Last news in Fakti

6 Декември, 2003 00:00 3 531 0

Hansa

  • hansa-
  • hansa 1100-
  • hansa 1700-
  • hansa-lloyd-
  • borgward

Компанията Hansa Automobile Gesellschaft, основана от Август Шпоркхорст и доктор Робърт Алмерс, започва дейността си с производството на автомобили по образец на френските машини Stimula. Наред с това фирмата произвежда и коли под марката NAG с едноцилиндрови двигатели De Dion с работен обем 750 или 1 020 куб. см и двуцилиндров 1 360 куб. см. По-късно Hansa започва да използва и агрегати Fafnir с обем 1 410 куб. см. Моделът 6/14PS се оборудва с 14-цилиндров мотор собствено производство. Този автомобил по-късно е заменен от популярния 6/18PS, известен с марката Telegram.

От 1910 година Hansa започва производство по лиценз на австроунгарските коли RAF. Три години по-късно фирмата купува кокурентната Westfalia със седалище в Билефелд. В продължение на дванадесет месеца в производствената й програма влизат и двете марки. Със сливането на Hansa и Lloyd през 1914-та се създава новата компания Hansa-Lloyd.
Под марката Hansa по старому се произвеждат автомобили, оборудвани с двигатели с обем от 1 550 до 3 815 куб.см. Возилата се радват на добра репутация благодарение на високото си качество, прецизна сглобка и прогресивни за времето си технически решения.

През 1920 година компаниите Hansa-Lloyd, NAG и Brennabor създават Gemeinschaft Deutscher Automobilfabriken или GDA (Общност на германските автомобилни производители). В съюза Hansa-Lloyd се специализира в производството на мощни возила. Между тях изпъкват незабравими модели като Treff-As (1920-1923 г.) със собствена разработка двигатели с работен обем 4.1 и 4.5 литра. Между 1926 и 1930 г. се произвежда серията Trumpf-As, които са първите автомобили в Германия с редови 8-цилиндров двигател с работен обем 4 640 или 5 220 куб. см. Блокът на тези агрегати се изработва от алуминиеви сплави, а разпределителният вал е горноразположен. Същевременно моделите А-6 и А-8 се предлагат с 6- и 8-цилиндрови двигатели на американската фирма Continental с варианти на работния обем - 3 262; 3 489; 3 996 и 4 324 куб. см и мощност от 60 до 85 к.с.

През 1929-та Hansa-Lloyd става собственост на компанията Borgward-Goliath. Производствените мощности на фирмата са преместени в Бремен, където през 1930 г. започва сглобяването на серията Consul. Тя включва модели, оборудвани с 4- и 6-цилиндрови двигатели с работен обем 2.1-3.3 литра.

Скоро към производствената гама се присъединяват още две леки коли - Hansa 1100 и Hansa 1700 с горноразположени клапани и обем съответно 1 088 и 1 640 куб. см. През 1933-1934 г. от конвейера слиза простичък и евтин автомобил със задноразположен двуцилиндров двигател с обем 396 или 494 куб.см. В края на 30-те се появяват и последните представители на марката Hansa. Возилата са с модерни за времето си издължени каросерии и се оборудват с шестцилиндрови агрегати. В паметта на автомобилните запалянковци остават моделите 2000 (1 962 куб. см) и 3500 (3 485 куб. см).

От 1939 година возилата на Hansa излизат на пазара с нова марка - Borgward. С избухването на Втората световна война производството на всички автомобили e прекратено. Марката продължава съществуването си като сателит на Borgward до средата на 60-те години, когато концернът обявява фалит.

Технически характеристики
Hansa 1100 (1939 г.)
Двигател
четирицилиндров редови с водно охлаждане, един разпределителен вал и два клапана на цилиндър
Работен обем
1 093 см3
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото
74.0/64.0 мм
Мощност
55 к.с. при 5 000 об./мин
Максимален въртящ момент
83 Нм при 4 750 об./мин.
Скоростна кутия
механична четиристепенна
Спирачки
барабани на четирите колела
База
2 576 мм
Габарити, дължина/широчина/виксочина
4 089/1 636/1 359 мм
Максимална скорост
135 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА