Ford съкращава до 1000 работни места в завода си в Кьолн, Германия, съобщиха от компанията във вторник сутринта. Това решение е пряк резултат от продължаващото слабо търсене на електромобили на европейския пазар. От началото на 2026 година заводът ще премине от двусменен към едносменен режим на работа.
Последната вълна от съкращения е продължение на по-мащабна програма за икономии, стартирана през 2024 година, чиято цел е да бъдат съкратени 2900 работни места до края на 2027 година. Ако новите съкращения бъдат реализирани, общото намаление на работната сила в Кьолн ще бъде значително. Компанията планира съкращенията да бъдат доброволни, като на служителите ще бъдат предложени обезщетения за напускане или опции за частично пенсиониране.
Стратегията на Ford да преустанови производството на популярни европейски модели като Fiesta и Focus в полза на електрически SUV като Explorer и Capri досега не е намерила отклик на европейския пазар. Това се отразява в продажбите на компанията, които отбелязват спад от 14,3% в новите регистрации в Германия през 2024 година и намаляване на пазарния дял през последното десетилетие. В контраст с това, стратегията на компанията се оказва успешна в САЩ, където през 2024 година. се наблюдава 4,2% увеличение на продажбите, благодарение на силното търсене на електрическите и хибридни модели и на пикапа F-150.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хенри Форд
11:06 17.09.2025
2 тъй шъй
11:08 17.09.2025
3 Сащ
Янките вън от Ново село и България !
11:18 17.09.2025
4 карчи
Сега глупаците мислят да ги възраждат на платформи на фолксваген, но изобщо няма да е същото🤮
11:21 17.09.2025
5 Фалит!
11:25 17.09.2025
6 Kaлпазанин
11:33 17.09.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Анонимен
12:02 17.09.2025
9 Наистина
Коментиран от #10
12:42 17.09.2025
10 Сър Мастър Бейтс
До коментар #9 от "Наистина":
Честно казано, сами са си виновни. Така и не разбраха, че трябва да разкарат ЕкоБуум двигателя, който стана прословут с ненадеждността си.Коментиран от #11
21:34 17.09.2025
11 Порно
До коментар #10 от "Сър Мастър Бейтс":
То и на Стелантис им трябваха бая години да осъзнаят, че трицилиндровия 1.2 литра двигател им гони клиентите. Чудеха се що хората не искат кола с двигател който е консуматив. А така добре стои в счетоводния им планКоментиран от #12
20:42 18.09.2025
12 Сър Мастър Бейтс
До коментар #11 от "Порно":
Аз не знам Стелантис да са махнали Puretech-a и до ден днешен. Новият C3 и Aircross са все още с него. Само ангренажния ремък го смениха с верига, но пак потопена в маслото.08:02 19.09.2025