Един от мобилните оператори е приложил нелоялна търговска практика, като е поискал завишена сума и е начислил неустойка за прекратяване на договор на починал човек. Това се казва в съобщение на председателя на КЗП Мария Филипова.
"В конкретния случай, на базата на резултати от извършена проверка, Комисията за защита на потребителите е установила, че "Йеттел България" ЕАД е предоставило невярна и подвеждаща информация на опечалените наследници на починал абонат за размера на дължимите по договора суми. При посещението си в търговския обект на оператора с цел да прекратят договора по указания в него ред, наследниците поискали информация за размера на задълженията, като вместо за реалната стойност, служителите на оператора ги информирали, че задълженията по договора са на стойност 312.43 лв. Потребителите заплатили въпросната сума, въпреки липсата на информация за нейния произход, след което се обръщат към КЗП за съдействие", посочи Мария Филипова.
След извършената от КЗП проверка е установено, че реалното задължение по договора е било с 252.36 лв. по-ниско от посочения от оператора първоначален размер. Въпросната сума следва да бъде възстановена обратно на потребителите, уточни БНТ.
Събитията са се развили през февруари тази година, което по никакъв начин не кореспондира с публично заявените от "Йеттел България" намерения за ангажираност към разрешаването на потребителските проблеми, каквито нееднократно бяха декларирани от негови представители от началото на 2025 г., включително и чрез публикации в медиите, допълва Мария Филипова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ООрана държава
10:56 21.03.2025
2 Последния Софиянец
10:56 21.03.2025
3 Трол
10:59 21.03.2025
4 Свети Петър
10:59 21.03.2025
5 катран
Коментиран от #7, #18
11:01 21.03.2025
6 ха ха
11:05 21.03.2025
7 Да се научиш да досаждаш
До коментар #5 от "катран":
Докато не ти пратят имейл, няма да спираш да досаждаш. Разговора с тях да го записваш, нищо че е незаконно и не важи, в един момент се оказва че не важи, но помага, и то много. А ако и попиташ съгласни ли сте да запиша разговора ни, и ги убедиш да се съгласят, после им късаш главите одма.11:10 21.03.2025
8 Търсете си правата
11:11 21.03.2025
9 Факт
11:13 21.03.2025
10 Жорко
11:13 21.03.2025
11 Сашо
11:14 21.03.2025
12 Сталин
11:14 21.03.2025
13 Госпожа
11:17 21.03.2025
14 Тома
11:17 21.03.2025
15 773
А коя чужда фирма дойде все ни се качи на главата защото се чувстват безнаказани. Аз преди години на един друг оператор платих всичките оставащи вноски по договора (17 месеца) на починал човек. Първо ми искаха смъртен акт, после удостоверение за наследници, снимаха ги и казаха добре. Отказах да платя, следва съобщение от ЧСИ. Добре, че ЧСИ излезе разбран човек и ми обясни да платя защото ще ми излезе по-евтино и ще си спестя много нерви. Платих. Това бе преди 11 години.
11:19 21.03.2025
16 Станев
Коментиран от #20
11:22 21.03.2025
17 замислен
11:22 21.03.2025
18 име
До коментар #5 от "катран":
Това е защото си плащаш към момента, обаче следва и още една месечна такса. Ама тъпyнгepите в офисапнепти го обясняват това.11:23 21.03.2025
19 ГЕНОЦИД НАД ДЕЦАТА НА ПАЛЕСТИНА
Всички договори са за Две години трябва да се прекрати тази практика и договорите трябва да бъдат максимум 1 година
11:25 21.03.2025
20 име
До коментар #16 от "Станев":
Наследниците поемат всички активи и пасиви на починалия. Може и да откажат наследство, ако пасивите са повече. В случая хората просто са искали да бъдат коректи, ама ГСМ операторите, както винаги, не са коректни. И този случа, е тамо един на стотици други, в които другите не са се занимавали да подават жалби.Коментиран от #22, #29
11:26 21.03.2025
21 Тази фирмичка,
11:27 21.03.2025
22 773
До коментар #20 от "име":
Докато подадеш жалба, докато я разгледат и решат вече може да си осъден и да плащаш много пари. Нали знаеш, че в нашата кочина могат да те осъдят без да разбереш.11:28 21.03.2025
23 Изедници
Коментиран от #27
11:32 21.03.2025
24 Гост
11:37 21.03.2025
25 Мнение
11:38 21.03.2025
26 Полковник Марков
11:38 21.03.2025
27 773
До коментар #23 от "Изедници":
Да кажем, че с "айбан" няма да стане, със смяна на картата няма да стане и без карта няма да стане. Телефона дори в покой на определено време изпраща един собствен фабричен код до клетките. Много е лесно проследимо всичко.Трябва всичко да е коректно а не такава слободия! Едва ли го правят в нормалните държави ама при нас е територия.
Коментиран от #32
11:41 21.03.2025
28 Дедо
11:44 21.03.2025
29 Станев
До коментар #20 от "име":
Да ,благодаря . Наследство което съм приел е с документ и подписи обикновено пред нотариус. Заплатени са и такси. Баща ми, починал , го е дарил и платил .Аз плащам данъци и дарявам и пак плащам за да го има наследника и той почва да плаща все по-големи данъци. Държавата нищо не е направила примерно 65 години за кооперация частна с платена земя . Но, по темата : Трябва ли да се изпращат и телефоните заедно с починалия ? Колко е данък наследство на телефон и договор към него и как държавата не се е сетила да го спре докато не платиш данък ? Надявам се разбирате абсурдността на ситуацията ,както са и много други в територията .11:47 21.03.2025
30 замислен
11:49 21.03.2025
31 Абе
11:54 21.03.2025
32 Интерес
До коментар #27 от "773":
Така е , обаче така и нямам познат на когото краден телефон, загубен или при грабеж от дете да е намерен и върнат след подаване на сигнал и до оператора и в полиция. Аз нямам . Други може и да са имали късмет . Може би при убийство ще търсят нещо и ще намерят евентуално ,но това ,че римлянин със шамар и заплаха с нож над 11 годишен е отнел телефона се оказа недостатъчно да го намерят.Коментиран от #36, #38
11:55 21.03.2025
33 Реалист
12:03 21.03.2025
34 Потърпевш
Тази ще я върнат ама на другите няма да я върнат и измамите ще продължават. Докато няма осъдени за измама защото това си е измама няма да се оправим. Я да вкарат този който е завишил три пъти сумата в затвора да видим дали ще има такива практики.
12:04 21.03.2025
35 Титак
номер, договор, ...всичко.
Коментиран от #37
12:07 21.03.2025
36 Запознат
До коментар #32 от "Интерес":
Ти остави ама никой в България не може да принуди мобилните оператори да разкрият самоличността на ало-измамниците. Било политика на оператора и няма закон който да ги принуди. Най-интересното и че трита оператора крият ало-измамниците.12:08 21.03.2025
37 Потребител
До коментар #35 от "Титак":
"Бях в А1"Не че ги хваля защото и те са същите маскари ама А1 са една идея малко по-добри от другите. Бил съм и при трита оператора и съм най разочарован от Виваком - не говоря за цени а скрити уловки в договорите.
12:13 21.03.2025
38 773
До коментар #32 от "Интерес":
Що ли да отговарям! Всеки телефон освен ако не е извън обхват е проследим с точност до един метър. Но това не се ползва и не знам защо. Или операторите отказват да дават информация или друго нещо. Фабричния му код още с първото пускане е прикрепен към СИМ, после и при смяна на СИМ кода е същия. И без СИМ има комуникация с клетките дори в покой чрез този код. Всеки може да си види кода на телефона.12:15 21.03.2025
39 АУУУУУ
13:58 21.03.2025
40 Селянин
14:30 21.03.2025
41 дядото
14:40 21.03.2025
42 Мъгляво обяснена случка
09:59 22.03.2025