Last news in Fakti

22 Декември, 2014 08:30 24 701 34

Новото Mondeo е по-тежко и опасно

  • ford-
  • mondeo-
  • teknikens värld

Реалното общо тегло на новия Ford Mondeo не съответства на официално заявеното от марката. По-конкретно става дума за комби версията на Mondeo, а до този извод стигнаха експертите от шведското издание Teknikens Värld.
 
Според тях това води не само до превишаване на разрешеното от нормите тегло, а и до нарушаване на правилата за експлоатация на автомобила, което от своя страна оказва отрицателно влияние на безопасността на универсала.
 
Журналистите от Teknikens Värld правят сравнителен тест между комбитата на новото Mondeo, Volkswagen Passat и Volvo V70. При изпитанието се оказва, че теглото на Mondeo, заедно с водач, който тежи 70 килограма и пълен резервоар е 1 880 килограма.
 
Този показател е повече с 279 килограма от официално заявените 1 601 кг. По европейските стандарти общо тегло на един автомобил се измерва с пълен резервоар, водач с тегло 75 килограма и всички останали течности в колата.
 
Масата на Mondeo комби при напълно зареден автомобил с четирима пасажери се оказва 2 330 килограма, което превишава разрешената с 200 килограма. При провеждане на т.нар. "Лосов тест" с Mondeo Titanium Estate 2.0 TDCi, резултатите показват, че задните колела опират в надколесните арки.
 
Това от своя страна е предпоставка за силно занижена безопасност. Любопитно е и, че ако комбито бъде натоварено догоре с багаж и пътници, общото му тегло надвишава и позволеното от закона, твърдят журналистите от Teknikens Värld.

Пълна техническа информация за всички генерации на Ford Mondeo научете ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ford

    2 4 Отговор
    И какво сега, шведите искат да ни внушат, че Волво е най-добрата марка автомобили ли? Лесно е да търсиш слабостите на конкурента и на тяхното Волво ако тръгнат американски журналисти да им търсят слабостите - ще намерят доста такива!!!

    Коментиран от #2

  • 2 робин

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ford":

    много пристрасно го раздаваш. в случая става въпрос за тегло, което се мери и няма нищо общо с реклама или антиреклама, както се мъчиш да убеждаваш. между другото от форд и за разхода на гориво и за други неща лъжат, нова е друга тема. вместо да ги защитаваш и да казваш на черното бяло се замисли, дали компанията, която харесваш не се мъчи да клати клиентите си с подобни издънки

    Коментиран от #3, #11

  • 3 Ford

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "робин":

    Не го раздавам пристрастно - просто тия шведи постоянно търсят проблеми в колите, но никога не откриват проблеми в шведските марки (странно защо ли?). А иначе не съм фен на Форд, а те в момента са се издънили, спор няма, но тук акцентирам върху шведите и тяхното пристрастно оценяване - всички виновни, само шведските марки са супер, е няма как да стане!!!

    Коментиран от #5, #23

  • 4 гост

    3 1 Отговор
    на абс. всяка кола намират кусур а като гледам абс. всички волва как държът цена :) нито сааб нито волво имат цена излизат и на 3-4години вече е без пари няма т6 няма т5 няма R

    Коментиран от #10

  • 5 Bobi

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ford":

    Ама Volvo не бяха ли собственост на Ford ?!

    Коментиран от #8

  • 6 Боби

    4 0 Отговор
    Имам Мондео 2009 г. и то си е тежко. Резултатът е около 10 нафта/100 км в София, което е най-високия резултат от всички коли, които съм имал, включително и бензинови. За дълъг път е удобно, но истината е, че не си заслужава парите от 50 000 лева като нов.
  • 7 Танас

    1 1 Отговор
    Не мога да се определя като пристрастен фен на Форд, ама тези наистина търсят под вола теле! Дадената маса на автомобила най-вероятно е за базовия модел, а този е Титаниум, т.е. с всички екстри, което означава и повече килограми. Отделно, кой ги кара да го претоварват!!! То във всяка кола могат да се наредят оловни тежести и да се окаже, че макар и не пълна до горе, надвишава максимално допустимото тегло. Не случай си пише на коя ос колко можеш да сложиш, защото обема позволява да се вкарат много товари! нямат работа и се чудят какво да правят!
  • 8 Монго

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Bobi":

    Да, беше от 1999 до 2009 год. след това е собственост на китайската кочпания "Джили"...
  • 9 И аз ви обичам

    5 0 Отговор
    Да бе кола - да го мислим, ама то...Форд!
  • 10 ВОЛВО Балон

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Волво е рекламен балон...
    била здраво , щяло да ви надживее..измислици !

    прав си , цените им се сриват след 3-4 год...
    а и съм чувал доста лоши отзиви за Волво..
  • 11 бай пет

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "робин":

    Говориш за пристрастност,а наясно ли си,че такъв стандарт за пълен резервоар и тегло на водач -няма.Има собствена маса на автомобила.А колкото до опиране на гумите в арките на калниците при пълен багажник и пълен брой пътници,имам един комшия дето ако седнат във волво,пък било то и СУВ,без багаж и други пътници ще опре.Явно шведите заимстват от германците -всичко чуждо е лошо

    Коментиран от #12

  • 12 Марто

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "бай пет":

    Прочети по-внимателно статията - "По европейските стандарти общо тегло на един автомобил се измерва с пълен резервоар, водач с тегло 75 килограма и всички останали течности в колата" и тогава пак ела да се изкажеш неподготвен.
  • 13 A Marinov

    3 2 Отговор
    Много ми харесват подобни свободни съчинения. Само за сравнение- кормилня накрайник на Пасата от 2005-та насам е ДВА пъти по-тънък от накрайника на кадетт-а който карамл Съответно е два пъти по-слаб в геометрична прогресия. И ми говорят за сигурност на кола която е още два пъти по-тежка!
    Относно Форд- до момента нямат модел с алуминиево окачване.
    Моторите- "иновативните" изцяло алуминиеви мотори на VW са с ресурс 150 000, след това свършва порестия хром на цилиндъра. Не търпи ремонт. При Форд ги правят с риза от сферографитен чугун. Оня ден гледах немското мобиле эа Фокус с Ecoboost 1.0, и колите се бяха обезценили с по 2-3000 евро. За същите пари имаше дизелови Audi A4, A6 4x4 все високи изпълнения.
    Преди 10 години Large family car беше класът на Пасат-а, а сега е класът на Мондеото.

    Коментиран от #14, #24

  • 14 Миро

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "A Marinov":

    Иска ти се да е класа на мондеото но не е, пасат е много над мондеото, освен това свободни съчинения правиш ти. всеки в днешно време търси сигурност, а нормалните в европа не карат коли над 150 000 километра.
  • 15 форд

    6 0 Отговор
    Аз пък знам най-добрия Форд е продадения.Защо ли ,защото Форд,циганин и външна чешма зимата не работят,е за това...

    Коментиран от #20

  • 16 дрлй

    1 1 Отговор
    готин е на вид прилича на новото пежо 508
  • 17 коко

    1 2 Отговор
    пежото е много по добро от това мондео

    Коментиран от #19

  • 18 vag

    0 1 Отговор
    https://www.google.bg/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=http%3A%2F%2Fwww.carforums.co.za%2Fviewtopic.php%3Ff%3D3%26t%3D71135&ei=8i-YVKqPHcnYauiKgPgL&psig=AFQjCNFxQDe4EUZ1Y_RpZES25u6QdmeAyw&ust=1419346067304182
  • 19 Autohouse Randm

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "коко":

    mechtai si
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Илиян Живков

    0 1 Отговор
    .аси кенефа

    Коментиран от #25

  • 22 PlimP

    2 0 Отговор
    бе не занм кой кви слабости има, но американците ценят високо волво, само да напомня, че пуснах един тест на челен удар със завишени критерии и доста немски возила се насраха, меко казано, да не говорим за японските чудеса, там беше страшно, направо се разглябяха при удара :D:D:D, а едно 10-годишно ХС90 се оказа, че дори и след повече от 10г. на пазара, пак е по-добра от много конкуренти с дата на производство след 2012-та, истината е, че ако е волво трябва да е бензинка, последните им дизелаци са кекави, а който не е имал СААБ, да си държи тъпата уста затворена
  • 23 mediator37

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Ford":

    Добре, че има такива хора, като тия шведи (журналисти и техници едновременно), за да се стегнат малко производителите. Същите тия шведи навряха Мерцедес преди 15 г. на кучето в г.зът, когато обърнаха А- серията им на лосовия тест и принудиха тази "велика" марка на колите си от 1999г. насетне, да слага отзад буквите ESP, след като вече ги е ъпгрейдвала с въпросната система. Защо ли ? Т.е. "пристрастните" шведи спасиха много животи. Те не мразят никого конкретно, разбери го.
    А скоро излезе статия, че в САЩ изследванията проведени от държавен орган, показват , че всички премиум европейски марки лъжат за разхода на гориво, като го занижават. И там ли има игри?
    Какво лошо има фирмите да се стегнат и да не ни мислят за идиоти нас- потребителите. Това става благодарение на хора, като тия шведи- да са живи и здрави !

    Коментиран от #27

  • 24 брей,брей

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "A Marinov":

    Това че е два пъти по- тънък не значи че е по - слаб.Ти нещо за изчисления на натоварвания чувал ли си? И как можеш да сравняваш возията на кадет с тази на пасат??? В момента моя е на 290 000км. и не пипа грам маслото от смяна до смяна.Това че всички са икономисти и слагат каквото масло им попадне пък после реват...- проблема си е техен....И за глупостите за алуминиевото окачване съм се наслушал ...Интересно защо при мен издържа по 80 -90 000 без проблем...Е да де ама не е от 200-300 лв.комплекта произведен незнайно къде - докарват ми го оригинален от Германия,последния път майстора ми в сервиза вика -"ма то здраво защо го сменяваш?''.....Ми щото не обичам да рискувам затова....Карай си със здраве кадета като се качиш на пасат - тогава ще си говориме повече..Айде със здраве и умната по пътищата....

    Коментиран от #28, #32

  • 25 Autohouse Randm

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Илиян Живков":

    ti imash po hubava

    Коментиран от #31

  • 26 фрик

    2 2 Отговор
    Аз съм фен на Пежо , от много години , няма да обяснявам защо , но съм карал всякакви коли .Но трябва да призная ,че Сааб са невероятни автомобили . Имах няколко години Сааб 900 - нов , продадох го , защото го блъснах . Няма такава машина , жалко ,че не издържаха на пазара . Сега съм с Пежо 508 , не бих го заменил с нито един немски автомобил , но Сааб-а си остана в сърцето ми.
  • 27 Ford

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "mediator37":

    За разхода на гориво съм съгласен, но да не забравяме, че много често немския премиум укрива и мощност и въртящ момент, но това винаги е било в полза на потребителите. За пример: Е 63 АМГ е с официална мощност от 585 к.с., а иначе при измерване бяха установени 676 к.с. - оставям го без коментар. Също така ако погледнеш статистиката ще забележиш, че немския премиум върви най-добре (перфектни динамични характеристики) за мощността си. Тези им хубави качества компенсират лъжата в разхода на гориво
  • 28 ВАЗ

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "брей,брей":

    Точно си стигаме до думата - донасят ти частите от Германия. На всички вече ясно че сме бананова държава и дори за оригинал масово много от именитите марки продават боклуци. Но това да караш кола за която частите трябва да полагаш такива големи усилия че да си ги купиш е за хора с много свободно време реално. Същото е и със сервизите, масово са идиоти, намирането на свестен е с голяма мъка от познат чул че някъде в еди кой си гараж има свестен майстор за еди каква си кола и те тва му е телефона да му звъннеш.
    За мизерна държава като нашата е да купуваш само нови коли и щом стане на 100000км я продаваш на някой късметлия.
    Да не говорим какви са ни горивата...
  • 29 Пламен Бакърджиев

    1 0 Отговор
    ( Този показател е повече с 279 килограма от официално заявените 1 601 кг. ) Само това изречение е достатъчно красноречиво. От там нататък всичко е последици които се крият.
  • 30 ВАГ

    1 0 Отговор
    То форда си е опасен.Качиш ли си дали ще слезнеш жив не знаеш
  • 31 Илиян Живков

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Autohouse Randm":

    Естествено, щом го казвам значи съм карал такъв к.неф
  • 32 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "брей,брей":

    Браточка , все още няма такъв двигател с вътрешно горене който да не гори масло. Всеки производител на мотори дава еди колко си грама на еди колко си километра. Твърдението ти че не бара грам масло е смешно. Сори че се отклонявам от темата за Форда
  • 33 тестер

    0 0 Отговор
    Поредния цирк! Откъде ги измислихте тия европейски закони за общо тегло, които били нарушени? Правят ли разлика между общо тегло и собствено тегло? Близнака на Mondeo в щатите - Fusion е с собствено тегло /Base Curb Weight/ 1554 кг. при това бензинов седан, а не комби дизел. Как искат с пълен резервоар и шофьор 75 кг общата маса на колата да е 1601 кг. ?
    Преди време направиха същия цирк с Jeep Grand Cherokee – щял за малко да се обърне на лосовия тест. Производителя поиска от шведите да повторят теста, но без претоварване, като теглото на автомобила и неговия товар да не превишават посочените в инструкцията за експлоатация. Повторния тест беше с 3 Grand Cherokee-та, които преминаха лосовия тест 11 пъти без да се достигне до ситуация подобна на първото „скандално” изпитание....
  • 34 199

    0 0 Отговор
    тия пък какви норми си измислили-ами ако е бронирана и тежи 5 тона празна няма да я пуснат по пътищата ли? .а си смешниците.тези стават само за шведска сьомга,шведска маса и шведска тройка