Hyundai публично поставя агресивен нов стандарт за инфраструктурата за електрически автомобили, като Тирон Джонсън, управляващ директор на новия технически център на Hyundai Motor Europe на стойност 200 милиона евро, твърди, че скоростта на зареждане трябва в крайна сметка да съответства на времето за зареждане под три минути на традиционен бензинов автомобил. Джонсън заяви, че тази цел е от решаващо значение за преодоляване на „възприятието, а не реалността“ на клиентите по отношение на тревогата за пробега, като успокоява шофьорите, които нямат достъп до домашно зареждане или които изведнъж се нуждаят от дълго, 350-километрово спешно пътуване.
Джонсън подчертава, че настоящото състояние на техниката – където Porsche Taycan е лидер с максимална скорост до 320 kW – е недостатъчно, за да отговори на очакванията на потребителите. За да се постигне тази скорост, е необходима коренна промяна в химията на батериите, а не само по-големи батерии, за да се избегне увеличаване на теглото и компрометиране на вътрешното пространство на електрическите автомобили. За тази цел Hyundai активно разработва 400 kW технология за зареждане в своите лаборатории, като се стреми към нова ефективност, която ще позволи по-голям пробег и ще доближи времето за зареждане до удобството на посещението на традиционна бензиностанция.
Въпреки това, Джонсън призова за търпение от страна на индустрията, като напомни на наблюдателите, че секторът на двигателите с вътрешно горене е имал над век, за да усъвършенства своя прост процес на зареждане, като заяви: „Електромобилите са огромно предизвикателство и от нас се очаква да постигнем резултати незабавно. Дайте ни малко време – ще се получи, но като индустрия това ще отнеме малко време.“
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тити
Коментиран от #4
16:51 18.11.2025
2 Коментатор
Друго си е като тръгнеш от софето до морето, да трябва да спираш по няколко пъти, че да си в крак с урсулевата "зелена" фашо-ганда!
Те шараните още не са проумели, че двг ги изобретяват след електрическия двигател!
И причината е главно заради евтиния (по онова време) петрол и на второ място, поради липсата на адекватен източник на съхранение на ел енергия (вкл и към днешна дата)!
Понеже икономиката на света вървяла към рецесия (щото хората се накупиха с нужни и ненужни дрънкулки, колкото и краткотрайни да са те), та световното безсмислено купуване намаля значително, и сега ще въвеждат "новия" тренд - ел автомобили, задвижвани от последователно свързани батерии от джиесеми, като мотото е:
Ултраневероятната технология на бъдещето!
И ултразелените ел автомобили, захранвани от енергиен микс, правен с преобладаващи изкопаеми горива, начело на които са въглищата!
Но в такъв свят живеем - лъжата е истина, а глупостта е интелект и "иновация"???!!!
Коментиран от #52
16:54 18.11.2025
3 Никой няма да ви чака
Между другото и сега има модели които с едно зареждане минават разстоянието София - Бургас че и до Варна с едно зареждане, но не са по джоба на всеки.
Коментиран от #5, #7
17:19 18.11.2025
4 еми да
До коментар #1 от "Тити":
Нещо като свещи на безнин17:20 18.11.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 ои8уйхътгрф
Из ивропътъ съ прудавъ ОФИЦИАЛНО един китаец, Xpeng G9 с официално обявена мощност за зареждане НАД 500 киловата... Оказва се, че у великъти ивропъ НЯМА ТОЛКОВА МОЩНО ЗАРЯДНО за автомобили (има за камиони, ама там е различна буксата) и китаеца успява да се зарежда "само" с 450 киловата...
Коментиран от #8
17:34 18.11.2025
7 ои8уйхътгрф
До коментар #3 от "Никой няма да ви чака":
Електрокара в чистият му вид само на батерия Е БЕЗПОЛЕЗНО НЕДУРАЗУМЕНИЕ- точно като теб... И точно НИКОГА няма да стане масов- без оглед на батерии, скорост на зареждане и т.н.- просто НЯМА ТОЛКОВА ТОК и НЯМА КОЙ ДА ИЗГРАДИ МРЕЖАТА ЗА ЗАРЕЖДАНЕ...Коментиран от #9
17:37 18.11.2025
8 Далече си от истината
До коментар #6 от "ои8уйхътгрф":
Ето китайците къде са вече - 1300 киловата зареждане5 минути от 5 до 70% за 520 км пробег
На 70% продължава да зарежда с 560 kW
А корейците се правят, че такива батерии не съществуват и целта им за след години била 400 киловата пикова мощност.
Коментиран от #10
18:21 18.11.2025
9 Колко ток
До коментар #7 от "ои8уйхътгрф":
Колко пъти трябва да ти смятат, че само половината от изнасянете 10 милиарда киловат часа годишно стигат за всички три милиона автомобила в България и продължаваме да сме нетен износител.И това без да броим че всяка година продължават да изграждат по още 2000 мегавата панели , което е мощността на АЕЦ Козлодуй. Проблемът на тока е излишъка, а не недостига.
18:25 18.11.2025
10 Дизела
До коментар #8 от "Далече си от истината":
За 5 минути пълня тон нафта!Коментиран от #11, #18
18:45 18.11.2025
11 Много си бавен
До коментар #10 от "Дизела":
Аз само за две минути пълня 10 тона и минавам с тях 1 милион километра без спиране нито за зареждане нито до тоалетна.19:05 18.11.2025
12 Пежо
Коментиран от #13
19:06 18.11.2025
13 Абсолютно вярно.
До коментар #12 от "Пежо":
На най-бързата зарядна станция в България която е 400 kW, тока е адски скъп. 65 стотинки за киловатчас. Пет пъти по-скъп от домашния ток на нощна тарифаЗареждането за 100 км струва непосилните 10 лв и не всеки може да си ги позволи. Много по-евтино е да купиш 6-8 литра бензин за същите 100 км. Ако има. Че разправят, че щял да свършва.
Коментиран от #19, #20, #32
19:19 18.11.2025
14 факт
19:50 18.11.2025
15 Дньйьм
Коментиран от #16
19:54 18.11.2025
16 Прав си
До коментар #15 от "Дньйьм":
"Няма да стане никога това збачи високо съчротивление в електролита и следователно палене на колата"Това е суха теория която няма нищо общо с практиката.
20:15 18.11.2025
17 Kолко да е бързо зареждането?
22:09 18.11.2025
18 Шефа
До коментар #10 от "Дизела":
Пълниш когато аз плащам. И висиш 15 минути на бензиностанцията. Виждам всичко на GPS-a.22:12 18.11.2025
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Фуело точка нет
До коментар #13 от "Абсолютно вярно.":
"Зареждането за 100 км струва непосилните 10 лв и не всеки може да си ги позволи. Много по-евтино е да купиш 6-8 литра бензин за същите 100 км."Можеш ли да смяташ или си функционално неграмотен?
22:18 18.11.2025
21 А ти грамотен ли си?
Точно така ти звучи мнението. Функционално неграмотното мнение, защото не знаеш смисъла на думите и губиш контекста.
Не знаеш и какво е сарказъм. Точно защото мога да смятам, се пошегувах, че този който се притеснява че 10 лв за ток на бърза зарядна станция и 2 лв от контакта вкъщи е прекалено скъпо за 100 км, всъщност зарежда за 15-20 лв бензин за същите 100 км.
Е това, ако не е ирония!
Коментиран от #24
07:37 19.11.2025
22 Евтино е
До коментар #19 от "енергото":
Примерно, за ЕРП Север, таксата за присъединяване за 201–400 kW е фиксирана (за трасе до 25 м) на 21 360 лв. според цените, утвърдени от КЕВР.След като имаш нужда вкъщи от 400 киловата само за зареждането на автомобилите, очевидно сте голямо семейство и карате по много километри на ден. Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.
За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно.
Коментиран от #31
08:02 19.11.2025
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Хеми значи бензин
До коментар #21 от "А ти грамотен ли си?":
Колко 24 часа ще зареждаш от контакта вкъщи.Коментиран от #26
08:14 19.11.2025
25 Този
Коментиран от #27
09:58 19.11.2025
26 Не можеш ли да четеш?
До коментар #24 от "Хеми значи бензин":
Отговорът ти е написан черно на бяло в коментар 22"Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.
За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно."
Разбира се, ако имаш по-голяма батерия и 100 000 км годишно не ти стигат, може да инвестираш още 50 лв за по мощен контакт 32 ампера, от който с бордовото зарядно на автомобила да зареждаш 500-600 км на нощ, ако въобще може да ти ги събере батерията.
Тогава отиваш на около 200 хиляди километра годишно заредени вкъщи.. Стигат ли ти?
Че има и по-мощни варианти, ама трябва да инвестираш 700 лв за трифазна партида
10:13 19.11.2025
27 АЕЦ
До коментар #25 от "Този":
А какво против имаш най-големия ядрен реактор - слънцето?А вятъра?
Водата?
Стига да не са въглища, Какво значение има от какво ще е произведена енергията за зареждане на електромобилите или която и да е друга електроенергия?
Коментиран от #29, #30
10:15 19.11.2025
28 Антиелектрика
12:59 19.11.2025
29 Този
До коментар #27 от "АЕЦ":
Ами например, че е в пъти по скъпа и в пъти по не-екологична. Земята под панелите е пустиня и не става за нищо. Под вятърните турбини е птиче гробище. А тая глупост с водата ще видим и нейните последствия скоро... Най-рентабилната и най-зелената енергия е атомната. Всеки произведен ват от алтернативни източници идва със съответните еко последици.13:38 19.11.2025
30 Този
До коментар #27 от "АЕЦ":
Да не говорим, че електричките са обречени още преди началото на тяхната лансация. Кажете господине колко милиона декара са необходими за панели , ако хипотетично всяка кола е електрическа???13:40 19.11.2025
31 ои8уйхътгрф
До коментар #22 от "Евтино е":
Значи захранването с 400киловата струва 20 бона по ценоразпис- супер...А обяснено ли е колко ще ти струва да изградиш трафопост, да го закачиш към подстанцията и чак след това да ти пуснат захранване от 400 киловата на адреса?
А обяснено ли е, че такова захранване може да се осигури на много малко места като цяло?
А обяснено ли е, че за онези 20 бона никой не ти гарантира нищо и ти си просто дребен потребител чиято мощност ще бъде ограничена при необходимост?
А дали е обяснено, че за да имаш резервирана мощност от 400 киловата (тоест винаги да разполагаш с тях) ще ти струва няколко пъти по 20 бона?
Просто казано- изградил съм 3 завода, всеки със захранване НАД 1,5 мегавата... Освен няколкото собствени трафопоста които бяха нужни при свързване към Енерго-то схемата беше следната: те осигуряват достъп до 2 мегавата като ми гарантират 1 мегават по всяко време... Ако резервирам 1,5 мегавата всички цени се удвояваха, а някои се утрояваха... Усещаш ли разликата от "достъп до мощност" и "резервирана мощност"...
Коментиран от #34, #35
16:55 19.11.2025
32 ДемоКрад(ец)
До коментар #13 от "Абсолютно вярно.":
чакай да видиш колко ще стане тока когато всички малкокапацитетни си вземат фритюрници на колелетав моето село има 10 000 автомобила
дай сега да смятат мамематиците
10 000 по 6 КВч да речем 5 часа + останалото потребление което има селото
в пика между 19:00 и 22:00 колко струя ще трябва само за моето село
градовете после ще ги смятаме
а зимата на -10 -15 пак ще смятаме потребление и пробег
сега държавата се изхранва от акциза на горивата 1,20 - 1,40 на литър
дай сега да видим с еФтиния ток от 0,20 къде ще отиде държавата
мога да напиша още доста неща ама стига на този етап
22:41 19.11.2025
33 дай сега да смятат мамематиците
10 000 автомобила по 6kWh се нуждаят от 60 000kWh на ден.
400kW зарядна която работи по 5 часа на ден осигурява 2 000kWh. Защо само 5 часа, ти си знаеш. Бензиностанциите работят по 24 часа
Тоест трябват общо 30 колонки по 400 kW Ако всички зареждат само на такива станции, което никога няма да стане.
Това са примерно 4 зарядни станции с по 8 колонки. Колко бензиностанции имате в града за да обслужват тези 10 000 автомобила?
06:39 20.11.2025
34 Захранване по ценоразпис
До коментар #31 от "ои8уйхътгрф":
Ами след като по ценоразпис е 20 000, значи струва 20 000 до границата на имота всичко за сметка на енергото.Защо сравняваш най-обикновено трифазно захранване на къща със захранване на завод?
Заводът се захранва на средно напрежение на границата на имота. Трансформатора си е в твоя имот.
Преди даже трансформаторът да не е в твоя имот, собственика си го плащаше предварително. Чак когато му пуснат тока, го прехвърляше като собственост на енергото, а те му връщаха парите. Сега не знам как е.
08:27 20.11.2025
35 Захранване по ценоразпис
До коментар #31 от "ои8уйхътгрф":
Освен това бъркаш понятията. Сме с три различни понятия в едно.1. Цена на партидата - 20 и няколко хиляди се плащат еднократно за връзка към мрежата за 400 kW.
2. Такса мощност. За връзка към мрежата с мощност 400 kW таксата за достъп (ангажиран капацитет) е 0,03133 лв / kW / ден.
Месечна такса (30 дни): 400 × 0,03133 × 30 ≈ 376 лв
Годишна такса (365 дни): 400 × 0,03133 × 365 ≈ 4 573 лв
Това е разходът само за достъп до мрежата, без да се включва реална консумирана електроенергия
3. Такса непрекъсваемост, която ти гарантира 24/7 непрекъсваемост на захранването и струва два-три пъти повече от такса мощност.
Годишно (12 месеца):
2× достъп 9 000 лв/година
3× достъп 13 500 лв/година
Коментиран от #36
08:34 20.11.2025
36 ои8уйхътгрф
До коментар #35 от "Захранване по ценоразпис":
Значи плащаш по 12лв. на ден само такса мощност... Към момента това са 5 литра бензин... С които моят огромен хибриден джип минава около 70-75км...Колко е цената на киловат 3-фазен ток? Да кажем 30ст., че е плаваща... И няма нощна тарифа... Дори и при невъзможен разход от 15квт/100км. това прави 4,50лв., да ги кажем 5лв...
17лв. днес са 7 литра нафта/бензин което е нормален среден разход за всеки съвременен автомобил среден клас...
Общо взето- 3-фазен ток вкъщи е ненужно и скъпо... При такива цени само за ток зареждането на обществените станции просто няма как да бъде евтино и ЕДИНСТВЕНИЯТ СМИСЪЛ да караш кола на ток е да я зареждаш вечер, от контакта в гаража на тънките цени... Всеки друг начин на зареждане изравнява нещата с колите на бензин и убива кирията... Не че има особена кирия изобщо при цените на електрокарите де...
Коментиран от #39
09:48 20.11.2025
37 Тънка сметка
При същия оптимистичен разход от 6л на 100 , за същия пробег ти трябват 150 литра гориво за 400 лв
Тоест автопарка на фирма която зарежда от тази зарядна станция спестява грубо 250 лв за всеки час зареждане.
Примерно дневно 1000 лв на всеки четири часа използване на станцията на пълна мощност.
300 000 лв в годината не са кой знае каква сума за повечето от вас, Но за някои фирми в бъдеще биха били прилична сума за спестяване, когато цената на електромобил е по ниска или същата като тази на бензинов автомобил.
А да сравняваш инсталацията на гараж С инсталацията на завод с един мегават най-малкото е смешно и няма нужда от коментар
10:25 20.11.2025
38 Кирия
Дори да е на 30 стотинки, пак излиза сметката.
Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки, когато ти свършат първите 300-400 км заредени евтино.
65 стотинки все още са 10 лв на 100 км - под 3,5-4 литра на 100, еквивалент, които са недостижими при бързо шофиране извън града дори с хибриден автомобил.
Коментиран от #41
10:31 20.11.2025
39 Голямо семейство ей!
До коментар #36 от "ои8уйхътгрф":
Голямото ти семейство с 400 киловата само през нощта може да включи едновременно 100 автомобила, които да заредят 30 000 км всяка нощ.Като стоте зарядни станции (контакта) ще са свободни и за през деня за още 30 000км за още 100 баби и дядовци, които са си вкъщи през деня.
Тоест тази партида от 20 000 лв може да обслужва 200 автомобила - по 100 лв на автомобил за партидата. Има няма половин резервоар гориво.
10:37 20.11.2025
40 Припомням
"След като имаш нужда вкъщи от 400 киловата само за зареждането на автомобилите, очевидно сте голямо семейство и карате по много километри на ден. Иначе и обикновен шуко контакт в който и да е гараж е достатъчен за зареждане на 100 км за 4 часа скромните 3,7 kW.
За една нощ 300 км, което са 100 хиляди километра годишно.
08:02 19.11.2025
10:39 20.11.2025
41 ои8уйхътгрф
До коментар #38 от "Кирия":
Клоунски, чакам те утре на изхода на София с напълно заредената ти електричка, аз идвам с напълно зареден хибрид и се мятаме до Бургас със 150км/ч на темпомат...Прости условия- климатик на 21 градуса, 2-ма човека в колата (навигатора е от "врага" да следи някой да не лъже) и спазваме дистанция от минимум 100 метра до колите пред нас- всеки сам да си цепи въздуха... Ти до Бургас няма да стигнеш и ще избереш кога и къде да заредим колите догоре... В Бургас пак пълним догоре- ти батерията, аз батерия и резервоар... Ако твоят ток струва по-малко от моят бензин + ток ти давам 200 бона на момента... Когато твоят ток струва ПОВЕЧЕ- сам ще запалиш колата си, ще ти осигуря 10 литра бензин, запалка и 3 декара бетонна площадка където спокойно да я запалиш...
Финансово смисълът от електрокар е НУЛЕВ... Единствената реална полза е, че НЕ цапаш в града... За дълъг път електрокара е безполезен боклук и те ограничава зверски
10:59 20.11.2025
42 А искаш ли
Защо сменяш темата?
Но хайде да ти вляза в играта. Колко ще ти изхарчи хибрида до Бургас и обратно? Литри, пари и разход на 100 км?
11:14 20.11.2025
43 Упс
Не трябва ли да сметнем 10 лв домашно зареждане плюс зареденото по пътя за да стигнем до Бургас?
11:17 20.11.2025
44 И защо
11:20 20.11.2025
45 Въпреки това
Коментиран от #46
11:23 20.11.2025
46 ои8уйхътгрф
До коментар #45 от "Въпреки това":
Че то вие обяснявате за бързите зарядни как пак излизала сметката: "Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки"... На дълъг път... При бързо каране...Мога още утре да осигуря €4млн. у кеш, в брой, на ръка... Заповядай с 20 електрокара да тестваме като си много отворен... За удобство и да е извън трафика- утре вечер в 23:00ч. или се явяваш на изхода на София с електрокарчето си (дето го нямаш), или бързо те издирвам и те скопявам...
Условията са прости- идваш и може би рязко и от нищото забогатяваш... Или стоиш и гледаш доста силен пожар дето не се гаси... Вервай ми, второто има вероятност над 98% да ти се случи...
Коментиран от #51
11:40 20.11.2025
47 За да не си губим времето
11:46 20.11.2025
48 И за да не хитруваш
Едни такива селски хитрини с които мислиш да минеш.
А още Като спомена двата милиона дето ще ги носиш в багажника е ясно и колко ще дойдеш де.
11:50 20.11.2025
49 Виж си сам срещу какво се обзаложи
"Кирията при по-високата цена на електромобилите идва само ако шофираш ПО МНОГО КИЛОМЕТРИ НА ДЕН и имаш възможност ВСЕКИ ДЕН да тръгваш на път с НАПЪЛНО ЗАРЕДЕНА БАТЕРИЯ С ЕВТИН ТОК.
Дори да е на 30 стотинки, пак излиза сметката.
Включително, ако заредиш на бърза зарядна станция на 65 стотинки, КОГАТО ТИ СВЪРШАТ ПЪРВИТЕ 300-400 км заредени евтино.
65 стотинки все още са 10 лв на 100 км - под 3,5-4 литра на 100, еквивалент, които са недостижими при бързо шофиране извън града дори с хибриден автомобил."
Тоест смятаме зареденото вкъщи плюс дозареждането на 65 лв за целия пробег за деня.
12:00 20.11.2025
50 Колко километра минаваш годишно
Пет работни дни по 400 км са 2000 км на седмица. 100 хиляди километра годишно. Без километрите през уикендите.
При още 400 км за връщане от Бургас. Имаш 80kWh х 0,16лв примерно 15 лв със загубите.
После имаш още 80kWh х 0,65лв =52 лв. Общо 70 лв за 800 км ЕЖЕДНЕВНО.
Около 8,50 лв на 100 км с които можеш да си купиш около 3,5 л бензин и то в двете посоки
Първите 400 км до Бургас 4 лв или 1,5 литра на 100.
Ще постигнеш ли този разход дори със заредена батерия?
Кой върти по 200 хиляди километра годишно с лек автомобил?
12:08 20.11.2025
51 Кой спори
До коментар #46 от "ои8уйхътгрф":
Че при малко километри на ден или годишно, сметките на електромобилите все още не излизат заради високата им цена? Това е азбучна истина, която никой не оспорва. За да ти излезе трябва да караш над 200-300 км ВСЕКИ ДЕН които да зареждаш ЕВТИНО. Дозареждането на бърза зарядна станция не разваля сметката.12:13 20.11.2025
52 БРАВО
До коментар #2 от "Коментатор":
Дотук нищо вярно, само ДВГ фолклор - митове и легенди.София-Слънчев бряг - 421 км, 0 лв (безплатен Supercharger в Мол Парадайс), 0 зареждания, 130 км/ч
100% безплатен ток, 100% коли на ток, 0 драми, 0 емисии, 100% здраве и кеф
23:20 29.11.2025