Макар автомобилните производители инвестират сериозно в електромобилите, Toyota продължава да залага на водорода като жизнеспособен източник на гориво за бъдещето. Шон Ханли, вицепрезидент на Toyota Австралия, ясно заяви това в неотдавнашно интервю, като изрази убеждението си, че водородните двигатели в крайна сметка могат да заменят дизеловите. Той призна, че промяната не е непосредствена, но я счита за неизбежна в дългосрочен план.
„Дизелът няма да изчезне през следващото десетилетие, но след това мисля, че водородът ще го измести“, каза Ханли. Той добави: „В крайна сметка мисля, че дизелът – не в обозримо бъдеще, а в по-дългосрочен план – не мога да си представя, че дизелът ще бъде горивото на бъдещето, защото реалността е, че бензиновите [автомобили] могат да правят всичко, което и дизеловите, и дори нещо повече.“
Ангажиментът на Toyota към водорода е част от дългогодишната история на компанията с тази технология, която датира отпреди над 30 години, когато през 90-те години на миналия век тя разработи автомобили с горивни клетки, а през 2014 година достигна връх със серийното производство на Mirai. Компанията продължава да вярва в тази технология, въпреки че Ханли признава, че в момента „хората се отнасят с презрение към водорода“, главно поради огромните предизвикателства, свързани с инфраструктурата. За да се наложи водородът, ще е необходима значително по-стабилна мрежа за зареждане в пазари като Австралия и САЩ. Това предизвикателство беше подчертано от неотдавнашното решение на Shell да затвори всичките си седем водородни станции за леки автомобили в Калифорния, което е ясен удар за новосъздадената инфраструктура на ключов пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пълномащабен и непровокиран сарказъм
Коментиран от #6
13:29 17.09.2025
2 Дюнер Мотор Спорт
13:39 17.09.2025
3 Вервайте ми!
13:44 17.09.2025
4 Тъп Глупънсбъркър
Коментиран от #13
14:03 17.09.2025
5 Знайко
Най-доброто гориво е течното, етанол, бензин, дизел ... Бъдещето е на технологии превръщали водорода в течно автомобелно гориво. Според мен бъдещето е на биотехнологиите-етанол.
14:17 17.09.2025
6 Знайко
До коментар #1 от "пълномащабен и непровокиран сарказъм":
Правили са дирижабли пълни с водород приди 100 г. През 1936-37 с дирижабъла Хинденбург са прелитали Атлантика по маршрут Европа САЩ. Полета,е траел между 43 часа и 80 часаВсичко приключва, когато става трагедията с дирижабъла Хинденбург. Заради която в Германия забраняват дирижаблите с водород
Коментиран от #10
14:27 17.09.2025
7 Растенията имат нужда от СО2
водорода ще се свърже с кислорода и ще стане на вода и няма да остане кислород в атмосферата за дишане
водата не се фотосинтезира
14:46 17.09.2025
8 Факт
21:07 17.09.2025
9 Хеми значи бензин
С какво водородните технологии са мръдналимот вчера та до днес за да може да се заключи това. Защото вчера водорода бе никъде
22:03 17.09.2025
10 за чий ми е
До коментар #6 от "Знайко":
А сега със самолет си за 8 часа.22:03 17.09.2025
11 ДЕДО
10:53 18.09.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.