BMW разкрива причината за спорния дизайн на своите най-нови модели, отличаващи се с огромни „бъбреци“ на радиаторната решетка. Въпреки че вече представи първия сериен автомобил от новото семейство Neue Klasse, електрическият кросоувър iX3, който има различен стил на предната част, от мюнхенската компания заявяват, че не съжаляват за отминалия дизайн.
Директорът по дизайн на BMW Group, Ейдриан ван Хойдонк, обяснява в интервю за австралийското издание car expert, че това решение не е било грешка, а съзнателен избор, отразяващ световните тенденции. Според него, вкусовете на различните пазари се различават и докато в Европа големите решетки са били критикувани, на пазари като Китай търсенето им остава високо.
Ван Хойдонк подчертава, че въпреки негативната реакция в интернет, продажбите на модели като М3, серия 7 и X7 не са се повлияли отрицателно. Той отбеляза, че силните оплаквания в социалните медии не се отразяват в данните за продажбите.
Големият размер на решетката има и практическа функция. С развитието на технологиите за автономно шофиране и електрониката, предните части на автомобилите трябва да интегрират все повече сензори. Решетката се е превърнала в ключов елемент за тяхното дискретно разполагане. В новият ix3, въпреки промяната във формата, решетката остава функционална, като под нея са скрити повече сензори от всякога.
Ван Хойдонк добавя, че BMW винаги се е стремяла да следва собствен път в дизайна, без да копира чужди тенденции. Студиата на компанията в Шанхай, Лос Анджелис, Гудууд и Мюнхен дават възможност на екипа да е в крак с очакванията на клиентите по цял свят.
Въпреки това, баварците признават, че е дошло време за нов риск. С концепцията Vision Neue Klasse от 2023 година, компанията показа бъдещата посока на развитие. Дебютът на серийния iX3 потвърди, че ерата на хипертрофираните "бъбреци" постепенно отминава. BMW обаче не планира да се отказва от смелите и функционални решения, които запазват идентичността на марката и същевременно позволяват интегрирането на най-новите технологии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
12:06 16.09.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Знайко
Факт , че не са много автомобилите с вертикални елементи на решетката и това е разпознаваемо , дори и в огледалото за задно виждане.
Слагаш и мощен двигател за да знаят останалите, че така или иначе ще ги изпревариш и.....просто автомобила опред те пуска. Много е приятно усещането , има го и при мерцедес и други по-скъпи и разпознаваеми модели.
Но да се върнем на бъбреците , произведени далеч назад при Е30 модела от 1984.
Зад бъбреците има жалузи с пластини които в горно положение за затворени и могат да се остварят до вертикално положение. Свързани са с парното и се затварят като дадеш на топло.
....,много жалко , че вече дори 4 те фара не са така изразени и липсват заострената предница скодените навътре форми.
Борят се багажника им да е 10 кубични сантиметра по-голям, салона с 5 кубични сантиметра по-голям от този на конкурантите и резултата е че всички коли заприличаха на бременни хлебарки с раница, тажащи 2300-2500 кг. "сравнително леки за категорията си".
А това с мутиралите бъбреци явно беше някой дизайнер с малка патка и големи мечти.
Някой шеф е казал-брутални са, мен ме кефят.
Други шефове са вдигнали рамене.
Трети са направили проучване дали туземците и аборигените ги кефи да са "брутални" и готово.
Между другото до преди появата на големите бъбреци, най-големите имаше състезателната кола на Валентино Роси BMW M4 GT3 гранд при на дубай 2022.
Просто са приписали дизайна от GT-то
23:07 18.09.2025
4 Фон Браун
16:56 23.09.2025