Ето как ще изглежда евтината Tesla

3 Октомври, 2025 13:53 2 024 20

  • tesla-
  • model y-
  • model y standart-

Подробности за Model Y Standart

Ето как ще изглежда евтината Tesla - 1

След появата на Model Y Performance на пазара, интригуваща информация анонсира появата на неговия най-икономичен събрат - предстоящия Model Y Standard. Позовавайки се на предполагаем код, скрит дълбоко в уебсайта на Tesla, автомобилните шпиони не само потвърдиха името на дългоочакваната базова версия, но и подробно описаха нейните основни характеристики и, най-важното, цената ѝ. Този базов Model Y е на път да се превърне в достъпна врата към кросоувъра, като според информациите цената му в САЩ ще започва от изключително конкурентните 39 990 долара.

За да постигне тази ключова цена, изглежда, че Tesla е възприела редукционистки подход, като се е отказала от няколко премиум функции. С очакваното преработен, по-евтин преден капак, който се отказва от характерната „светлинна лента“ в полза на по-конвенционален вид, както и добавяне на камера на предната броня. Евтиният модел ще се движи и на нови 18-цолови джанти Aperture и, което е важно, няма да има стъклен покрив.

Интериора е значително опростен, включително с текстилни повърхности и ръчно регулируем волан. Удобствата са опростени с премахването на сензорния екран на втория ред и HEPA филтъра, както и с преминаването към ръчно регулируеми вентилационни отвори на втория ред. Централният 15,4-инчов сензорен екран обаче остава.

Обемът на багажното отделение е 2124 литра, което е леко намаление с 28 литра в сравнение с другите версии на Model Y. Тази разлика понастоящем е необяснима, но може да е свързана с новата структура на покрива. Входната цена от 39 990 долара е с 5000 долара по-ниска от най-евтиния модел в момента, Long Range Rear-Wheel Drive.

Големият въпрос за потенциалните купувачи е дали спестяването от 5000 долара оправдава опростеното преживяване. Този бюджетен Model Y е насочен към чистата практичност и основната платформа на електромобила, но само времето ще покаже дали клиентите са готови да заменят панорамната гледка и някои удобства за по-ниска месечна вноска. Както винаги, тези подробности остават в сферата на слуховете, докато производителят не даде официално представяне.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скъп баклук

    14 4 Отговор
    Това и пари ли струва
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 3 Отговор
    А уж щяха да са по две за лев 🤔

    Коментиран от #3

  • 3 Хайл 14/88

    13 3 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Кой ще даде 50 ст за тоя боклук

    Коментиран от #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Скъполпатено кино

    8 1 Отговор
    Централният 15,4-инчов сензорен екран обаче остава.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Тесльо Вресльо

    6 6 Отговор
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електромобила годишно през 2030 година.Статистически е доказано!

    Коментиран от #13

  • 9 Тесльо Вресльо

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Инфлация бе, брато!
  • 10 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Изпреварил си ме! Рекламираният евтин електрокар Тесла щеше да струва само 25000 долара.

    Коментиран от #12

  • 11 Хаха

    6 1 Отговор
    Мойта тесла е по евтина а сапа и е по дълъг!

    Коментиран от #14

  • 12 реално

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Базовия модел с над 150 коня Голф 8 е с "Входна цена" ОТ 35 000, ма никъде няма да го купиш в германия за над 25 000
  • 13 Хайл 14/88

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Тесльо Вресльо":

    Много малко бре.сигурно ще са 500 милиона
  • 14 Хайл 14/88

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хаха":

    Моята е с шарена дръжка,и пирографирана :)
  • 15 Хайл 14/88

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Дали :)
  • 16 Евала, машала

    7 3 Отговор
    Прочетох всички 15 изчерпателни , културно написани и изпълнени с полезна информация мнения.

    Поредният високо интелектуален разговор който са провели добре възпитаните, интелектуалци тук.

    Искам да изразя благодарностите си към екипа, че са отгледали и привлекли толкова ерудирани личности, които действат като магнит и привличат подобни на тях.

    Продължавайте в същия дух и нивото на сайта ще продължи да се покачва и да четем все по-добри варианти на подобни образователни, изключително забавни и интересни дискусии.

    Коментиран от #17, #19

  • 17 МЪСК

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Евала, машала":

    В техниката (задвижването) е 1 към 1 с останалите - най-ниският разход, най-голяма мощност и максимална скорост, най-лесно зареждане, най-добра надеждност и лесно сервизиране (ЕV Сlinic статия от 19.01.2005 с публикувани за пръв път данни за цените на частите и достъпа до каталози и сервизна информация на всички коли на пазара, вкл. китайките.)
    Извод: няма по-добро нещо на 4 гуми от Tesla Juniper, Highland и новия PLAID 2025+ с новото въздушно окачване, което може да вози като Кадилак и като Вайпър.

    Причината: TESLA е най-старата електромобилна марка и единствената, която си прави всичко сама: батерии, инвертори, мотори, шасита и купета (с гигапреси), вместо да разчита на калпави доставчици. Това води до качество и ниска цена.

    TESLA е единствената марка, която продължава да подобрява колите е си с OTA (дистанционни) ъпдейти всеки месец, 12 години след производство (2013 Model S). Непрекъсната оптимизация на разход, пробег, повече мощност и допълнителни функции, защото те са правили компонентите в колата и знаят как да ги подобряват.

    Коментиран от #20

  • 18 Реално

    3 2 Отговор
    Хората с образование и пари карат най-добрите електрически коли

  • 19 Ййнжк

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Евала, машала":

    Като не искаш да се цапаш, не влизаш в обора, бе синьо-кръвний.
  • 20 Не само

    0 3 Отговор

    До коментар #17 от "МЪСК":

    Още 1 "подробност": За разлика от останалите ДВГ и ЕА с десетки датчици, компютри и електронни модули навсякъде в колата, TESLA има 1 компютър (MCU) на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата (без волан, който е на рейка, мотор и спирачки, които са хидравлика) - сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели, модули и модулчета, дето трудно се синхронизират (VAG и Форд имат 150 доставчици на софтуер). Лесно за диагностика, лесно за ремонт, лесно ъпгрейд (смяна на MCU1 с MCU2 прави колата с параметри на нов модел), лесно за ъпдейт (всяка месечна актуализация по въздуха на Tesla води до подобряване в работните параметри и нови функции на колата).
    Когато немците разглобиха един Модел 3, се охълцаха. 20 години назад...