Един от мобилните оператори е приложил нелоялна търговска практика, като е поискал завишена сума и е начислил неустойка за прекратяване на договор на починал човек. Това се казва в съобщение на председателя на КЗП Мария Филипова.
"В конкретния случай, на базата на резултати от извършена проверка, Комисията за защита на потребителите е установила, че "Йеттел България" ЕАД е предоставило невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312.43 лв. Потребителите заплатили въпросната сума, въпреки липсата на информация за нейния произход, след което се обръщат към КЗП за съдействие", посочи Мария Филипова.
След извършената от КЗП проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252.36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер. Въпросната сума следва да бъде възстановена обратно на потребителите, уточни БНТ.
Събитията са се развили през февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от "Йеттел България" намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите, допълва Мария Филипова.