Лондонски дилър на Lada обяви, че възобновява продажбите на класическия ВАЗ-2121 Niva във Великобритания. Тамошните цени на руския всъдеход, който се предлага под находчивото име 4x4, започват от 13 000 паунда. Особен интерес към модела проявяват британските фермери. Много от тях изразяват готовност да сменят пенсиониращия се Land Rover Defender с Niva, която излиза поне двойно по-евтино. Последната Lada е внесена в Обединеното кралство през 1997 г., а марката е дежурен герой в шофьорския хумор на Острова.
Вносителите на Lada не си правят илюзии, че Niva ще замени напълно Defender, чието производство ще бъде прекратено скоро. Засиленият интерес към всъдехода на АвтоВАЗ обаче е факт, отбелязва Sunday Express. Представител на дилърския салон забелязал Niva за пръв път в Алпите. "Служителите на курорта не караха Land Rover, Range Rover или други скъпи джипове, а джиткаха с Lada 4x4", диви се британецът.
Британската версия на Niva ще се предлага без климатик. Резервните части ще се внасят от Германия. Англичаните обмислят вариант за доработка на руската класика с монтаж на 1.8-литров двигател с мощност 100 к.с.
Подробни технически характеристики и разход на гориво за моделите на ВАЗ , вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #18, #53
12:18 04.02.2015
2 Златко Пердашиян
12:26 04.02.2015
3 ВИП АМГ
Коментиран от #10, #12
12:27 04.02.2015
4 ДОДЖ СТЕЛТ
Коментиран от #20
12:27 04.02.2015
5 2121
По добра обработка против корозия,един японски двигател и тази кола става перфектна.
12:42 04.02.2015
6 европеец
Коментиран от #7, #8, #54
12:44 04.02.2015
7 незнайко
До коментар #6 от "европеец":
Нали са руски боклуци защо ги искате. Купете си Q7, X5,X6 . Като има хора разсъждаващи като ДОДЖ СТЕЛТ няма да ги видите в БЪЛГАРИЯ.13:03 04.02.2015
8 Shmeker
До коментар #6 от "европеец":
Цените за БГ ще са други, колкото дачията.Коментиран от #9
13:20 04.02.2015
9 европеец
До коментар #8 от "Shmeker":
цените бяха като на дачия преди падането на рублата, в момента са точно такиваКоментиран от #11
13:42 04.02.2015
10 някой
До коментар #3 от "ВИП АМГ":
С 4 основни ремонта може и да изкара 800 000.Но не това е важното,важното е да има избор и да се спазят минималните изисквания за безопасност.Иначе за всеки влак си има пътници както за надценените немски марки така и за евтиния руски избор.13:46 04.02.2015
11 Shmeker
До коментар #9 от "европеец":
То зависи колко от нещата са от Рено и колко не са.14:09 04.02.2015
12 Shmeker
До коментар #3 от "ВИП АМГ":
Качеството за чужбина е малко по-различно при ВАЗ. Белгийска 2107 беше с 4 дискови спирачки и върви доста и вдига над 180 км/ч по километраж, лично проверено. Капакът отпред е с газов амортисьор, докато при СОЦ-вариантите е със скоба от арматурно желязоКоментиран от #19
14:44 04.02.2015
13 Кобрата
15:03 04.02.2015
14 антиВипАмг
Коментиран от #15, #30
15:14 04.02.2015
15 Shmeker
До коментар #14 от "антиВипАмг":
На тия коли им трябва въртящ момент. Сигурно са с двигатели РЕНО щом са сглобка за UK15:32 04.02.2015
16 Шиничи Ясуко
Коментиран от #17
16:11 04.02.2015
17 Монго
До коментар #16 от "Шиничи Ясуко":
Яко е...17:01 04.02.2015
18
До коментар #1 от "незнайко":
18:13 04.02.2015
19 onq s konq
До коментар #12 от "Shmeker":
Мисли преди да пишеш:Лада 2107 се проиэвежда с карбуратор "Оэон",който просто души двигатела с цел икономичност.И не може с фабрична мощност 75 коня и аеродинамика на снегорин да вдигнеш повече от 135 км,пък каквито щеш и спирачки да монтираш на нещастното воэило.И това е проверено!Коментиран от #23, #34, #42
18:19 04.02.2015
20 Име:
До коментар #4 от "ДОДЖ СТЕЛТ":
Те да я бяха оставили без, промяна добре щеше да е. Да ама не. Смениха старото табло, сложиха по-скапано, смениха 1.6 мотора с 1,7, който десетки пъти по калпав. Новите скорости и диференциали са кашкавалени. Общо взето хората с нови ниви, като стане време да сменят част (на края на седмицата преди разходката) слагат части от старите ниви, защото освен че са по-читави, са и на килограм.А сега до ФАКТИ.бг - НЕ ВИ ЛИ ОМРЪЗНА ДА ПИШЕТЕ ЗА НИВАТА ВСЯКА СЕДМИЦА ПО ДВА ПЪТИ????
Коментиран от #21
19:48 04.02.2015
21 CarPro
До коментар #20 от "Име:":
Haha vsqka sedmica pisheli za nivite a pak na men mi pisna samo statii za mercedessi da puskat po pet pati vsqka sedmica20:01 04.02.2015
22 Иван Вълчев
Всички знаем за обвързаността на факти с форума на бмв.
БМВ - 2046 статии - http://fakti.bg/search/s/?q=bmw
Лада - 213 статии - http://fakti.bg/search/s/?q=lada
На мен лично ми харесват статиите за руски коли. Нека има повече. По другите сайтове на пишат за тях. Би било добре тук да бъде специализирано с новини за руските коли. За другите коли може да четем навсякъде
Коментиран от #24, #31
20:56 04.02.2015
23 незнайко
До коментар #19 от "onq s konq":
Господине малък си и не си карал ЛАДА . Модел 2103 с четири кръгли фара съм го карал като студент, разбира се че беше на моите родители на магистралата ВАРНА - ШУМЕН със 175 километра с 4 човека 1976 година. Младите нищо не знаете.Коментиран от #43
21:44 04.02.2015
24 Maurice
До коментар #22 от "Иван Вълчев":
Ваньо, статии за БМВ, Мерцедес, ВАГ има, защото имат нова продукция всяка седмица. Лада имат 5 модела за последните 80 години. Като пуснат по 50 статии за всеки модел(50 статии за всяка от 50 съставни части), и да искат повече, няма за какво да пишат.П.с. Нива става само и единствено за това от клипчето на ком. №16. Но на кого се налага да си кара колата в такива условия? Както именцето спомена, Нива са толкова чупливи в днешно време, че си е жална майка!
21:49 04.02.2015
25 Дидо
Коментиран от #26
22:04 04.02.2015
26 Maurice
До коментар #25 от "Дидо":
добър джип от нисък клас не е с мн екстриМоля дефинирай какво за теб са екстри. Според мен тази Нива няма нито 1 екстра. Без климатик, без ел.пакет, които са стандартни за най-ниския клас коли от края на 90-те на миналото хилядолетие! Нива 4х4 идеално замества трактор Беларус, като за теглича закачаш плуга и започва орането. Има алергия от асфалт, а всеки един високо проходим автомобил прекарва поне 70-80% от пробега си именно на него. Лада Нива мога да си купя ако реша някой ден да си направя кочина и да угоявам прасета, като ще я ползвам да извозвам фъшкиите с тенекии от сирене на задната седалка.
Коментиран от #27, #44
22:19 04.02.2015
27 незнайко
До коментар #26 от "Maurice":
Ти си абсолютен консуматор на техника. Може би не ядеш щом не знаеш че с фашкии се наторяват посивите от които зависиш. Хапни си един джип супер класа за 150000 лева. Да ти е сладко.Коментиран от #28
22:29 04.02.2015
28 Maurice
До коментар #27 от "незнайко":
М? ПосИви? Ко речи? Аз ще ги извозвам, а няма да ги изхвърлям. Дори мисля да ти ги продавам, като доставката с Лада Нива 4х4 ще е за моя сметка. Нали трябва да ми влезе в употреба. Само който не е карал Нива, не знае за колко проблемен котурник става въпрос. И мисля да хапвам свински ушички, а не джипове за 150000 лева.22:56 04.02.2015
29 Баси Батето
23:26 04.02.2015
30 SH AWD
До коментар #14 от "антиВипАмг":
Колега на кашон като X6 каквато и система да му сложиш не може стане по проходим от нивата.Друг е въпроса че в по ново време руснаците свалиха качеството и често трябва да ремонтираш.Но при подходяща сглобка и качествени части немците нямат аналог цена възможности на този автомобил.
23:37 04.02.2015
31 ха ха
До коментар #22 от "Иван Вълчев":
Ха ха за БМВ пишат много защото често има новини за кампании по ремонт и разни ъпдейти на бъгавия им софтуеър.23:40 04.02.2015
32 От село
23:51 04.02.2015
33 От село
23:53 04.02.2015
34 Japoneze
До коментар #19 от "onq s konq":
Лада 2107 - многократно е вдигала 180 км/ч,горката на 4та на 8000 оборота!135 вдигаше на 3та ,който е имал читава Лада знае!Стой си на коня-нищо не рабираш от коли!А за карбуратора-ще те светна ,много си бос технически-тип Вебер си е,има добавен вакуум регулатор за празния ход ,ей това му е "Озона".Ф-то на Жигльорите е важно за вървенето ,момчето!
Лично съм карам 12-так с разпробити с дрелката(1,5мм) жигльор на втората камера-вървеше като луд - е , но с един резервоар не можеш мина и 130 км .
Коментиран от #36
00:10 05.02.2015
35 wulkan
https://www.youtube.com/watch?v=A-vkcXqTzmo
И аз ги смятам за доста постни автомобилчета, но фактите са си факти. Добре вършат това, за което са създадени.
00:17 05.02.2015
36 onq s konq
До коментар #34 от "Japoneze":
Аэ ти говоря эа оригиналните технически параметри на Лада 2107 с карбуратор "Оэон" и 135 км/ч макс скорост,гуми 155/70/13 ,75 конски сили,ускорение 14-15 сек 0-100,4 скорости,...ти ми говориш че ще й правиш "тунинг" с карбуратор "Вебер"?!Много преди ти да си я виждал на снимка тая лада,баща ми ходи в сервиэа и там точно и ясно му обясниха че като сменят "оэона"с въпросният карбуратор "Вебер"-двукамерен,като се натисне педала на гаэта двигатела ще направел"уаууу",а като се натисне педала и втората половина на хода му,щял да каже пак "уауууу",но една октава по-нагоре!А после каэаха че вместо 6 л/100,ще гори 12 л/100 и баща ми се откаэа да го монтира. И не ми каэвай че съм бос технически,эащото освен с обувки,понякога преэ лятото ходя и с цървули!Коментиран от #39, #46, #47
05:47 05.02.2015
37 Ilyan
08:11 05.02.2015
38 само селяните карат хонда
08:29 05.02.2015
39 Japoneze
До коментар #36 от "onq s konq":
Dear Horseman,От къде е купувана Ладата на баща ти-коя година?Нашата беше купена от Корекома в Бяла и си дойде оригинално с Вебер,за какъв тунинг ми говориш?
09:04 05.02.2015
40 Стоян Стоянов
Коментиран от #41
09:28 05.02.2015
41 Shmeker
До коментар #40 от "Стоян Стоянов":
Забравяш мазератитата, с които ходят на кафе.Коментиран от #51
11:06 05.02.2015
42 Shmeker
До коментар #19 от "onq s konq":
160 по километраж съм вдигал с жигули 1200. 62 коня, след основен ремонт. Интересното е че след 140 колата започна да дърпа една идея по-добре.Колкото до карбураторите ОЗОН - там си има настройки, смяна на жигльори и т.н. - модифицира се от всякъде сместа, втората камера и др.
Белгийската 2107 не помня с какъв точно карбуратор беше, но наистина не вярвам да е бил ОЗОН
11:46 05.02.2015
43 comment
До коментар #23 от "незнайко":
Я пак си помисли с каква скорост си карал 2103! Всички канарчета отлетяха отдавна на юг.13:31 05.02.2015
44 qwerty
До коментар #26 от "Maurice":
в интерес на истината един познат /баща му/ си купиха навремето 1995 самара и на следващият ден на задната седалка 20 прасенца-сукалчета. хората се занимаваха с животновъдство и не го е.еше какво ще превозва в автомобилът си.това с рейндж-ровърите вог и багажниците тапицирани с еленова кожа и кутии от абанос за пушките е за футболери и снобари, както е писал един по-надолу: боли го фермера климатика+ес-пи-еса+ел.стъклата когато е на полето или се грижи за животните си.
16:37 05.02.2015
45
Коментиран от #48
18:54 05.02.2015
46 Easy ryder
До коментар #36 от "onq s konq":
Колега не знам каква Лада си карал,може да си имал неизправност в карбуратора и втората клапа да не е отваряла добре.Нормалната лада с 1500 кубиков двигател си вдига 180 по километраж.Има някаква грешка в показанията но дори в най лошия случай е над 160.Карбураторът на 2103 класическата 1500 четириочка която се произвежда до 1981 година е точно копие на Вебер и механично отваря втората клапа такъв е и карбуратора на ранните 1600.
на 1500 S 2106 която наследява 2103 карбуратора отново си е Вебер но втората клапа се отваря при достигане на разреждане в първата с помоща на вакуумна мембрана.Разликата е малко по бавна реакция при ускорение около 80 100.Максималната скорост е същата.През 1984 влиза 2107 при която карбураторът е същия но има "економайзер" който е една малка мембранка,която спира горивото на празния ход при спускане по наклон на скорост да кажем.
има разлики и в диференциалите.На ранните модели е по голямо предавателното отношение,ускоряват по бързо но максималната скорост е малко по ниска.След 86 та слагат по бърз диференциал за по голяма икономия.После минават на 5 степенна кутия.С нея разхода слезе много.
Въобще за ладите може да се говори много но за времето си бяха прилични коли особен сравнени е разни москвичи зазки и други руски експерименти.Основен проблем беше ръждата.
20:34 05.02.2015
47 Easy ryder
До коментар #36 от "onq s konq":
Ако говорим за тунинг на Лада най елементарното беше да свалиш главата с 3 милиметра бутала 79 милиметра,друг разпределителен вал,електронно запалване(лесно ставаше от Сиера),малко работа по маховика и коляновия вал и имаш чудесен двигател с около 160 коня.Естествено това изисква и добавки в бензина за вдигане над 100 октана.
Такива подготвени ладички правеха доста западни коли смешни в началото на 90 те.Забавлявахме се доста тогава.
Коментиран от #56
20:51 05.02.2015
48 Autohouse Randm
До коментар #45 от " ":
stava samo za cherni patishta.22:05 05.02.2015
49 Десислава Димитрова
Коментиран от #50
01:37 06.02.2015
50 селянин
До коментар #49 от "Десислава Димитрова":
Стой си в соц панелката и не давай мнения за работни коли!Коментиран от #55
09:35 06.02.2015
51 Стоян Стоянов
До коментар #41 от "Shmeker":
e чак толкова много земеделци не познавам значи09:57 06.02.2015
52 борислав
11:10 06.02.2015
53 лъчезар танев
До коментар #1 от "незнайко":
Колеги , от 1993 до сега редовно карам лада - изредил съм 13 броя вкл. и нива .От 2 години имам Land Rover Discovery 1 1998 . Няма място за сравнение помежду им - освен че са с перманентно двойно .14:34 06.02.2015
54 Владислав Димитров
До коментар #6 от "европеец":
Ти къде ги сънува тези цени ? 1 евро- 75 рубли - http://www.pro-lada.ru/catalog/?yclid=5829562729352980159Коментиран от #68
16:35 06.02.2015
55 Десислава Димитрова
До коментар #50 от "селянин":
ааа панелката я оставям на теб.падам си по новото строителство .също така ти пожелавам да караш лада нива постоянно като работна кола,аз за съжаление се излъгах преди 5 години с една и още и сърбам попарата,но теб щом те кефи нека ти се случи.и чакай англичаните да сменят ланд ровъра с лада, успех!Коментиран от #57, #64
19:16 06.02.2015
56 Име:
До коментар #47 от "Easy ryder":
За всичко си Прав, само за конете не съм съгласен. С тия доработки по-скоро 130... 160кс са VFTS-овите мотори. А съм виждал състезателна лада и с повечко коне клас 1600.21:04 06.02.2015
57 селянин
До коментар #55 от "Десислава Димитрова":
Не се притеснявай, карам и лада май доста по дълго от теб, и даже не една през годините, и стари и нови купени от мен. Не се чувствам никак прецакан, даже съм си доволен. Едва ли има друга кола за която на човек да не му дреме с лека ръка.Коментиран от #58
21:56 06.02.2015
58 Десислава Димитрова
До коментар #57 от "селянин":
ок супер,остава само и англичаните да почнат да мислят като теб ама едва ли ще се съгласят да си купят кола на която и тече масло от съединенията като чисто нова или дето раздатката и заяжда пак като нова и дето до 50000 км и се разтропало всичко ,както и това че в тези километри са поправяни всички компоненти и въпреки това пак не е здрава,трудно ще проумеят англичаните като майстора им каже да не си купуват нови части ,а такива от по-стари ниви щото новите части са некачествени и т.н. руски екстри!и нека да ти е хаирлия ,пак ти казвам с абсолютно добри пожелания ,аз минах на японско и немско и нека съм измамения .Коментиран от #59, #62, #63
00:33 07.02.2015
59
До коментар #58 от "Десислава Димитрова":
За Англия Ладите ще са с по друго качество, не като за у нас, не се притеснявай за Англичаните.Коментиран от #61
09:30 07.02.2015
60 БамБам
11:51 07.02.2015
61 Владислав Димитров
До коментар #59 от " ":
Е те за това много ме е яд на руснаците ! Защо за англичани и немци едно качество, а за българи и руснаци друго ?? Ето как се делят държавите на първи, втори и трети сорт ! Не мога да разбера, как може да не уважаваш собственият си народ , като му произвеждаш и продаваш коли с по ниско качество от тези които се правят и продават в Европа и това си е от край време. Виж при японците е точно обратното, каквито коли карат в Япония (качество, модели, комплектаций) ние тук за такива само можем да см мечтаем.Коментиран от #65, #66
15:47 07.02.2015
62 селянин
До коментар #58 от "Десислава Димитрова":
По изказването ти е ядно че Нива само си виждала. А нова само през витрината, където има сложени де. Отдавна не съм виждал сложена във витрина.Та с една дума думите ти минават за забавен фолкор...
Коментиран от #67
16:00 07.02.2015
63 123,300
До коментар #58 от "Десислава Димитрова":
Деси стани ми гадже20:03 07.02.2015
64 миседниш накура
До коментар #55 от "Десислава Димитрова":
колко искаш на нивата да те отърва от мъките20:10 07.02.2015
65 Име:
До коментар #61 от "Владислав Димитров":
Оттам идва JDM - Japanese Domestic Market. За вътрешния си пазар си пазят най-сладкото.23:48 07.02.2015
66
До коментар #61 от "Владислав Димитров":
Не знам може би щото там са на двойна цена, а у нас на такава цена никой даже няма и да помисли да ги купи.Коментиран от #70
05:15 08.02.2015
67 Десислава Димитрова
До коментар #62 от "селянин":
селчо,не аз, а ти си нямал нива!!!или си имал старичка такава и въпреки че е постоянно стошена и прощаваш.забравих да кажа че тя не става въобще за асвалт и дълги маршрути.чистачките и при дъжд са много интересно явление,но ти пожелавам да си караш САМО ниви щом те кефят.13:06 08.02.2015
68 европеец
До коментар #54 от "Владислав Димитров":
това е сайт на търговец, ето ти реални цени - http://auto.yandex.ru/search?state=NEW&group_by_model=false&mark=vazКоментиран от #69
10:23 09.02.2015
69 Владислав Димитров
До коментар #68 от "европеец":
Ето ти още по реални и по пресни цени и имай на в предвид, че това е цената на базовия модел, тоест колата е почти гола, като барабан !Ако искаш да и лепнеш още някоя друга опцийка + лети джанти, стелки, музика и т.н. смело можеш да добавиш още 50 - 60 хилки към цената. Е, къде са твоите 2-3 хиляди евро, ти можеш ли да смяташ ? : http://news.drom.ru/Lada-31159.html13:03 09.02.2015
70 Коко Добрев
До коментар #66 от " ":
Отново с точен и конструктивен коментар22:09 10.02.2015
71 роман ценов
15:11 26.02.2015