Еволюция на дизайна в BMW: Сбогом на „Ангелските очи“

24 Септември, 2025 11:33 3 482 11

  • bmw-
  • ангелски очи-
  • дизайн

Баварската марка навлиза в нова ера - на по-сдържан дизайн и високи технологии

Еволюция на дизайна в BMW: Сбогом на „Ангелските очи“ - 1

BMW е на прага на нова ера в дизайна, която ще се отличи с по-сдържан и хармоничен стил. Компанията планира да се откаже от прекалено изразителните и "крещящи" форми, които предизвикаха много дискусии през последните години, и да заложи на елегантна простота.

Според дизайнера Оливър Хайлмър, отговорен за компактните и средноразмерни модели, както и за спортната серия M, основната идея е да се изостави демонстративността. Въпреки това, характерната бъбрековидна решетка ще остане, но ще варира в зависимост от модела. Например, SUV-ове като новия iX3 ще имат вертикални решетки, докато седани от следващото поколение на Серия 3 и i3 ще получат по-широки форми, вдъхновени от класическия роудстър 507.

Компанията не съжалява за противоречивия дизайн на сегашните M3 и M4, като подчертава, че клиентите са оценили разликата. Въпреки това, кръглите фарове, известни като „Ангелски очи“, ще изчезнат, а хромът ще бъде заменен от сложни LED елементи.

Промените в интериора ще бъдат не по-малко забележими. През 2027 г. iX3 ще представи изцяло нова кабина с огромен 17,9-инчов екран и системата Panoramic Vision – проекция върху цялата ширина на стъклото с девет зони.

Класическата "шайба" на iDrive ще бъде премахната, като управлението ще се извършва изцяло чрез сензорен екран и гласови команди. Тази минималистична визия е в унисон с новия външен стил, макар и да предизвиква дебат в индустрията, тъй като част от клиентите настояват за връщането на физическите бутони.

До края на 2027 г. BMW планира да пусне над 40 нови или обновени модела, всички с дизайнерски елементи от Neue Klasse. Разширяването на гамата ще продължи и след това, включително с нов офроуд модел през 2029 г., който обаче няма да бъде толкова екстремен като Mercedes-Benz G-Class.

BMW навлиза в нова епоха, фокусирана върху електрификацията и високите технологии, като същевременно не се отказва напълно от двигателите с вътрешно горене. Тази трансформация цели да съчетае традициите на марката с иновациите, необходими за бъдещето на автомобилната индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таксиджия 🚖

    15 5 Отговор
    Хахахаа честито бмвисти! Неуе класе е най-гейййският дизайн от трите германски премиуми. Карайте си е60 и разпрявайте, че бмв е номер 1 🤭

    Коментиран от #3, #6

  • 2 Ввв

    25 4 Отговор
    Гейски истории,чао БМВ!!!
  • 3 БМВгеизисти

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "таксиджия 🚖":

    Че ги направим на таксита, за да ти вземем клиентите и да одиш да береш компири у Ирландиу!
  • 4 преминаващ

    25 0 Отговор
    Клиентите не искат по сложен дизайн, а по малко да висят в сервизните....
  • 5 ООрана държава

    12 0 Отговор
    Няма а гелски очи от преди 2020 още, повече приличат на ангелски мигли
  • 6 Герп боклуци

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "таксиджия 🚖":

    Карай си 20 годишната дачия и трай бе

    Коментиран от #7

  • 7 таксиджия 🚖

    10 5 Отговор

    До коментар #6 от "Герп боклуци":

    е39 буклук
    е60 буклук
    Е58 буклук
  • 8 123456

    15 2 Отговор
    Откак им се видяха карантиите ( бъбреците) , друго не важи - ни очи , ни джуки !
  • 9 Бай Цоньо

    15 2 Отговор
    А някога БМВ правеха коли
  • 10 читанка

    7 2 Отговор
    Само славчев и няколко орки от махалата се интересуват от тая марка
  • 11 Данчо

    2 2 Отговор
    Добре... А кога ще се сбогуваме с бранда?