След появата на Model Y Performance на пазара, интригуваща информация анонсира появата на неговия най-икономичен събрат - предстоящия Model Y Standard. Позовавайки се на предполагаем код, скрит дълбоко в уебсайта на Tesla, автомобилните шпиони не само потвърдиха името на дългоочакваната базова версия, но и подробно описаха нейните основни характеристики и, най-важното, цената ѝ. Този базов Model Y е на път да се превърне в достъпна врата към кросоувъра, като според информациите цената му в САЩ ще започва от изключително конкурентните 39 990 долара.
За да постигне тази ключова цена, изглежда, че Tesla е възприела редукционистки подход, като се е отказала от няколко премиум функции. С очакваното преработен, по-евтин преден капак, който се отказва от характерната „светлинна лента“ в полза на по-конвенционален вид, както и добавяне на камера на предната броня. Евтиният модел ще се движи и на нови 18-цолови джанти Aperture и, което е важно, няма да има стъклен покрив.
Интериора е значително опростен, включително с текстилни повърхности и ръчно регулируем волан. Удобствата са опростени с премахването на сензорния екран на втория ред и HEPA филтъра, както и с преминаването към ръчно регулируеми вентилационни отвори на втория ред. Централният 15,4-инчов сензорен екран обаче остава.
Обемът на багажното отделение е 2124 литра, което е леко намаление с 28 литра в сравнение с другите версии на Model Y. Тази разлика понастоящем е необяснима, но може да е свързана с новата структура на покрива. Входната цена от 39 990 долара е с 5000 долара по-ниска от най-евтиния модел в момента, Long Range Rear-Wheel Drive.
Големият въпрос за потенциалните купувачи е дали спестяването от 5000 долара оправдава опростеното преживяване. Този бюджетен Model Y е насочен към чистата практичност и основната платформа на електромобила, но само времето ще покаже дали клиентите са готови да заменят панорамната гледка и някои удобства за по-ниска месечна вноска. Както винаги, тези подробности остават в сферата на слуховете, докато производителят не даде официално представяне.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Скъп баклук
14:03 03.10.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #3
14:03 03.10.2025
3 Хайл 14/88
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Кой ще даде 50 ст за тоя боклукКоментиран от #7
14:05 03.10.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Скъполпатено кино
14:15 03.10.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Тесльо Вресльо
Коментиран от #13
14:28 03.10.2025
9 Тесльо Вресльо
До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Инфлация бе, брато!14:29 03.10.2025
10 Гост
До коментар #5 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Изпреварил си ме! Рекламираният евтин електрокар Тесла щеше да струва само 25000 долара.Коментиран от #12
15:33 03.10.2025
11 Хаха
Коментиран от #14
16:53 03.10.2025
12 реално
До коментар #10 от "Гост":
Базовия модел с над 150 коня Голф 8 е с "Входна цена" ОТ 35 000, ма никъде няма да го купиш в германия за над 25 00017:53 03.10.2025
13 Хайл 14/88
До коментар #8 от "Тесльо Вресльо":
Много малко бре.сигурно ще са 500 милиона18:00 03.10.2025
14 Хайл 14/88
До коментар #11 от "Хаха":
Моята е с шарена дръжка,и пирографирана :)18:01 03.10.2025
15 Хайл 14/88
До коментар #7 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Дали :)18:02 03.10.2025
16 Евала, машала
Поредният високо интелектуален разговор който са провели добре възпитаните, интелектуалци тук.
Искам да изразя благодарностите си към екипа, че са отгледали и привлекли толкова ерудирани личности, които действат като магнит и привличат подобни на тях.
Продължавайте в същия дух и нивото на сайта ще продължи да се покачва и да четем все по-добри варианти на подобни образователни, изключително забавни и интересни дискусии.
Коментиран от #17, #19
22:04 03.10.2025
17 МЪСК
До коментар #16 от "Евала, машала":
В техниката (задвижването) е 1 към 1 с останалите - най-ниският разход, най-голяма мощност и максимална скорост, най-лесно зареждане, най-добра надеждност и лесно сервизиране (ЕV Сlinic статия от 19.01.2005 с публикувани за пръв път данни за цените на частите и достъпа до каталози и сервизна информация на всички коли на пазара, вкл. китайките.)Извод: няма по-добро нещо на 4 гуми от Tesla Juniper, Highland и новия PLAID 2025+ с новото въздушно окачване, което може да вози като Кадилак и като Вайпър.
Причината: TESLA е най-старата електромобилна марка и единствената, която си прави всичко сама: батерии, инвертори, мотори, шасита и купета (с гигапреси), вместо да разчита на калпави доставчици. Това води до качество и ниска цена.
TESLA е единствената марка, която продължава да подобрява колите е си с OTA (дистанционни) ъпдейти всеки месец, 12 години след производство (2013 Model S). Непрекъсната оптимизация на разход, пробег, повече мощност и допълнителни функции, защото те са правили компонентите в колата и знаят как да ги подобряват.
Коментиран от #20
00:27 04.10.2025
18 Реално
03:06 04.10.2025
19 Ййнжк
До коментар #16 от "Евала, машала":
Като не искаш да се цапаш, не влизаш в обора, бе синьо-кръвний.13:34 04.10.2025
20 Не само
До коментар #17 от "МЪСК":
Още 1 "подробност": За разлика от останалите ДВГ и ЕА с десетки датчици, компютри и електронни модули навсякъде в колата, TESLA има 1 компютър (MCU) на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата (без волан, който е на рейка, мотор и спирачки, които са хидравлика) - сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели, модули и модулчета, дето трудно се синхронизират (VAG и Форд имат 150 доставчици на софтуер). Лесно за диагностика, лесно за ремонт, лесно ъпгрейд (смяна на MCU1 с MCU2 прави колата с параметри на нов модел), лесно за ъпдейт (всяка месечна актуализация по въздуха на Tesla води до подобряване в работните параметри и нови функции на колата).Когато немците разглобиха един Модел 3, се охълцаха. 20 години назад...
17:52 04.10.2025