След проблема със сензорните бутони, сега VW отново иска да си вкара автогол

4 Октомври, 2025 10:30 2 491 18

  • vw-
  • volkswagen-
  • id-
  • бутони-
  • скандал

Компанията патентова система за следене на погледа

След проблема със сензорните бутони, сега VW отново иска да си вкара автогол - 1

В изненадващ обрат на съдбата за компанията, която някога се застъпваше за идеята за „народния автомобил“, Volkswagen изглежда заменя един спорен интерфейс с друг. След като се сблъска с вълна от негативни реакции от страна на клиентите относно разочароващите си тактилни контроли на волана, фирмата от Волфсбург похвално прави крачка назад, за да възстанови тактилната сигурност на физическите бутони. Но точно когато прахът започна да се утаява, се появи нова патентна заявка, представяща една наистина дива и потенциално откачена алтернатива: система за управление чрез проследяване на погледа.

Наскоро публикуваният германски патент описва една футуристична, но противоречаща на интуицията, конфигурация. Тя замества множеството традиционни превключватели и копчета с един универсален превключвател на волана, докато камера за проследяване на погледа следи погледа на водача. Концепцията е проста, ако не и напълно странна: за да настроите функция в колата – било то чистачките, климатика или радиото – трябва да погледнете директно към елемента, който искате да контролирате, и след това да потвърдите действието чрез превключвателя на волана.

Volkswagen твърди, че тази система е решение на нарастващия хаос в интериора, причинен от „умножаването на контролните елементи“, което, по ирония, води до разсейване. Чрез тази функцияна контролите те целят да рационализират процеса. Те дори обмислят да съчетаят следящото устройство с гласови команди за малко по-свободно от ръцете преживяване.

Въпреки това, както много автомобилни критици бързо посочват, тази технология изглежда заменя една форма на разсейване на водача с друга, по-сериозна. Най-голямата когнитивна загадка е способността на системата да разпознава намеренията.

Основният недостатък тук е, че управлението на автомобил е упражнение за тактилна и мускулна памет, предназначено да държи погледа на водача фокусиран предимно върху пътя пред него. Изискването водачът да фиксира погледа си върху вторичен контрол – като радиото или климатичната вентилация от страната на пътника – преди да го задейства, е точно обратното на „поглед върху пътя“. Дори изследователите, които изучават технологията, признават, че проследяването на погледа измерва само къде гледате, а не защо гледате, и не може да отчете информацията, събрана чрез периферното виждане.

Въпреки че този патент подсказва, че апетитът на VW за трикове от дигиталната ера не е напълно изчезнал, има и положителна страна. Компанията вече е потвърдила, че ще коригира курса си. Подтикната както от огромното недоволство на клиентите, така и от предстоящите правила за безопасност от органи като Euro NCAP, Volkswagen се ангажира изрично да възстанови физическите бутони за ключови функции. Това включва критични контроли като тези за волана, климатика и силата на звука.

Неотдавнашният ID.Every1 Concept, който представя електрически модел от входно ниво, насочен към ценовата категория от 20 000 евро през 2027 година, потвърди тази промяна. Интериорният му дизайн включва подходящи, традиционни превключватели под екрана на инфоразвлекателната система за основни функции като температура на климатика, скорост на вентилатора и силата на звука.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен

    24 8 Отговор
    Немската индустрия е чао! Санкциите работят. И а далеч по-добри, евтини и надеждни китайски автомобили. Немските са само за комплексирани марколюбци.

    Коментиран от #14

  • 2 хъхъ

    26 0 Отговор
    Само глупости. Нали беше народна кола?! За какво са ми сензори и електроники, искам да се кача и да отида до магазина.
  • 3 Пич

    23 1 Отговор
    Как ни се паднаха само идиоти в Европата бе ?! Влиза ти прашинка в окото , примигваш , и - право в дирега !!! А народният автомобил с тези безсмислици - по скъп от Ролс Ройс !!!

    Коментиран от #5

  • 4 Тошко

    21 0 Отговор
    Защото, немските индженери са предимно пакистанци
  • 5 авто фен

    2 9 Отговор

    До коментар #3 от "Пич":

    Функционална неграмотност, демонстрираш я!

    Коментиран от #6

  • 6 Пич

    16 1 Отговор

    До коментар #5 от "авто фен":

    Демонстрирам чувство за хумор , а ти - сухарщина!

    Коментиран от #7

  • 7 авто фен

    1 11 Отговор

    До коментар #6 от "Пич":

    ЧУвството за хумор трябва да се оцени от другите, не ти сам да се оценяваш. При толкова точно обяснена система този така наречен от теб хумор е демонстрация или на функционална неграмотност, или на кафеджийска забава, което всъщност не е хумор, а смешки за простолюдието.

    Коментиран от #8

  • 8 Пич

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "авто фен":

    Я.....принцесо Мидълтън , не ви познах !!! Но нали и вие сте принцеса Пепеляшка ?! И запомнете , може и да говорите в множествено число , но вие не сте - другите !!!

    Коментиран от #9

  • 9 авто фен

    3 10 Отговор

    До коментар #8 от "Пич":

    Аз не говоря за себе си. Въпросът е отново ,че демонстрираш функционална неграмотност, която отричаш, но когато си илитерат, то ти личи. Същността на изречението е в това да не самохвалстваш, ти пак не разбра написаното. Нормално. Както написах в първото си мнение. Също неинтелигентният човек се разбира по войнстващия инат да се изкара винаги прав, дори когато не е. Нещо,което също демонстрираш.

    Коментиран от #10

  • 10 Пич

    9 0 Отговор

    До коментар #9 от "авто фен":

    Благодаря ! Възхитен съм от вашата проницателност !

    Коментиран от #11

  • 11 авто фен

    5 4 Отговор

    До коментар #10 от "Пич":

    Опровергаваш ме, Браво! Извинения и поздравления.
  • 12 Отряд1

    6 0 Отговор
    Тази технология трябва да се забрани в повечето държави в ЕС, където приложението е невъзможно.
  • 13 Лошото със Сензорните бутони Е !Че чесп

    3 0 Отговор
    Лошото със Сензорните бутони Е !

    Че често Мисълта !

    Тече с много по-голяма скорост !

    Отколкото е Временто им За Реакция !
  • 14 Фолкс ваген !

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Фен":

    Фолкс ваген !

    Каква Марка е ?

    Западно германски Трабант !
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Сашо Стоянов

    3 0 Отговор
    Дори и името им вече е измамно. Кой луд ги купува още?
  • 17 Мичето

    1 0 Отговор
    Ми на мен, като често ми се насълзяват очите, ко шпраяяя????
  • 18 Оххх

    5 0 Отговор
    А тия с черните цайси, де се праят на големи звезди даже и нощем, как ше карат...?