В ход, който подчертава сложността на съвременния автомобилен маркетинг, Toyota открито критикува конкурентите си за размиването на термина „хибрид“ с основни 48-волтови системи, въпреки че приема същия етикет на друг континент.
Според Шон Ханли, австралийският маестро по продажбите и маркетинга на марката, нарастващата тенденция да се добавя 48-волтова мека хибридна система към двигателя и да се брандира като пълноценен „хибрид“ е очевидна опити да се объркат потребителите. От гледна точка на Toyota, истинският хибрид – такъв, какъвто те са усъвършенствали със своята серийно-паралелна архитектура – трябва да може да стартира и да се движи само на електрическа енергия. Всичко по-малко от това, като нисковолтовата стартерна/алтернаторна система, която осигурява само скромно повишаване на ефективността, е просто „асистираща система“.
За да запази чистотата на своето утвърдено хибридно наследство, австралийското подразделение е обозначило тази технология като „V Active“ за своите работни автомобили като новите HiLux и Land Cruiser Prado. Посланието на Ханли е недвусмислено: „Вие не купувате хибридна система. Те не са хибриди, нито дори нещо близко.“ Целта е да се разграничат ясно трите нива на електрификация: постепенното ускорение на 48-волтовата система „V Active“, усъвършенстваната ефективност на традиционния хибрид (HEV) и производителността на PHEV с възможност за зареждане от електрическата мрежа.
Въпреки твърдата антихибридна позиция в Австралия, европейският маркетинг отдел на Toyota възприема коренно различен подход. На континента, където регулаторният натиск и очакваното от потребителите за електрификация са безспорно по-изразени, същият Hilux, оборудван с 48-волтова система, гордо носи емблемата „Hilux Hybrid 48V“.
Това различие подчертава една основна истина в глобалния автомобилен бизнес: името на автомобила и описанието на технологията му са по-малко свързани с техническата чистота, а по-скоро с търговската стратегия. В Австралия Toyota се възползва от десетилетната си репутация на безспорен лидер в областта на хибридите, за да критикува повърхностните твърдения на новодошлите. В Европа обаче, където терминът „мек хибрид“ е по-широко приет и може би необходим, за да се конкурира с редица съперници, които вече използват тази номенклатура, компанията доброволно приема именно маркетинговия език, който осъжда.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 китайците
Коментиран от #3
10:06 06.10.2025
2 таксиджия 🚖
Навсякъде ги пишат mild-hybrid, когато е само със подпомагаща система. Не им се получи ПР на тия изостанали динозаври. Продажбите им спадат глобално. Евтини сиви интериори, защото е най-евтино за производство. Бяля боя - защото е най-евтина. И отвратителна цвт кутия, която ръмжи и не върви. Оп извинетИ АйТи друзя, е-цвт със планетарна 1-ва ихааа самолет рибираши 😄
Коментиран от #5
10:16 06.10.2025
3 дедо..
До коментар #1 от "китайците":
Шанхай първо ще започне от урсулците-даже вече го усещат още сега,орбанчо като направи заводо на бид в сегед и глей кво ще стане с баварците и щутгарците,доган и той прави завод на китайската марка-неговата цел е да побърка макронаджииските петли с техните еднодневки..10:39 06.10.2025
4 Реалист
10:39 06.10.2025
5 такива работи
До коментар #2 от "таксиджия 🚖":
Таксиджиите разбират от всичко, даже и от коли. Евала!11:05 06.10.2025