам да им задам генерално въпросът какво въобще правят, за какво съществуват?“
Обърнахме се към АПИ с проблемите, които начерта Денислав, както и колко са стрували ремонтите направени през последните 15 години - до този момент отговор няма.
Инж. Ясен Ишев, председател на научно-технически съюз по транспорта, е един от хората, които преди 50 години строят „Хемус“. Питаме го защо магистралата е в перманентен ремонт.
„Първата причина е некачествено изпълнение, втората е некачествено поддържане. Третата причина, е че магистралите са изчислени за 11 тона на ос, минават возила 16 тона на ос, което ги претоварва“, казва той.
По думите му данните за дебелината на настилката в нормативната база не са актуализирани от 2003 година.
„Не искат да ги актуализират или няма кой. Ние сме изчислявали, че тези конструкции, които са на настилката, трябва да бъдат с 10/15% тяхната дебелина“, обяснява още Ишев.
Поредният ремонт, който започна в началото на седмината ще продължи до 30 юни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дупничанин
15:14 19.01.2025
2 раз
Коментиран от #5
15:18 19.01.2025
3 🃏🃏🃏
15:18 19.01.2025
4 истина е
15:26 19.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Хипотетично
15:27 19.01.2025
7 Шебека
15:27 19.01.2025
8 гражданин
15:28 19.01.2025
9 Мое мнение
Коментиран от #11
15:28 19.01.2025
10 летец пилот
15:28 19.01.2025
11 Нееее
До коментар #9 от "Мое мнение":
2/3, че да не и повече15:29 19.01.2025
12 Ха ХаХа
Рушветчийската демокрация не може да ги ремонтира
15:35 19.01.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Вие сте бунаци
15:45 19.01.2025
15 Ганьо
15:45 19.01.2025
16 гробаря
15:49 19.01.2025
17 ремонт на ремонта и пак ремонт
добре че беше тодор живков пътища да ни направи че сегашните не могат да ги асвалтират
15:53 19.01.2025
18 НИЩО ПРАВЕЩИ НА ГОЛЯМА ЗАПЛАТА
ДАЙ също са за закриване
КАТ също файда от тия няма
АМАН ОТ БЮРОКРАТИ В ТАЯ ДЪРЖАВА!
САМО КАЛИНКИ РАБОТЯТ НА ТИЯ БЮРА , АМАН ОТ ЧИНОВНИЦИ
15:54 19.01.2025
19 Петдесет...
16:03 19.01.2025
20 Сенсейко
Ко ревете? Хващайте метрото и не мрънкайте.
Коментиран от #24
16:03 19.01.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Интересно
16:13 19.01.2025
23 Пустиняк
16:47 19.01.2025
24 Бъркаш
До коментар #20 от "Сенсейко":
Километри с кинтите от кражбата…17:49 19.01.2025
25 Васил
18:08 19.01.2025