Last news in Fakti

12 Февруари, 2015 11:10 31 324 65

Чували ли сте за Lada 4x4 Tarzan?

  • lada-
  • 4x4-
  • tarzan-
  • автоваз

Напоследък версиите на стандартни автомобили с повишена проходимост са изключително популярни както у нас, така и в Европа. У нас доста популярен беше VW Golf Country, но този клас придоби известност с Audi Allroad Quattro. Днес повечето фирми произвеждат подобни возила - при това като се започне от премиум марките и се стигне до по-бюджетни хитове като Skoda Octavia Scout, например.

Знаете ли обаче, че и руснаците от Lada са пускали подобен автомобил, при това през далечната вече 1996 година. Името му е Tarzan, а колата е съвместна разработка на концерна АвтоВАЗ, компанията Лада-Контур и дизайнерската фирма DeCon. Първото поколение Lada Tarzan е базирано на ВАЗ-2108, но колата е с повишен клиренс и 4х4 система от Niva.

Предното и задно окачване на Tarzan са независими, а под капака се монтира 1.7-литров бензинов мотор с мощност 80 конски сили. Заради "аматьорско" направената визия обаче колата търпи преработка и се появява втора версия, базирана на моделите ВАЗ-2109, ВАЗ-2111 и ВАЗ-2112. Всичко на всичко от Tarzan са произведени няколкостотин екземпляра, след което по незнайни причини моделът е свален от производство.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Lada

    3 6 Отговор
    Отвратително, уродливо недоразумение, като всичко на лада, всъщност!
  • 2 Сашо

    5 0 Отговор
    Бих карал една такава лада, особено от второто поколение. Много добре изглежда
  • 3 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    kato tozi na snimkata logichno ne sam pritejaval no imal udovolstvieto da karam nogo dni v debel sniag obiknoven faabrichen vaz 2101 i pak kazvam mnogo seriozna mashina
  • 4 ААА

    0 0 Отговор
    Що, ти Москвич ли караш?
  • 5 ВИП АМГ

    1 2 Отговор
    imali vaz 2101 tarzan

    Коментиран от #24

  • 6 sandeto

    1 0 Отговор
    СУБАРУ вие знаете ли тая марка че е произвежда от самото начало на съществуването си такива автомобили, country i allroad само знаете мн

    Коментиран от #7

  • 7 Иван Антонов

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "sandeto":

    Тук става дума за надграждане на обикновен автомобил, който е само с един задвижващ мост и приспособяването му, чрез по-висок клиренс и 4х4 система, към такъв с повишена проходимост. Subaru прави само автомобили 4х4. Чети повече, наблегни и на граматиката и чак тогава квалифицирай хората кой е тАп и кой не е.

    Коментиран от #11

  • 8 1313

    1 4 Отговор
    Прилича на балистична междуконтинентална ракета -На Руснака му дай да прави оръжие , на Американеца филм на Германеца автомобил на французина с.ирка

    Коментиран от #17, #20

  • 9 Бате Цецо

    2 1 Отговор
    Знаете ли обаче, че и руснаците от Lada са пускали подобен автомобил, при това през далечната вече 1996 година
    ----------------
    Знаем, но не мога да разбера къде е новината.
  • 10 Азе

    2 0 Отговор
    До 1313:
    А на българина да философства и да дава квалификации, вместо да се погледне...
  • 11 stenly

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Иван Антонов":

    Приятелю, Субару НЕ прави само автомобили 4x4. И другото което НЕ е ВЯРНО във това което казваш е че те правят такива автомобили от самото си начало-започнали са със автомобили само с един задвижващ мост и в далееечната 1972 година започват да правят прословутото "симетрично задвижване"- капиш...

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 12 Кофти

    1 0 Отговор
    Черната "Самара" в ляво на двете снимки горе е ОК, карал съм "Нива" и ако тази е поне ма-а-алко по-комфортна (макар, че тук думата "комфорт" звучи абсурдно), то би била приятна машинка за нашите улици :) Даже бих казал, че тая черната ме кефи. ОБАЧЕ, другата - уж по-новият модел, с жълтите ролбари, е уникално грозна машина, особено задницата и с тая заострена предница като ракета. За мен точно тази "Лада", която се явява някъкъв тип преход в дизайна между 2105 и по-новите е най-грозната на всички времена, даже предпочитам 2105 пред нея. Грозна и заострена като изтребител и дялана с тесла дето се викаше.
  • 13 капиш

    0 6 Отговор

    До коментар #11 от "stenly":

    Кой ти кара субару бе? Подобни коли наистина станаха популярни като се появи ауди олроуд.
  • 14 Иван

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "stenly":

    Да де. И ти казваш същото. Правили са само с един задвижващ мост, сега правят само 4х4. Но нямат и не са имали кола, която да има същата версия, но с повишена проходимост. Подобен род коли стават популярни с аудито.
  • 15 ай сиктир

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "stenly":

    абе кой ти говори за субару бе, това е статия за лада, просто споменават голф-а като по-известен по нашите ширини, не е по принцип за такъв тип автомобили. ей аман значи от философи - под всяка статия за дадена марка се почва: ама те от еди-коя-си направили еди-кво-си - ма добре, ама никой не го интересува, щото не е за това статията!
  • 16 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    2 2 Отговор
    Грозна е почти колкото VW Country
  • 17 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "1313":

    "... На Руснака му дай да прави оръжие , на Американеца филм на Германеца автомобил на французина с.ирка ..."
    малиииии - такова "компетентно" мнение - няма как да се оспори - БРАВО!
    А на Японеца - какво: суши, бойни изкуства??? Супер сте зле бе хора - почна да ми писмв от тия промити мозъци и заучени фрази за немското автомобилостроене. Добро е - спор няма, но далеч не е единственото. Защо ли някои хора упорито отказват да прогледнат и да си разширят кръгозора ?! Какво толкова лошо има да приемете, че има и други автомобилопроизводители, които създават добра (и качествена) продукция и реализират не-лоши печалби?

    Коментиран от #21

  • 18 1313

    0 1 Отговор
    До Азе коментар 10 благодаря за допълнението
  • 19 1313

    1 2 Отговор
    до Стоян говоря за конкретния автомобил .Кое ще ми оспориш че руснака не прави оръжие или американеца филм очаквам да ми разшириш кръгозора

    Коментиран от #26

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Ники Д

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Стоян Стоянов":

    Аз мисля, че германецът е доказал, достатъчно ясно, че може да прави и оръжие, при това най-доброто. Танкове, самолети, стрелково оръжие, квото искаш....Сещам се за картечницата MG 42 пусната по време на войната, а се използва до ден днешен и не е измислено нищо по-добро.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 мемфис

    1 3 Отговор
    Koj го интересуват тия руски бракми?
    Напишет нещо интересно, ново, хоратада научат нещо ново!
    Рашките са абсолютни профани в техниката! Дай им водка и....хайде по масата.
  • 24 скар фейс

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "ВИП АМГ":

    Как се държи лада в снега? Лопата имаш ли? :)
  • 25 Бах мааму

    1 3 Отговор
    Хм. Тия могат къде по грозни неща да правят. Тук не са се справили достатъчно добре. :)
  • 26 Стоян Стоянов

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "1313":

    "...говоря за конкретния автомобил .Кое ще ми оспориш че руснака не прави оръжие или американеца филм очаквам да ми разшириш кръгозора..."
    абе пич, нищо нямам намерение да ти разширявам - едва ли има смисъл. Ти си си предубеден.
    Никой не оспорва качествата на немското автомобилостроене, но силата им на германците съвсем не се изчерпва само с това - разяснили са ти го други колеги по-надолу. Не знам как така бързо ги нагласи нациите - смешно е.
    За руснаците: вярно разбират от оръжия, самолети и т.н. и автомобилите не са им чак толкова силна страна (по съвременни стандарти), но и в същото време години наред си произвеждат и си карат тяхна продукция.
    Относно USA - аз лично много бих се радвал да се виждат повечко техни автомобили по нашите пътища - въобще не изглеждат лоши (за жалост нямам преки впечатления там), но едва ли и при тях силата им е само в "правенето на филми", която индустрия безспорно е една от най-развитите в световен мащаб.
    За французите съм предубеден (карам френска кола над 8 години и като цяло лошо не мога да кажа), виж сега за свирките не мога да коментирам. Ако си правил или са ти правили свирка французи - сподели! И вината им не са лоши btw - както и да е. Да приемем всеобщото схващане, че автомобилите им не стават, ако така те устройва.
    Просто разсъжденията и квалификациите ти са елементарни - това имам в предвид. Иначе всеки си има право на избор. Хайде със здраве!

    Коментиран от #28

  • 27 БамБам

    2 0 Отговор
    бангия.
  • 28 Славия Пойищтьовна

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Стоян Стоянов":

    Наистина е предубеденост и клишираност, но няма как да се пребори човек с предразсъдъците или установеното мнение, освен като се старае да информира и се надява, че останалите ще узреят сами до идеята.

    Ето, германците с тяхната Хеклер и Кох - страхотни оръжейни образци. Германският танк Леопард трябваше да стане дори основен боен танк на НАТО, макар и по политически съобръжения да не е така! Невероятна научноизследователска и развойна мисъл, огромни инвестиции в наука. ФРГ дълги години бе трета икономика в света след САЩ и Япония. Определено не са само автомобилите...

    Франция също е много силна в изследванията, като вече дори се говори за "френско-германския двигател на Европа"...

    Русия е такава - с такова автомобилостроене, военна индустрия и т.н. заради манталитета си. Нищо излишно, никакво " изхвърляне", никакво големеене, никакви инвестиции в дизайн, водещ е принципа на "правене със съществуващи части", така че инвестициите в развой са минимални. Идеята е, че като има съществуващи фарове за конкретен автомобил, то няма смисъл да се разработват наново (струва пари), спокойно могат да се копират или купят.

    Че не ги бива в дизайна е очевадно, но и никога не са имали подобна на американеца масова култура, всичко е било и остава манталитет на дефицита -" паре нема, действайте!"... А и нямат същото технологично ниво - допуските при руската техника са много по-големи, отколкото при западните им образци!

    За Тарзана мога да кажа, че още с десет години по-рано да се бе появил и щеше да е супер и предмет на сантименти, както някои си спомнят фалиралия завод на АЗЛК в Москва носталгично.

    Но без драматизъм - има конкуренция, западни инвестиции в Русия, така че ако руските фирми желаят да се развиват на западните пазари, определено ще спазват характерните за консуматорските ни общества вкусови критерии.
    Вижте, например снимки на Лада Веста и ще видите, че се отличава малко от аналогични автомобили от същия ценови клас. 5 минути в Гугъл!
  • 29 1313

    0 2 Отговор
    до стоян и аз карам пежо 11 години имам навити 450 000 км меня само масла и ремъци и не мисля да го сменям скоро не се хващайте буквално за коментарите нищо лично

    Коментиран от #30, #44

  • 30 кара Лада

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "1313":

    Подобно изказване у нас за каквато и да е кола от която и да е година е пълен абсурд. Говориш пълни глупости наизуст, или по скоро още нямаш книжка и играеш на NFS.
    Пътната мрежа у нас не позволява един автомобил какъвто и да е той да подмине с много 100000км без ремонти по окачването, а над 200000км с гаранция сменяш всичко наред. Говоря за коли карани такива километри само у нас.
  • 31 1313

    0 1 Отговор
    до карам лада явно караш само лада
  • 32 1313

    0 2 Отговор
    до коментар 30 карам лада- ладата ми беше първата кола през 1992 г до 2004 съм сменил около 9 леки автомобила и 7 товрни след 2004 карам пежо 306 1.9 чист дизел седан .сменял съм му един път заден мост втора ръка за 150 лв един накрайник ,тампони на носачите и хидравлична помпа.колата беше на 104000 км когато я купих сега е на 450000 км още не съм и сменял съединителя а маслото от смяня на смяна си е на мах.

    Коментиран от #37, #43

  • 33 Бат Данчо

    1 0 Отговор
    Само да вметна понеже някой каза че субару не правят високо проходими версии на стандартен автомобил да прочетат каква е причината за появата на Allroad и ХС70, а именно Subaru Outback което е вдигнато legacy :)
  • 34 диан

    0 0 Отговор
    това си е първото от СУВ
    с шаси от джип и купе от кола
    което е по близо до джип отколкото до кола
    сега на шаси от кола монтират купе от джип

    Коментиран от #35

  • 35 Механ

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "диан":

    Само където Нивата не е на шаси, а е самоносеща конструкция
  • 36 Име:

    0 5 Отговор
    Не сме чували, не искаме и да виждаме. Толкова ли няма интересни редки коли, че пак с лада ни занимавате. Аре стига с тия соц експерименти...
  • 37 кара Лада

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "1313":

    Пежо 306... моля ти се прегледай се някъде, да не би да си минал 45000км, една нула в повече.... Да беше казал Пежо 309, 205, 405 по да има място за спор, ама то от 6-ста серия натам вече е съвсем друго в деградираща здравина.
  • 38 lud

    2 0 Отговор
    Егати техническото недоразумение...
  • 39 Младен Аир

    3 1 Отговор
    Да ме извинят колегите с Пежата ама на мене едно такова ми разгони да не казвам какво.Взех един партнер от Австрия на 92000 хиляди реални километра и няма такъв филм.За близо навъртяни 100000 км от мен сменях два пъти съединител,два пъти правих заден мост,нафтова помпа смених тази в резервоара,дюзи ремонтирах да не говоря за биалетките,че вече не им помня бройката. С семейната Ладичка си спомням и до днес,че ядове сме нямали.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 скар фейс

    4 1 Отговор

    До коментар #39 от "Младен Аир":

    Много точно мнение. Който си има пежо... да си го кара със здраве. Аз съм надалеч от тях.
  • 41 Цецо

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Младен Аир":

    REALNI kilometri???? :D v BG takova ponqtie NE SUSHTESTVUVA osven ako ne idesh da si q dokarash ti ot Germaniq,Franciq i t.n.
  • 42 СТАРТ

    2 1 Отговор
    имахме Лада 2104 небесно синя от 1989 до 2002 от последните истински Лади! С чистачки на фаровете и уникален сив плюшен салон! Толкова беше красива че постоянно питаха по улиците да я купуват поне до 95 - 96г. За 13г. и 115000км сменихме шарнир на предно дясно и правихме ръжда на предните калници! Ангренажният ремък баща ми си го караше в багажника и той така и не се скъса! Двигателят беше защитен при скъсване на ремъка! Акумолаторът, беше Сръбски "ТРЕПЧА" и обърнете внимание сменихме го 98г защото му изгоря клетка! Това прави 9г.!!! Замислете се колко карат сегашните ни акумолатори? Истинските Ладите от преди 1990г. от времето на СССР са страхотни автомобили за времето си и с не малко достоинства!!!

    Коментиран от #45

  • 43 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "1313":

    345000 км без смяна на съединител?Такива бисери и в рибарските форуми няма!
  • 44 жоро1

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "1313":

    това го кажи на французите от PSA и току-виж са ти пратили последният модел да го рекламираш....
  • 45 дядо поп

    2 2 Отговор

    До коментар #42 от "СТАРТ":

    И на 200 000 и направихте основен ремонт на двигателя нали?Щото толкова караха. 200 пъти отиваш до морето и си правиш ОР на двигателя.Това е смешно.А на 60000 трябваше да им се сменят разпределителните валове в комплект с алуминиевото тяло в което лагеруваше той.Просто толкова му беше ресурса.Това са едно смешни и архаични автомобили които още през 1968г са били отживелица и затова италианците са ги пробутали на руснаците.И така до ден днешен без промяна.Чудя се как може да има все още които да ги харесват?

    Коментиран от #50

  • 46 1313

    0 0 Отговор
    До коментар 43 - 44 елате и го вижте Пежото с оригинален съединител и на реални километри или може би да сте го сменили вие пък да не сте ми казали
  • 47 керпедена

    1 2 Отговор
    ПОРЕДНИЯ БУКЛУК КОИТО Е МЕРАКЛИЯ ДА СИ СЕ КЕФИ НА ТОЯ ДРЪГЕЛ АБСОЛЮТЕН КЕНЕФ
  • 48 що е руско е боклук

    1 3 Отговор
    Да чували сме лада-скраб на изчерпване са много ги купуват изкупвателните фирми за скраб и вторични суровини.

    Коментиран от #54

  • 49 зоро

    2 2 Отговор
    изчетох всички коментари и ви се чудя на повечето как може те така да давате коментари когато никога не сте карали такъв автомобил или само сте го виждали да минава по улицата покраи вас или пък некой комшия имал и само лежал под него аз съм на 43 години и първата ми кола беше американска модел 80 та - невероятно здрава на окачване аз лично и смених тампони на стабилизиращата щанга само краините от към носачите -няма биалетки на комфорт горе долу с сегашните нови автомобили не може да се сравнява изобщо на двигател е пълен боклук на 160000 беше за скраб и там отиде но мама беше таксиметров шдфьор и караше лада 2104 комби 1.3 мотор с ангренажен ремък за 5 години и навъртя 350000 километра и то повечето гарата барата из града окачването и се правеше сяка година ремъка когато се скъса -3 пъти се е късал се пак тя е жена на държавен автонобил никакъв проблем делкото беше заварен лаера на плочката да не мърда които знае ще се сети а карборатора така беше клеясал на края преди да я продадът че втората клапа въобще не можеше да се движи харчеше по кило масло на седмица кой го боли колко километра е минала и това нещо палеше при -15 без никакъв проблем и вървеше после си купих волга много съм я правил но основно щото резервните и части са ненормално евтини но и ненормални боклуци поне тези които се продават в Българията се налага адин чарк да го сменяш по 5-6 пъти докато уцелиш читав и после с години не пипаш таммасла заа нея квито падне държа си я още за зор заман ако се избушат нещо западните за един до обет я вкарвам у движение после си купих ситроен ХМ 3000 кубика с голем мерак карах го 2 години и колко пари и нерви по тоя боклук фърлих че след още 3 години на трупчета го бракувах с ненормален кеф помеждо другото си купих форд ка щото да си джиткам на късо да не карам ситроена че гори много градско та се оказа че ка -то не пада под8-9 на сто градско ма не е и като ХМ-а 20 на сто та КА-то се оказа много корава машинка за 4 години каране не съм го спирал градко секи ден по поне 20 км съм сменил авариино само една бобина и то не щото е изгоряла а щото ме дразнеше че като се развали времето ми прекъсваше щото се беше напукала изолацията и влиза вода в нея понеже бракувах ситроена ми трябваше голям автомобил и последната ми е субару аутбек равни се по габарити с най-големите комбита аза бягане с 200 коня под капака нема да говорим е вече си намерих мояавтомобил сичките ми приятели карат я ауди я фолксваген и до сега все ме базикаха че нема ли да си купя свесен автомобил някога е те сега с субаруто сметам че ги ударих от земята щото много добре знам какви са им проблемите и колко пари за поддръжка докато за мен нема такъв проблем освен това некои ги правя аз та съм наясна с VAG групата та за руските курници само мога да ви кажа че нищо че неструват по мнението на много разбирачи но те продължават да ги правят и маани ми ги и продават и то доста солидна цифра и също зо разбирачите да кажа я закараите адин алроад в Омиякон и гледаите колко време ще просъществува сруските масла и с техната поддръжка та истината е че хората си правят автомобили за техните условия и си ги карат

    Коментиран от #53, #58

  • 50 кара Лада

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "дядо поп":

    200000км ама с масло М10Д! Я пробвай някоя по нова кола да я караш с такова. Залагам че и половината няма да оцелее, впрочем съм виждал вече такива изпълнения на хора слезли от Жигула на западна който си я обслужват като Жигула. Резултата беше плачевен много скоро след това - продава се на части...
  • 51 кара Лада

    0 0 Отговор
    По темата за статията, това е поредната статия след която хората да си изливат ядът и да си избиват комплексите коментирайки.
    Аз не бих карал нито едно от тия творения, както и Голф 2 Кроскънтри, който между другото съм го виждал отблизо, за разлика от сигурно повечето коментирали. Наистина такъв Голф е рядък и е произведен в малко бройки.
  • 52 W123

    2 1 Отговор
    Имали сме Самара. Повярвайте-голям боклук. А това творение на руският КОЛХОЗ е още по-невероятен. 10 000 различни части се опитват да се движат в една посока!!!

    Коментиран от #60

  • 53 аз

    2 0 Отговор

    До коментар #49 от "зоро":

    Абе Зоро-благодаря,че разказа живота си,ама слагай по някоя запетая или точка тук-таме,че се узорих докато ти прочета романа
  • 54 Ехаа

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "що е руско е боклук":

    kompleksite sa za dryg forum

    Коментиран от #62

  • 55 йордан иванов

    0 0 Отговор
    Хаха тоя Тарзан има 50см просвет......
  • 56 Марио

    1 2 Отговор
    Не , не сме чували и не искаме да чуваме за тези мертеци

    Коментиран от #57

  • 57 На Зоро баба му

    0 2 Отговор

    До коментар #56 от "Марио ":

    Не ви и трябва! Няма по скапани коли от тези кочини!Не могат да минат и 200км без да се развалят!
  • 58 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "зоро":

    Кажи ми само как я караш зимата със субаруто и стана ли вече фен?
  • 59 3000GT

    0 1 Отговор
    ТОВА ГО ДАЙТЕ НА ОНЯ МАРИО М5 САМО ТАМ МУ Е МЯСТОТО ПРИ ДРУГИТЕ РУСКИ БОКЛУЦИ ДЕТО ГИ Е СЪБРАЛ И ПРОДЪЛЖАВА ВСЕ ОЩЕ И НЯМА ДА СЕ ИЗНЕНАДАМ КАТО ГО ПРОДАДЕ НА ЦЕНА ЗА G-CLASSA..
  • 60 бай Иван

    0 3 Отговор

    До коментар #52 от "W123":

    Напълни ми душата!По точно определение за тези кенеф....и не бях чел.
  • 61 БАЙ ГАН4О

    1 0 Отговор
    Страхотно автомобил4е бих си го купил
  • 62 Ivaylo Nikolov

    0 1 Отговор

    До коментар #54 от "Ехаа":

    ей , много мразите тези руски автомобили бе ! Нищо , че всички сме израснали с тях !
    А вторичните са пълни , ама не с руски автомобили ;) !
    Аз бих си купил такава лада , пък вие си карайте 40 годишните западни курници .
  • 63 CarPro

    1 1 Отговор
    Tva chudo s kolko metra e nad zemqta tva ne e tarzan a 4x4 Traktoran
  • 64 Любомир Ковачев

    1 1 Отговор
    лада е един от най голямите автомобилни провали а лада 4х4 е пълен батал а двойното е най не стабилното в света
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.