Hyundai иска електромобилите да се зареждат толкова бързо, колкото конвенционалните автомобили с ДВГ

18 Ноември, 2025 16:40 5 115 52

  • hyundai-
  • зареждане-
  • електромобили

От компанията твърдят, че за да се случи това, просто трябва да мине достатъчно време

Hyundai иска електромобилите да се зареждат толкова бързо, колкото конвенционалните автомобили с ДВГ - 1

Hyundai публично поставя агресивен нов стандарт за инфраструктурата за електрически автомобили, като Тирон Джонсън, управляващ директор на новия технически център на Hyundai Motor Europe на стойност 200 милиона евро, твърди, че скоростта на зареждане трябва в крайна сметка да съответства на времето за зареждане под три минути на традиционен бензинов автомобил. Джонсън заяви, че тази цел е от решаващо значение за преодоляване на „възприятието, а не реалността“ на клиентите по отношение на тревогата за пробега, като успокоява шофьорите, които нямат достъп до домашно зареждане или които изведнъж се нуждаят от дълго, 350-километрово спешно пътуване.

Джонсън подчертава, че настоящото състояние на техниката – където Porsche Taycan е лидер с максимална скорост до 320 kW – е недостатъчно, за да отговори на очакванията на потребителите. За да се постигне тази скорост, е необходима коренна промяна в химията на батериите, а не само по-големи батерии, за да се избегне увеличаване на теглото и компрометиране на вътрешното пространство на електрическите автомобили. За тази цел Hyundai активно разработва 400 kW технология за зареждане в своите лаборатории, като се стреми към нова ефективност, която ще позволи по-голям пробег и ще доближи времето за зареждане до удобството на посещението на традиционна бензиностанция.

Въпреки това, Джонсън призова за търпение от страна на индустрията, като напомни на наблюдателите, че секторът на двигателите с вътрешно горене е имал над век, за да усъвършенства своя прост процес на зареждане, като заяви: „Електромобилите са огромно предизвикателство и от нас се очаква да постигнем резултати незабавно. Дайте ни малко време – ще се получи, но като индустрия това ще отнеме малко време.“


Поставете оценка:
Оценка 4 от 9 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тити

    5 8 Отговор
    Ами може като пуснат 3000 kw зарядна станция и батерията ще се сменя нз всеки 2 години.

    Коментиран от #4

  • 2 Коментатор

    15 8 Отговор
    Що така?!
    Друго си е като тръгнеш от софето до морето, да трябва да спираш по няколко пъти, че да си в крак с урсулевата "зелена" фашо-ганда!

    Те шараните още не са проумели, че двг ги изобретяват след електрическия двигател!
    И причината е главно заради евтиния (по онова време) петрол и на второ място, поради липсата на адекватен източник на съхранение на ел енергия (вкл и към днешна дата)!

    Понеже икономиката на света вървяла към рецесия (щото хората се накупиха с нужни и ненужни дрънкулки, колкото и краткотрайни да са те), та световното безсмислено купуване намаля значително, и сега ще въвеждат "новия" тренд - ел автомобили, задвижвани от последователно свързани батерии от джиесеми, като мотото е:
    Ултраневероятната технология на бъдещето!
    И ултразелените ел автомобили, захранвани от енергиен микс, правен с преобладаващи изкопаеми горива, начело на които са въглищата!

    Но в такъв свят живеем - лъжата е истина, а глупостта е интелект и "иновация"???!!!

    Коментиран от #52

  • 3 Никой няма да ви чака

    7 9 Отговор
    Китаеца вече пусна автомобили с твърдотелна батерия - SSB. Сега се подобряват батериите и скоро всички електрички ще ползват такива. След това щената ще падне още надолу с Натриевите твърдотелни батерии. Да въпрос на време е, но ще се случи. До 6-7 години тези проблеми ще са решени напълно. Електричката няма алтернатива. Въпрос на време.
    Между другото и сега има модели които с едно зареждане минават разстоянието София - Бургас че и до Варна с едно зареждане, но не са по джоба на всеки.

    Коментиран от #5, #7

  • 4 еми да

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тити":

    Нещо като свещи на безнин
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ои8уйхътгрф

    6 6 Отговор
    Тайкан-а с 320 киловата скорост на зареждане бил "лидер" по скорост??? Сериозно???

    Из ивропътъ съ прудавъ ОФИЦИАЛНО един китаец, Xpeng G9 с официално обявена мощност за зареждане НАД 500 киловата... Оказва се, че у великъти ивропъ НЯМА ТОЛКОВА МОЩНО ЗАРЯДНО за автомобили (има за камиони, ама там е различна буксата) и китаеца успява да се зарежда "само" с 450 киловата...

    Коментиран от #8

  • 7 ои8уйхътгрф

    8 8 Отговор

    До коментар #3 от "Никой няма да ви чака":

    Електрокара в чистият му вид само на батерия Е БЕЗПОЛЕЗНО НЕДУРАЗУМЕНИЕ- точно като теб... И точно НИКОГА няма да стане масов- без оглед на батерии, скорост на зареждане и т.н.- просто НЯМА ТОЛКОВА ТОК и НЯМА КОЙ ДА ИЗГРАДИ МРЕЖАТА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ...

    Коментиран от #9

  • 8 Далече си от истината

    5 6 Отговор

    До коментар #6 от "ои8уйхътгрф":

    Ето китайците къде са вече - 1300 киловата зареждане

    5 минути от 5 до 70% за 520 км пробег

    На 70% продължава да зарежда с 560 kW

    А корейците се правят, че такива батерии не съществуват и целта им за след години била 400 киловата пикова мощност.

    Коментиран от #10

  • 9 Колко ток

    4 9 Отговор

    До коментар #7 от "ои8уйхътгрф":

    Колко пъти трябва да ти смятат, че само половината от изнасянете 10 милиарда киловат часа годишно стигат за всички три милиона автомобила в България и продължаваме да сме нетен износител.

    И това без да броим че всяка година продължават да изграждат по още 2000 мегавата панели , което е мощността на АЕЦ Козлодуй. Проблемът на тока е излишъка, а не недостига.
  • 10 Дизела

    6 4 Отговор

    До коментар #8 от "Далече си от истината":

    За 5 минути пълня тон нафта!

    Коментиран от #11, #18

  • 11 Много си бавен

    3 6 Отговор

    До коментар #10 от "Дизела":

    Аз само за две минути пълня 10 тона и минавам с тях 1 милион километра без спиране нито за зареждане нито до тоалетна.
  • 12 Пежо

    7 1 Отговор
    Проблем е и цената на тока на зарядните станции.Докато не стане конкурентна на горивата, няма да се получат нещата

    Коментиран от #13

  • 13 Абсолютно вярно.

    5 5 Отговор

    До коментар #12 от "Пежо":

    На най-бързата зарядна станция в България която е 400 kW, тока е адски скъп. 65 стотинки за киловатчас. Пет пъти по-скъп от домашния ток на нощна тарифа


    Зареждането за 100 км струва непосилните 10 лв и не всеки може да си ги позволи. Много по-евтино е да купиш 6-8 литра бензин за същите 100 км. Ако има. Че разправят, че щял да свършва.

    Коментиран от #19, #20, #32

  • 14 факт

    4 1 Отговор
    Няма да стане никога това збачи високо съчротивление в електролита и следователно палене на колата
  • 15 Дньйьм

    4 0 Отговор
    Гледам Митьо Бустера не пропуска да развива суха теория и математика без грам практика. Същински "експерт" като за централната емисия новини е той.

    Коментиран от #16

  • 16 Прав си

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дньйьм":

    "Няма да стане никога това збачи високо съчротивление в електролита и следователно палене на колата"

    Това е суха теория която няма нищо общо с практиката.
  • 17 Kолко да е бързо зареждането?

    6 5 Отговор
    Автомобилът ми средно годишно се движи 2.37% от цялото време. Ако ще ми работи с ниски разходи съм съгласен да се зарежда 5 пъти по-дълго време. Да не забравяме, че ние като човеци зареждаме поне 40% от времето - сън, храна, хигиенни нужди.
  • 18 Шефа

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Дизела":

    Пълниш когато аз плащам. И висиш 15 минути на бензиностанцията. Виждам всичко на GPS-a.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Фуело точка нет

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Абсолютно вярно.":

    "Зареждането за 100 км струва непосилните 10 лв и не всеки може да си ги позволи. Много по-евтино е да купиш 6-8 литра бензин за същите 100 км."

    Можеш ли да смяташ или си функционално неграмотен?
  • 21 А ти грамотен ли си?

    2 2 Отговор
    Можеш ли да смяташ? Или си забравил уроците по литература?

    Точно така ти звучи мнението. Функционално неграмотното мнение, защото не знаеш смисъла на думите и губиш контекста.

    Не знаеш и какво е сарказъм. Точно защото мога да смятам, се пошегувах, че този който се притеснява че 10 лв за ток на бърза зарядна станция и 2 лв от контакта вкъщи е прекалено скъпо за 100 км, всъщност зарежда за 15-20 лв бензин за същите 100 км.


    Е това, ако не е ирония!

    Коментиран от #24

  • 22 Евтино е

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "енергото":

    Примерно, за ЕРП Север, таксата за присъединяване за 201–400 kW е фиксирана (за трасе до 25 м) на 21 360 лв. според цените, утвърдени от КЕВР.

    След като имаш нужда вкъщи от 400 киловата само за зареждането на автомобилите, очевидно сте голямо семейство и карате по много километри на ден. Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.

    За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно.

    Коментиран от #31

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Хеми значи бензин

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "А ти грамотен ли си?":

    Колко 24 часа ще зареждаш от контакта вкъщи.

    Коментиран от #26

  • 25 Този

    4 1 Отговор
    Нищо против нямам електричките. Стига да се зареждат от АЕЦ... Иначе файда нема...

    Коментиран от #27

  • 26 Не можеш ли да четеш?

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Хеми значи бензин":

    Отговорът ти е написан черно на бяло в коментар 22

    "Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.

    За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно."


    Разбира се, ако имаш по-голяма батерия и 100 000 км годишно не ти стигат, може да инвестираш още 50 лв за по мощен контакт 32 ампера, от който с бордовото зарядно на автомобила да зареждаш 500-600 км на нощ, ако въобще може да ти ги събере батерията.

    Тогава отиваш на около 200 хиляди километра годишно заредени вкъщи.. Стигат ли ти?

    Че има и по-мощни варианти, ама трябва да инвестираш 700 лв за трифазна партида
  • 27 АЕЦ

    3 4 Отговор

    До коментар #25 от "Този":

    А какво против имаш най-големия ядрен реактор - слънцето?

    А вятъра?

    Водата?

    Стига да не са въглища, Какво значение има от какво ще е произведена енергията за зареждане на електромобилите или която и да е друга електроенергия?

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Антиелектрика

    2 3 Отговор
    От Хюндай да клонират Никола Тесла за да им измисли течен ток. Само така ще стане зареждането на електричките бързо колкото на резервоарите с бензин или дизел.
  • 29 Този

    3 1 Отговор

    До коментар #27 от "АЕЦ":

    Ами например, че е в пъти по скъпа и в пъти по не-екологична. Земята под панелите е пустиня и не става за нищо. Под вятърните турбини е птиче гробище. А тая глупост с водата ще видим и нейните последствия скоро... Най-рентабилната и най-зелената енергия е атомната. Всеки произведен ват от алтернативни източници идва със съответните еко последици.
  • 30 Този

    4 2 Отговор

    До коментар #27 от "АЕЦ":

    Да не говорим, че електричките са обречени още преди началото на тяхната лансация. Кажете господине колко милиона декара са необходими за панели , ако хипотетично всяка кола е електрическа???
  • 31 ои8уйхътгрф

    4 2 Отговор

    До коментар #22 от "Евтино е":

    Значи захранването с 400киловата струва 20 бона по ценоразпис- супер...
    А обяснено ли е колко ще ти струва да изградиш трафопост, да го закачиш към подстанцията и чак след това да ти пуснат захранване от 400 киловата на адреса?
    А обяснено ли е, че такова захранване може да се осигури на много малко места като цяло?
    А обяснено ли е, че за онези 20 бона никой не ти гарантира нищо и ти си просто дребен потребител чиято мощност ще бъде ограничена при необходимост?
    А дали е обяснено, че за да имаш резервирана мощност от 400 киловата (тоест винаги да разполагаш с тях) ще ти струва няколко пъти по 20 бона?

    Просто казано- изградил съм 3 завода, всеки със захранване НАД 1,5 мегавата... Освен няколкото собствени трафопоста които бяха нужни при свързване към Енерго-то схемата беше следната: те осигуряват достъп до 2 мегавата като ми гарантират 1 мегават по всяко време... Ако резервирам 1,5 мегавата всички цени се удвояваха, а някои се утрояваха... Усещаш ли разликата от "достъп до мощност" и "резервирана мощност"...

    Коментиран от #34, #35

  • 32 ДемоКрад(ец)

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "Абсолютно вярно.":

    чакай да видиш колко ще стане тока когато всички малкокапацитетни си вземат фритюрници на колелета
    в моето село има 10 000 автомобила
    дай сега да смятат мамематиците
    10 000 по 6 КВч да речем 5 часа + останалото потребление което има селото
    в пика между 19:00 и 22:00 колко струя ще трябва само за моето село
    градовете после ще ги смятаме
    а зимата на -10 -15 пак ще смятаме потребление и пробег
    сега държавата се изхранва от акциза на горивата 1,20 - 1,40 на литър
    дай сега да видим с еФтиния ток от 0,20 къде ще отиде държавата
    мога да напиша още доста неща ама стига на този етап
  • 33 дай сега да смятат мамематиците

    0 1 Отговор
    Ами да смятаме!

    10 000 автомобила по 6kWh се нуждаят от 60 000kWh на ден.

    400kW зарядна която работи по 5 часа на ден осигурява 2 000kWh. Защо само 5 часа, ти си знаеш. Бензиностанциите работят по 24 часа

    Тоест трябват общо 30 колонки по 400 kW Ако всички зареждат само на такива станции, което никога няма да стане.

    Това са примерно 4 зарядни станции с по 8 колонки. Колко бензиностанции имате в града за да обслужват тези 10 000 автомобила?
  • 34 Захранване по ценоразпис

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "ои8уйхътгрф":

    Ами след като по ценоразпис е 20 000, значи струва 20 000 до границата на имота всичко за сметка на енергото.

    Защо сравняваш най-обикновено трифазно захранване на къща със захранване на завод?

    Заводът се захранва на средно напрежение на границата на имота. Трансформатора си е в твоя имот.

    Преди даже трансформаторът да не е в твоя имот, собственика си го плащаше предварително. Чак когато му пуснат тока, го прехвърляше като собственост на енергото, а те му връщаха парите. Сега не знам как е.
  • 35 Захранване по ценоразпис

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "ои8уйхътгрф":

    Освен това бъркаш понятията. Сме с три различни понятия в едно.

    1. Цена на партидата - 20 и няколко хиляди се плащат еднократно за връзка към мрежата за 400 kW.

    2. Такса мощност. За връзка към мрежата с мощност 400 kW таксата за достъп (ангажиран капацитет) е 0,03133 лв / kW / ден.

    Месечна такса (30 дни): 400 × 0,03133 × 30 ≈ 376 лв

    Годишна такса (365 дни): 400 × 0,03133 × 365 ≈ 4 573 лв

    Това е разходът само за достъп до мрежата, без да се включва реална консумирана електроенергия


    3. Такса непрекъсваемост, която ти гарантира 24/7 непрекъсваемост на захранването и струва два-три пъти повече от такса мощност.

    Годишно (12 месеца):

    2× достъп 9 000 лв/година

    3× достъп 13 500 лв/година

    Коментиран от #36

  • 36 ои8уйхътгрф

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Захранване по ценоразпис":

    Значи плащаш по 12лв. на ден само такса мощност... Към момента това са 5 литра бензин... С които моят огромен хибриден джип минава около 70-75км...
    Колко е цената на киловат 3-фазен ток? Да кажем 30ст., че е плаваща... И няма нощна тарифа... Дори и при невъзможен разход от 15квт/100км. това прави 4,50лв., да ги кажем 5лв...
    17лв. днес са 7 литра нафта/бензин което е нормален среден разход за всеки съвременен автомобил среден клас...

    Общо взето- 3-фазен ток вкъщи е ненужно и скъпо... При такива цени само за ток зареждането на обществените станции просто няма как да бъде евтино и ЕДИНСТВЕНИЯТ СМИСЪЛ да караш кола на ток е да я зареждаш вечер, от контакта в гаража на тънките цени... Всеки друг начин на зареждане изравнява нещата с колите на бензин и убива кирията... Не че има особена кирия изобщо при цените на електрокарите де...

    Коментиран от #39

  • 37 Тънка сметка

    0 1 Отговор
    400 киловата мощност при 15kWh на 100 км са грубо 2500 км на час зареждане и струват 120 лв.

    При същия оптимистичен разход от 6л на 100 , за същия пробег ти трябват 150 литра гориво за 400 лв


    Тоест автопарка на фирма която зарежда от тази зарядна станция спестява грубо 250 лв за всеки час зареждане.

    Примерно дневно 1000 лв на всеки четири часа използване на станцията на пълна мощност.

    300 000 лв в годината не са кой знае каква сума за повечето от вас, Но за някои фирми в бъдеще биха били прилична сума за спестяване, когато цената на електромобил е по ниска или същата като тази на бензинов автомобил.

    А да сравняваш инсталацията на гараж С инсталацията на завод с един мегават най-малкото е смешно и няма нужда от коментар
  • 38 Кирия

    1 0 Отговор
    Кирията при по-високата цена на електромобилите идва само ако шофираш по много километри на ден и имаш възможност всеки ден да тръгваш на път с напълно заредена батерия с евтин ток.

    Дори да е на 30 стотинки, пак излиза сметката.

    Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки, когато ти свършат първите 300-400 км заредени евтино.

    65 стотинки все още са 10 лв на 100 км - под 3,5-4 литра на 100, еквивалент, които са недостижими при бързо шофиране извън града дори с хибриден автомобил.

    Коментиран от #41

  • 39 Голямо семейство ей!

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "ои8уйхътгрф":

    Голямото ти семейство с 400 киловата само през нощта може да включи едновременно 100 автомобила, които да заредят 30 000 км всяка нощ.

    Като стоте зарядни станции (контакта) ще са свободни и за през деня за още 30 000км за още 100 баби и дядовци, които са си вкъщи през деня.

    Тоест тази партида от 20 000 лв може да обслужва 200 автомобила - по 100 лв на автомобил за партидата. Има няма половин резервоар гориво.
  • 40 Припомням

    0 1 Отговор
    Вече писах в коментар 22 за "нуждата" от 400 киловата в домашен гараж.


    "След като имаш нужда вкъщи от 400 киловата само за зареждането на автомобилите, очевидно сте голямо семейство и карате по много километри на ден. Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.

    За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно.


    08:02 19.11.2025
  • 41 ои8уйхътгрф

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Кирия":

    Клоунски, чакам те утре на изхода на София с напълно заредената ти електричка, аз идвам с напълно зареден хибрид и се мятаме до Бургас със 150км/ч на темпомат...
    Прости условия- климатик на 21 градуса, 2-ма човека в колата (навигатора е от "врага" да следи някой да не лъже) и спазваме дистанция от минимум 100 метра до колите пред нас- всеки сам да си цепи въздуха... Ти до Бургас няма да стигнеш и ще избереш кога и къде да заредим колите догоре... В Бургас пак пълним догоре- ти батерията, аз батерия и резервоар... Ако твоят ток струва по-малко от моят бензин + ток ти давам 200 бона на момента... Когато твоят ток струва ПОВЕЧЕ- сам ще запалиш колата си, ще ти осигуря 10 литра бензин, запалка и 3 декара бетонна площадка където спокойно да я запалиш...

    Финансово смисълът от електрокар е НУЛЕВ... Единствената реална полза е, че НЕ цапаш в града... За дълъг път електрокара е безполезен боклук и те ограничава зверски
  • 42 А искаш ли

    0 1 Отговор
    Да се надпиваме? Или да ме пробваш на спринт 100 метра? На канадска борба? На нещо друго което не е свързано с 400 kW зарядни станции? Изграждане на 1,5 MW в гаража за да зареждаш бързо?

    Защо сменяш темата?


    Но хайде да ти вляза в играта. Колко ще ти изхарчи хибрида до Бургас и обратно? Литри, пари и разход на 100 км?
  • 43 Упс

    1 0 Отговор
    То даже било в едната посока, Като прочетох условията? А защо тогава е зареждането в Бургас?

    Не трябва ли да сметнем 10 лв домашно зареждане плюс зареденото по пътя за да стигнем до Бургас?
  • 44 И защо

    1 1 Отговор
    Трябва да пълним батерията до горе по магистралата? Каква е логиката? На магистралата се пълни само толкова колкото да стигнеш до крайната точка, В случая Бургас. 5-10 минути зареждане на магистралата са напълно достатъчни при 150 км в час ако въобще са необходими.
  • 45 Въпреки това

    0 1 Отговор
    Колко пъти по 200 000 лв може да осигуриш за да тръгнем и да изгорим няколко електромобила в Бургас? В Бургас има достатъчно евтини зарядни станции за да раздадеш по 200 000 лв на човек. Не си уточнил че трябва да са бързи ,а и не е необходимо да се бързи, ако така или иначе имаш работа в Бургас.

    Коментиран от #46

  • 46 ои8уйхътгрф

    1 0 Отговор

    До коментар #45 от "Въпреки това":

    Че то вие обяснявате за бързите зарядни как пак излизала сметката: "Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки"... На дълъг път... При бързо каране...

    Мога още утре да осигуря €4млн. у кеш, в брой, на ръка... Заповядай с 20 електрокара да тестваме като си много отворен... За удобство и да е извън трафика- утре вечер в 23:00ч. или се явяваш на изхода на София с електрокарчето си (дето го нямаш), или бързо те издирвам и те скопявам...

    Условията са прости- идваш и може би рязко и от нищото забогатяваш... Или стоиш и гледаш доста силен пожар дето не се гаси... Вервай ми, второто има вероятност над 98% да ти се случи...

    Коментиран от #51

  • 47 За да не си губим времето

    0 1 Отговор
    Попитах те за разхода ти до Бургас като литри и пари.
  • 48 И за да не хитруваш

    0 1 Отговор
    Тръгваш с празна батерия, защото говорех за хибрид. Освен това можеш да се върнеш да прочетеш условията - цената на домашното зареждане е включено в условията да ти излезе по-евтино от хибрид за деня.

    Едни такива селски хитрини с които мислиш да минеш.

    А още Като спомена двата милиона дето ще ги носиш в багажника е ясно и колко ще дойдеш де.
  • 49 Виж си сам срещу какво се обзаложи

    0 1 Отговор
    ПЪЛНИЯТ ЦИТАТ


    "Кирията при по-високата цена на електромобилите идва само ако шофираш ПО МНОГО КИЛОМЕТРИ НА ДЕН и имаш възможност ВСЕКИ ДЕН да тръгваш на път с НАПЪЛНО ЗАРЕДЕНА БАТЕРИЯ С ЕВТИН ТОК.

    Дори да е на 30 стотинки, пак излиза сметката.

    Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки, КОГАТО ТИ СВЪРШАТ ПЪРВИТЕ 300-400 км заредени евтино.

    65 стотинки все още са 10 лв на 100 км - под 3,5-4 литра на 100, еквивалент, които са недостижими при бързо шофиране извън града дори с хибриден автомобил."


    Тоест смятаме зареденото вкъщи плюс дозареждането на 65 лв за целия пробег за деня.
  • 50 Колко километра минаваш годишно

    0 1 Отговор
    Е колко пък километра да изминава някой ЕЖЕДНЕВНО? ВСЕКИ ДЕН? 1000? 2000? 3 000 КМ?

    Пет работни дни по 400 км са 2000 км на седмица. 100 хиляди километра годишно. Без километрите през уикендите.

    При още 400 км за връщане от Бургас. Имаш 80kWh х 0,16лв примерно 15 лв със загубите.

    После имаш още 80kWh х 0,65лв =52 лв. Общо 70 лв за 800 км ЕЖЕДНЕВНО.

    Около 8,50 лв на 100 км с които можеш да си купиш около 3,5 л бензин и то в двете посоки

    Първите 400 км до Бургас 4 лв или 1,5 литра на 100.

    Ще постигнеш ли този разход дори със заредена батерия?

    Кой върти по 200 хиляди километра годишно с лек автомобил?
  • 51 Кой спори

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "ои8уйхътгрф":

    Че при малко километри на ден или годишно, сметките на електромобилите все още не излизат заради високата им цена? Това е азбучна истина, която никой не оспорва. За да ти излезе трябва да караш над 200-300 км ВСЕКИ ДЕН които да зареждаш ЕВТИНО. Дозареждането на бърза зарядна станция не разваля сметката.
  • 52 БРАВО

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Коментатор":

    Дотук нищо вярно, само ДВГ фолклор - митове и легенди.
    София-Слънчев бряг - 421 км, 0 лв (безплатен Supercharger в Мол Парадайс), 0 зареждания, 130 км/ч

    100% безплатен ток, 100% коли на ток, 0 драми, 0 емисии, 100% здраве и кеф