Tesla, компанията, известна с минималистичния си и често противоречив дизайн, тихо започна значителна промяна. Много критикуваното решение да се премахнат традиционните лостчета на кормилната колона в обновения Model 3 „Highland” от 2023 година и да се заменят анонсираните с чувствителни на допир бутони на волана, беше частично отменено.
Когато Model 3 „Highland” дебютира, целта на Tesla беше ясна: по-чист и опростен салон, съобразен с бъдещето на напълно автономното шофиране. За ежедневните шофьори обаче новата конфигурация беше посрещната с широко недоволство. Мнозина сметнаха бутоните на волана за неинтуитивни, особено в ситуации, изискващи прехвърляне на ръцете, като например при преминаване през кръстовища с кръгово движение, което затрудняваше прецизното подаване на сигнали. Дори високопоставен мениджър в Tesla, вицепрезидентът по инженерство Ларс Морави, по-късно призна, че компанията може би е „премахнала прекалено много“. Това обратно решение следва подобен модел, наблюдаван при първоначалния волан в Model S и X.
Към момента няма официално съобщение или график от Tesla относно разширяването на програмата за въвеждане на лоста или модернизация на пазарите в САЩ или Европа. Отрасловите наблюдатели обаче имат очаквания, че успешното пускане на пазара в Китай предполага, че глобалното разгръщане вероятно ще се осъществи в края на 2025 година.
В технологично отношение Tesla добавя още „очи“ към своите автомобили, за да подобри възможностите за напълно автономно шофиране. По-новите модели на Tesla, по-специално Cybertruck и наскоро обновеният Model Y „Juniper“, сега се произвеждат с осма външна камера, интегрирана в предната броня. Това е ключова част от пакета Hardware 4 (HW4).Тази камера на предната броня е специално проектирана да осигурява много по-широко и близко зрително поле.
Въпреки че камерата физически присъства в нови автомобили като Model Y Juniper, Tesla все още не е потвърдила официален график за пълното ѝ интегриране в софтуерния пакет Full Self-Driving. Въпреки това, ентусиастите смятат, че камерата ще бъде активирана и използвана за FSD функционалност, започвайки с голяма софтуерна актуализация, като например слуховете за FSD v14, за която някои спекулират, че може да започне да се разпространява в края на септември или октомври тази година. Официалното съобщение на Tesla за Model Y потвърждава, че камерата е за „автоматично подпомагано шофиране и усъвършенствано интелигентно призоваване“, което ясно показва нейната евентуална роля в FSD.
За собствениците на по-стари автомобили, оборудвани с HW4, които нямат камера на бронята (като обновения Model 3 „Highland“ или по-ранните Model Y), вътрешни хардуерни доказателства, като нови конектори на компютъра AI4 Autopilot, сочат, че Tesla може би се подготвя за опция за модернизация, която да позволи на съществуващите клиенти да добавят камера на предната броня по-късно. Въпреки това, подобно на лостчетата, това все още не е официално потвърдено за нито един пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Разбрахме
12:34 04.10.2025
2 ВЕЧНИ ШАМПИОНИ 🏆
TESLA е абсолютният шампион по всички дисциплини.
Коментиран от #3, #5
17:29 04.10.2025
3 Хаха
До коментар #2 от "ВЕЧНИ ШАМПИОНИ 🏆":
С вечно спадащи продажби,били шампиони хахахахаКоментиран от #4
21:51 04.10.2025
4 Така е
До коментар #3 от "Хаха":
Когато си кон с капаци, виждаш само спадовете и никога качванията. Нито на продажбите, нито на цените на акциите, нито на печалбата. А после се оказва, че акциите струват повече отколкото са стрували преди, а Тесла продава повече отколкото е продавала преди.Виждаш как само за дни Илон Мъск губи стотици милиарди и се радваш като малко дете, но пропускаш факта че в момента отново е най-богатия човек на света защото за още толкова дни си я върнал стотици милиарди и е първият човек с богатство над половин трилион.
Разбира се за тебе Тесла е пропаднала и пропадаща марка, а най-богатия човек на света е много по-глупав от тебе, защото ти си много по- преуспял от него и имаш по-добри бизнес и от Тесла, space x и останалите бизнеси на глупавите хора.
12:52 05.10.2025
5 Хм...
До коментар #2 от "ВЕЧНИ ШАМПИОНИ 🏆":
Искам комфортно окачване, стигат ми 200-300 к.с., добро обезшумяване, удобни седалки, хубаво озвучаване, лостче за мигачите, за чистачки, за фарове, за селектор на предавки, бутони за регулиране на температурата (по-добре дори с въртене) и за регулиране силата на звука. Много ли искам? Кой модел на Тесла препоръчваш? Карам 40-50 хил. км годишно.22:22 06.10.2025