Шефът на Ford предупреди, че китайските автомобили са истинска заплаха за утвърдените производители

31 Октомври, 2025 17:09 4 285 12

  • ford-
  • китай-
  • син овал
Шефът на Ford предупреди, че китайските автомобили са истинска заплаха за утвърдените производители - 1

Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли обяви като заплаха, китайската индустрия за електромобили, като описва предизвикателството като „стероидна версия“ на японската автомобилна инвазия от 80-те години.

Фарли, който преди това е признавал своето възхищение от този сегмент, дори разкривайки, че ежедневно кара произведен в Китай Xiaomi SU7, заяви пред CBS, че азиатската страна разполага с достатъчно излишък от производствен капацитет, за да насити северноамериканския пазар и да съсипе финансово местните производители. Той отбеляза категорично: „Япония никога не е имала такова нещо, така че това е напълно различно ниво на риск за нашата индустрия“.

Според шефа на „Синия овал“ опасността не е само в количеството, но и в качеството. Той похвали своя SU7 като „висококачествен“ със „страхотно цифрово преживяване“, признавайки, че това са автомобили, които американските потребители биха купили с удоволствие. Той поддържа своя личен режим на тестово шофиране, защото, по неговите думи, китайците са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“.

Тази спешна оценка предизвика радикална промяна в Диърборн. Ford сега дава приоритет на разработването на по-малки и по-достъпни електрически автомобили. По-рано тази година автомобилният производител обяви планове за внедряване на нова, рационализирана производствена система за доставка на електрически пикап на цена 30 000 долара, с цел разширяване на тази рентабилна архитектура в цялото си портфолио от електромобили.

Тази стратегия е директният и необходим отговор на Ford към Китай, въпреки че наложените от САЩ 100-процентови мита в момента служат като ефективна пречка пред евтиния китайски внос. Фарли вече е заявил, че китайските електромобили имат „превъзходна технология в автомобила“ и че загубата на тази глобална конкуренция би означавала, че „нямаме бъдеще във Ford“. Според него това е игра за оцеляване.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 8 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гориил

    20 1 Отговор
    Започват изнудвания и заплахи.

    Коментиран от #2

  • 2 Пешо

    27 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гориил":

    Утвърдените производители се самозабравиха.... и преядоха с кебабчета и кюфтета.... да намалят цените и няма да се чувстват заплашени
  • 3 Ами

    15 4 Отговор
    Тоя щом кара китайска кола самият той, какво плаче ?
  • 4 Тоя па

    16 7 Отговор
    Форд от 25 години е утвърден фалирал производител.
  • 5 дядото

    12 2 Отговор
    пак вие от запада сте недоволни.нали това наричахте свободен пазар,конкуренция и пр. много сте нагли,добре че не ви се връзваме.

    Коментиран от #7

  • 6 Капитализъм,

    4 3 Отговор
    Батка, питай дядо ти!
  • 7 сериозно

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "дядото":

    ти от изтока ли си?
  • 8 Граница

    11 2 Отговор
    Единствената граница която предпазва европейските и американски производители от фалит е митницата.
  • 9 демократ

    1 2 Отговор
    Всъщност Форд разчита на електричките на ФВ затова и ще страдат. ГМ добре се ориентираха към корейците.
  • 10 истина ти казвам

    5 2 Отговор
    Ами утвърдените марки да държът повече на качество и дизайн и на разумни цени и тогава ше видим дали некой ше купува китайските коли!!! А не да се прават на ущипани девици!!!!
  • 11 васко де гама

    4 0 Отговор
    Браво ! човекът който прекрасно разбира качеството нивото на което е достигнало Китайската автомобилна индустрия и как тя е заплаха за Западнаta автомобилна промишленост (при пълен капацитет Китай може да произвежда около 60 милиона автомобила на година ). Ерата на доминиране и високите маржове и хегемонията на Западната автомобилна индустрия е към своя край . Преди години печелеха няколко стотина долара от кола последните години печалбите бяха вече 35-40 % особено при луксозните модели ? . Това са милиарди годишни печалби когато много от електроните компоненти и батериите са произведени в Китай . Погледнете наоколо или в къщи колко много неща имате Китайско производство но мнозина продължават да мислят по класическият начин .. Щом е Германски и произведен в Европа е качествено . Вие многознаещите живеете в миналото и то повече от 30-35 години сте изостанали във времето защото всички големи Западни фирми голяма част от продукцията си произвеждат в Китай и я продават като произведено в Европа но на няколко Пъти по висока цена .(това са отнася за нашите талибани които живеят в миналото като смятат ,че всичко Китайско е нискокачествено и плащат по висока цена мислейки ,че това което купуват е произведено в Европа ). Няма вечни Империи така ,че бъдещето ще определи не Западната колониална система а Китай с нейните огромни възможности и това е само въпрос на време е .
  • 12 Кочо Честименски

    1 1 Отговор
    А защо си мислите, че Форд за американския пазар също е некачествен? Не се притеснявайте, драги Чебурашки! САЩ и Европа имат достатъчно лостове, да попречат на Поднебесната ИМПЕРИЯ да наводни Света с автомобили със срамни имена. Вземете например манивелата на чичо си Дони и се хванете здраво за нея, че лекува злорадство и напразни надежди.