21 Декември, 2014 10:00 19 537 15

Ретро кола с климатик, ел.стъкла и 270 коня

  • ретро-
  • lincoln-
  • zephyr convertible
В днешно време да намериш ценен ретро автомобил, произведен преди Втората световна война и запазен в отлично техническо състояние, е задача по силите само на свръхбогати колекционери. Повечето подобни олдтаймери седят в гаражите на въпросните финансово симпатични ценители и много рядко някой от тях се появява на търг, при това на баснословна цена.
 
Именно поради тази причина една обява от интернет привлече вниманието ни. Става дума за репликата Lincoln Zephyr Convertible, създадена по образ и подобие на возилото от 1939 година. Този автомобил не е самоделен кит, а всъщност представлява сериен екземпляр.
 
Колата е от лимитиран тираж, пуснат през 2005 година, когато са произведени 41 бройки. Под капака на това ретро бижу обаче кой знае защо е монтиран V-образен осемцилиндров агрегат Vortec на General Motors с работен обем 5.3 литра (Lincoln е марка на Ford).
 
Моторът е добре познат на любителите на американски осмаци и в случая представлява една от наточените модификации. Мощността му е 270 к.с., а максималният въртящ момент - 454 Нм. Подобни агрегати се предлагат на пазара от 1988.
 
Така комплектован, уникалният Zephyr ускорява от 0 до 100 км/ч за шест секунди. В момента колата се намира в отлично техническо състояние и съвсем наскоро беше продадена за $45 000 - сума, която съвсем не е голяма за подобен шедьовър на автомобилостроенето.

 
Техническа спецификация
 
* Двигател: GM Vortec 5.3L V-8, 270 Horse Power 
* Скоростна кутия: GM 4L60E 4-Speed Automatic
* Спирачки: Power - Four wheel disc GM
* Охладителна система: 14 quart capacity
* Джанти: American Racing 16 x 7
* Гуми: P225/55R16 
* Стерео: AMFM with CD player
* Климатик: Air conditioned with integral heater
* Ел. стъкла
* Интериор: Genuine leather
* Боя: Base coat/clear coat finish (PPG - Magnolia PPG Code: 90358)
* Продадена за $45 000


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 German cars

    0 0 Отговор
    Kolata e strahotna!
  • 2 ВАЛКО

    0 0 Отговор
    Хайде ЮНАЦИ -ГОЛЕМИ РАЗБИРАТЕЛИ започвайте голямото плюене.
  • 3 ValkataBATEse6SE:D

    0 0 Отговор
    Da naistina e mnogo priqtna i gotina :)
  • 4 Гост

    0 0 Отговор
    Страхотен и много изтънчен автомобил автомобил. Обожавам ретро автомобили и мотоциклети с изчистени характеристики и добре подправен машинен вкус. Харесвам дори предницата на лада 2106 и лада нива.
    http://ipocars.com/imgs/a/c/o/w/m/lada___2106_1500s_1979_1_lgw.jpg

    Ланча делта интеграле.
    http://th08.deviantart.net/fs71/PRE/i/2011/096/b/d/lancia_delta_integrale_rally_by_flinstonero-d3dc7yl.jpg

    порше карера 964
    http://www.chianticlassiccar.com/immagini/cars/porsche-911-carrera-02-big.jpg

    хонда африка туин
    https://c2.staticflickr.com/4/3164/2735861753_a6d0b6e3ac.jpg

    Хонда Хорнет, Роял енфийлд, Нортън командо и т.н
  • 5 Санчо

    0 2 Отговор
    Е и ? Ако закъсаш на пътя с нея никой не може да ти я оправи тази кошница защото конструкторите и са отдавна измрели.По добре един добър Мерцедес S класа.А вие си го карайте този гроб.

    Коментиран от #11, #15

  • 6 потребител

    0 0 Отговор
    Аколко бали люцерина можеш да сложиш вьрху нея.

    Коментиран от #10

  • 7 калайката

    0 0 Отговор
    Бижу !
  • 8 CarPro

    0 0 Отговор
    Kolata shtom ne e restavrirana v original gubi malko ot stoinosta na vunshen vid boqta e
  • 9 я съм от село

    0 0 Отговор
    четете подобре колата не е ретро а реплика и е произведена 2005 г. я щот не разбирам
  • 10 я съм от село

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "потребител":

    ам на селу бая люцерна ша прекараш стига да я има можи и някоа кифла да са закачи
  • 11 селянин

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Санчо":

    Тая кола не е за прошляци дето чакат да дойде комшията да ти оправи колата на пътя или с въжето да те дръпне до вкъщи. Така че притесненията ти къде кой кой как ще закъса си ги задръж за себе си.
  • 12 БАТ мишо

    0 0 Отговор
    нема как да плюем тука , класика е .... който е проектирал купето или е правил и самолети или е копирал от авиационен констуктор .
  • 13 мимо

    2 0 Отговор
    Абе, не четете ли? Колата пише, че е РЕПЛИКА!!!! Видяхте ли какви спирачки има? Какъв двигател? Ако беше от онова време такъв двигател едвам щеше да достигне 80-85 конски сили! А дисковите спирачки едва ли са били познати! Репликата копира 1:1 външен вид и интериор, но механиката е съвсем съвременна и си има и глезотийки като мощен двигател и ABS. Така, че четете внимателно, а не гледайте само картинките!!!!
  • 14 Никито Иванов

    0 0 Отговор
    уникат, направо без пари :)
  • 15 уат дъ фък

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Санчо":

    5.3 270 коня тия от 11 литра сиг ще изкарат 350. Ма то клима и ел стъкла ги има вс 2-ра кола пфф....