Реалното общо тегло на новия Ford Mondeo не съответства на официално заявеното от марката. По-конкретно става дума за комби версията на Mondeo, а до този извод стигнаха експертите от шведското издание Teknikens Värld.
Според тях това води не само до превишаване на разрешеното от нормите тегло, а и до нарушаване на правилата за експлоатация на автомобила, което от своя страна оказва отрицателно влияние на безопасността на универсала.
Журналистите от Teknikens Värld правят сравнителен тест между комбитата на новото Mondeo, Volkswagen Passat и Volvo V70. При изпитанието се оказва, че теглото на Mondeo, заедно с водач, който тежи 70 килограма и пълен резервоар е 1 880 килограма.
Този показател е повече с 279 килограма от официално заявените 1 601 кг. По европейските стандарти общо тегло на един автомобил се измерва с пълен резервоар, водач с тегло 75 килограма и всички останали течности в колата.
Масата на Mondeo комби при напълно зареден автомобил с четирима пасажери се оказва 2 330 килограма, което превишава разрешената с 200 килограма. При провеждане на т.нар. "Лосов тест" с Mondeo Titanium Estate 2.0 TDCi, резултатите показват, че задните колела опират в надколесните арки.
Това от своя страна е предпоставка за силно занижена безопасност. Любопитно е и, че ако комбито бъде натоварено догоре с багаж и пътници, общото му тегло надвишава и позволеното от закона, твърдят журналистите от Teknikens Värld.
Пълна техническа информация за всички генерации на Ford Mondeo научете ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ford
Коментиран от #2
08:38 22.12.2014
2 робин
До коментар #1 от "Ford":
много пристрасно го раздаваш. в случая става въпрос за тегло, което се мери и няма нищо общо с реклама или антиреклама, както се мъчиш да убеждаваш. между другото от форд и за разхода на гориво и за други неща лъжат, нова е друга тема. вместо да ги защитаваш и да казваш на черното бяло се замисли, дали компанията, която харесваш не се мъчи да клати клиентите си с подобни издънкиКоментиран от #3, #11
09:02 22.12.2014
3 Ford
До коментар #2 от "робин":
Не го раздавам пристрастно - просто тия шведи постоянно търсят проблеми в колите, но никога не откриват проблеми в шведските марки (странно защо ли?). А иначе не съм фен на Форд, а те в момента са се издънили, спор няма, но тук акцентирам върху шведите и тяхното пристрастно оценяване - всички виновни, само шведските марки са супер, е няма как да стане!!!Коментиран от #5, #23
09:23 22.12.2014
4 гост
Коментиран от #10
09:30 22.12.2014
5 Bobi
До коментар #3 от "Ford":
Ама Volvo не бяха ли собственост на Ford ?!Коментиран от #8
09:52 22.12.2014
6 Боби
09:57 22.12.2014
7 Танас
10:01 22.12.2014
8 Монго
До коментар #5 от "Bobi":
Да, беше от 1999 до 2009 год. след това е собственост на китайската кочпания "Джили"...10:04 22.12.2014
9 И аз ви обичам
10:16 22.12.2014
10 ВОЛВО Балон
До коментар #4 от "гост":
Волво е рекламен балон...била здраво , щяло да ви надживее..измислици !
прав си , цените им се сриват след 3-4 год...
а и съм чувал доста лоши отзиви за Волво..
10:38 22.12.2014
11 бай пет
До коментар #2 от "робин":
Говориш за пристрастност,а наясно ли си,че такъв стандарт за пълен резервоар и тегло на водач -няма.Има собствена маса на автомобила.А колкото до опиране на гумите в арките на калниците при пълен багажник и пълен брой пътници,имам един комшия дето ако седнат във волво,пък било то и СУВ,без багаж и други пътници ще опре.Явно шведите заимстват от германците -всичко чуждо е лошоКоментиран от #12
10:52 22.12.2014
12 Марто
До коментар #11 от "бай пет":
Прочети по-внимателно статията - "По европейските стандарти общо тегло на един автомобил се измерва с пълен резервоар, водач с тегло 75 килограма и всички останали течности в колата" и тогава пак ела да се изкажеш неподготвен.11:02 22.12.2014
13 A Marinov
Относно Форд- до момента нямат модел с алуминиево окачване.
Моторите- "иновативните" изцяло алуминиеви мотори на VW са с ресурс 150 000, след това свършва порестия хром на цилиндъра. Не търпи ремонт. При Форд ги правят с риза от сферографитен чугун. Оня ден гледах немското мобиле эа Фокус с Ecoboost 1.0, и колите се бяха обезценили с по 2-3000 евро. За същите пари имаше дизелови Audi A4, A6 4x4 все високи изпълнения.
Преди 10 години Large family car беше класът на Пасат-а, а сега е класът на Мондеото.
Коментиран от #14, #24
13:36 22.12.2014
14 Миро
До коментар #13 от "A Marinov":
Иска ти се да е класа на мондеото но не е, пасат е много над мондеото, освен това свободни съчинения правиш ти. всеки в днешно време търси сигурност, а нормалните в европа не карат коли над 150 000 километра.14:32 22.12.2014
15 форд
Коментиран от #20
15:51 22.12.2014
16 дрлй
16:18 22.12.2014
17 коко
Коментиран от #19
16:43 22.12.2014
18 vag
16:52 22.12.2014
19 Autohouse Randm
До коментар #17 от "коко":
mechtai si18:03 22.12.2014
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Илиян Живков
Коментиран от #25
18:58 22.12.2014
22 PlimP
19:01 22.12.2014
23 mediator37
До коментар #3 от "Ford":
Добре, че има такива хора, като тия шведи (журналисти и техници едновременно), за да се стегнат малко производителите. Същите тия шведи навряха Мерцедес преди 15 г. на кучето в г.зът, когато обърнаха А- серията им на лосовия тест и принудиха тази "велика" марка на колите си от 1999г. насетне, да слага отзад буквите ESP, след като вече ги е ъпгрейдвала с въпросната система. Защо ли ? Т.е. "пристрастните" шведи спасиха много животи. Те не мразят никого конкретно, разбери го.А скоро излезе статия, че в САЩ изследванията проведени от държавен орган, показват , че всички премиум европейски марки лъжат за разхода на гориво, като го занижават. И там ли има игри?
Какво лошо има фирмите да се стегнат и да не ни мислят за идиоти нас- потребителите. Това става благодарение на хора, като тия шведи- да са живи и здрави !
Коментиран от #27
19:06 22.12.2014
24 брей,брей
До коментар #13 от "A Marinov":
Това че е два пъти по- тънък не значи че е по - слаб.Ти нещо за изчисления на натоварвания чувал ли си? И как можеш да сравняваш возията на кадет с тази на пасат??? В момента моя е на 290 000км. и не пипа грам маслото от смяна до смяна.Това че всички са икономисти и слагат каквото масло им попадне пък после реват...- проблема си е техен....И за глупостите за алуминиевото окачване съм се наслушал ...Интересно защо при мен издържа по 80 -90 000 без проблем...Е да де ама не е от 200-300 лв.комплекта произведен незнайно къде - докарват ми го оригинален от Германия,последния път майстора ми в сервиза вика -"ма то здраво защо го сменяваш?''.....Ми щото не обичам да рискувам затова....Карай си със здраве кадета като се качиш на пасат - тогава ще си говориме повече..Айде със здраве и умната по пътищата....Коментиран от #28, #32
19:12 22.12.2014
25 Autohouse Randm
До коментар #21 от "Илиян Живков":
ti imash po hubavaКоментиран от #31
19:25 22.12.2014
26 фрик
22:09 22.12.2014
27 Ford
До коментар #23 от "mediator37":
За разхода на гориво съм съгласен, но да не забравяме, че много често немския премиум укрива и мощност и въртящ момент, но това винаги е било в полза на потребителите. За пример: Е 63 АМГ е с официална мощност от 585 к.с., а иначе при измерване бяха установени 676 к.с. - оставям го без коментар. Също така ако погледнеш статистиката ще забележиш, че немския премиум върви най-добре (перфектни динамични характеристики) за мощността си. Тези им хубави качества компенсират лъжата в разхода на гориво07:59 23.12.2014
28 ВАЗ
До коментар #24 от "брей,брей":
Точно си стигаме до думата - донасят ти частите от Германия. На всички вече ясно че сме бананова държава и дори за оригинал масово много от именитите марки продават боклуци. Но това да караш кола за която частите трябва да полагаш такива големи усилия че да си ги купиш е за хора с много свободно време реално. Същото е и със сервизите, масово са идиоти, намирането на свестен е с голяма мъка от познат чул че някъде в еди кой си гараж има свестен майстор за еди каква си кола и те тва му е телефона да му звъннеш.За мизерна държава като нашата е да купуваш само нови коли и щом стане на 100000км я продаваш на някой късметлия.
Да не говорим какви са ни горивата...
16:59 23.12.2014
29 Пламен Бакърджиев
08:48 24.12.2014
30 ВАГ
12:02 24.12.2014
31 Илиян Живков
До коментар #25 от "Autohouse Randm":
Естествено, щом го казвам значи съм карал такъв к.неф14:31 24.12.2014
32 гост
До коментар #24 от "брей,брей":
Браточка , все още няма такъв двигател с вътрешно горене който да не гори масло. Всеки производител на мотори дава еди колко си грама на еди колко си километра. Твърдението ти че не бара грам масло е смешно. Сори че се отклонявам от темата за Форда16:00 24.12.2014
33 тестер
Преди време направиха същия цирк с Jeep Grand Cherokee – щял за малко да се обърне на лосовия тест. Производителя поиска от шведите да повторят теста, но без претоварване, като теглото на автомобила и неговия товар да не превишават посочените в инструкцията за експлоатация. Повторния тест беше с 3 Grand Cherokee-та, които преминаха лосовия тест 11 пъти без да се достигне до ситуация подобна на първото „скандално” изпитание....
18:05 24.12.2014
34 199
23:49 24.12.2014