Водородът ще измести дизела, смятат от Toyota

17 Септември, 2025 13:12 3 509 13

  • toyota-
  • дизел-
  • водород-

Компанията продължава инвестициите

Водородът ще измести дизела, смятат от Toyota - 1

Макар автомобилните производители инвестират сериозно в електромобилите, Toyota продължава да залага на водорода като жизнеспособен източник на гориво за бъдещето. Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Австралия, ясно заяви това в неотдавнашно интервю, като изрази убеждението си, че водородните двигатели в крайна сметка могат да заменят дизеловите. Той призна, че промяната не е непосредствена, но я счита за неизбежна в дългосрочен план.

„Дизелът няма да изчезне през следващото десетилетие, но след това мисля, че водородът ще го измести“, каза Ханли. Той добави: „В крайна сметка мисля, че дизелът – не в обозримо бъдеще, а в по-дългосрочен план – не мога да си представя, че дизелът ще бъде горивото на бъдещето, защото реалността е, че бензиновите [автомобили] могат да правят всичко, което и дизеловите, и дори нещо повече.“

Ангажиментът на Toyota към водорода е част от дългогодишната история на компанията с тази технология, която датира отпреди над 30 години, когато през 90-те години на миналия век тя разработи автомобили с горивни клетки, а през 2014 година достигна връх със серийното производство на Mirai. Компанията продължава да вярва в тази технология, въпреки че Ханли признава, че в момента „хората се отнасят с презрение към водорода“, главно поради огромните предизвикателства, свързани с инфраструктурата. За да се наложи водородът, ще е необходима значително по-стабилна мрежа за зареждане в пазари като Австралия и САЩ. Това предизвикателство беше подчертано от неотдавнашното решение на Shell да затвори всичките си седем водородни станции за леки автомобили в Калифорния, което е ясен удар за новосъздадената инфраструктура на ключов пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 пълномащабен и непровокиран сарказъм

    11 3 Отговор
    водород е супер! Трябва да пробват и дирижабли да правят с него.

    Коментиран от #6

  • 2 Дюнер Мотор Спорт

    8 5 Отговор
    Представам си тежка техника като нагери, крановене, влечкачи, кораби на водород.
  • 3 Вервайте ми!

    5 5 Отговор
    Дай боже, Тойота Добрич са най-добрите!
  • 4 Тъп Глупънсбъркър

    13 2 Отговор
    То първо за водородът ти трябва ток за електролизата, който ток от някъде ще трябва да си го произведеш, а пък и после водородът много трудно се съхранява, освен трансформацията на енергия при добив и обратно т.е. още един цикъл, съпроводен с огромни загуби, като в крайна сметка напълваш го в бутилка и ако не го изразходваш почти веднага след не много време него вече го няма.

    Коментиран от #13

  • 5 Знайко

    10 4 Отговор
    Водорода има един съществен недостатък, труден и опакен е за съхранение, за транспорт. Автомобилните резервоари за водород са опасни, тежки и с малък капацитет.
    Най-доброто гориво е течното, етанол, бензин, дизел ... Бъдещето е на технологии превръщали водорода в течно автомобелно гориво. Според мен бъдещето е на биотехнологиите-етанол.
  • 6 Знайко

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "пълномащабен и непровокиран сарказъм":

    Правили са дирижабли пълни с водород приди 100 г. През 1936-37 с дирижабъла Хинденбург са прелитали Атлантика по маршрут Европа САЩ. Полета,е траел между 43 часа и 80 часа
    Всичко приключва, когато става трагедията с дирижабъла Хинденбург. Заради която в Германия забраняват дирижаблите с водород

    Коментиран от #10

  • 7 Растенията имат нужда от СО2

    5 6 Отговор
    За да растат
    водорода ще се свърже с кислорода и ще стане на вода и няма да остане кислород в атмосферата за дишане
    водата не се фотосинтезира
  • 8 Факт

    3 1 Отговор
    Очевидно трябва да инвестират и в зарядни станции!
  • 9 Хеми значи бензин

    3 0 Отговор
    Искам да видя на какво се дължи това тяхно заключение.
    С какво водородните технологии са мръдналимот вчера та до днес за да може да се заключи това. Защото вчера водорода бе никъде
  • 10 за чий ми е

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Знайко":

    А сега със самолет си за 8 часа.
  • 11 ДЕДО

    3 0 Отговор
    Дизела умира ама друг път. Когато има водородни станции като задизела тогава ще говорим кой ще умре.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.