Last news in Fakti

23 Октомври, 2004 12:41 802 0

Кралят е мъртъв!?

  • mercedes-benz a 180 cdi-
  • volkswagen golf 1.9 tdi

Съвсем до скоро, в продължение на няколко десетилетия, нямаше никакви съмнения кой е безспорният фаворит в класа на компактните автомобили. “Кралят” - моделът Golf на волфсбургския гигант Volkswagen Group, не търпеше никакви опити за съпротива от страна на конкуренцията, а в интерес на истината малцина се осмеляваха да премерят сили с него. Предпочитанията на клиентите също си казваха думата и по всичко личеше, че династията сякаш ще управлява вечно. В последните години обаче борбата за пазари навлезе в най-ожесточената си фаза и много от сериозните автомобилни фирми обърнаха поглед към компактния сегмент. Изключение не направи и щутгарския гранд Mercedes-Benz. Дали една от най-старите компании за производство на четириколесни ще съумее да детронира волфсбургската перла обаче е въпрос на време и най-вече на брой продадени автомобили и отзвук от страна на потребителите. Така или иначе второто поколение A-Klasse вече е налице и определено е с амбиции на победител. Появата й пък неизбежно поставя два основни въпроса. На първо място какво биха могли да очакват клиентите от новото “Baby-Benz” и второ, заслужава ли си да изневерят на четиридесетгодишната традиция в лицето на Golf (Golf I се появява още в далечната 1974 година).

За да може донякъде да се отговори на тези въпроси, в този материал ви представяме един срещу друг двама от съперниците - Mercedes-Benz A 180 CDI и Volkswagen Golf 1.9 TDI. Общото между тях пък се изчерпва с това, че и двамата са “обзаведени” с дизелови агрегати и разполагат с по пет врати. Иначе в

техническо отношение

почти няма допирни точки. По-скоро едни срещу други се изправят еднообемната структура на A 180 срещу класическото хечбек излъчване на Golf, Sandwich-концепцията срещу традиционното задвижване от предните колела, ван-дизайнът срещу компактния стил, отчитащ всички повели в “жанра”, престижът срещу провереният през годините перфекционизъм в този сегмент. От друга страна новата A-Klasse този път съвсем не тръгва от нулата, за разлика от предшественика си през 1997 година. Последният бе съпътстван от редица проблеми през времето на съществуването си и определено не съумя да отговори на очакванията на клиентите. Все пак Mercedes-Benz означава преди всичко безкомпромисно качество, а първото поколение A-Klasse със сигурност не предложи такова. Силните обаче не се страхуват да признаят грешките и слабостите си, а по-скоро се учат и помъдряват от тях. Такъв е случаят и с щутгарския концерн, който извлече нужните поуки и сега по всичко личи, че е готов да поведе битката за детронирането на краля - Volkswagen Golf.

Така например новата A-Klasse изглежда много по-качествена и надежна както отвън, така и вътре. Позицията й на пътя е съвършено уверена и събужда нужната доза респект. Салонът е издържан в класически стил и се отличава със същата солидност и консервативност, каквито бихте могли да откриете и при новия Golf. Трите кръгли циферблата, в които са съсредоточени основните информационни символи, са още по-практични и по-лесно четими. По отношение на лекотата на управление на системите обаче засега Golf, като че ли все още е с едни гърди напред. За сметка на това много по-сериозни са различията при комфорта на седалките. Там Mercedes-Benz A 180 CDI е безспорен победител. Докато пътуващите в Golf 1.9 TDI седят ниско и сякаш “притиснати” между масивните колонки, то пасажерите в щутгарското возило разполагат с висока позиция, достатъчно усещане за простор и перфектна видимост. Като

габарити

обаче A 180 CDI “издиша”, тъй като с дължината си от 3 840 мм остава доста назад в сравнение с конкурента си - при Golf 1.9 TDI тя е цели 4 200 мм. По тази причина, въпреки че пространството за пасажерите отпред и отзад е много по-голямо в сравнение с това при предшественика, А 180 CDI все още не може да достигне реалното пространство, което предлага Golf. Известна компенсация на този факт бихте могли да намерите в отличната функционалност и практичност на интериора на щутгартското возило. Възможни са редица трансформации и то в рамките на няколко минути, като крайният резултат е напасването на автомобила изцяло към моментните ви нужди. С прибирането на задния ред седалки разполагате с възможността да поберете изцяло предмети с дължина до 1 450 мм! Жалкото е, че последните не бива да превишават тегло от 370 кг, което е твърде малко за автомобил от такъв клас. “Кралят” се представя по-добре при този показател. Допустимото натоварване при него е 465 кг.


И при комфорта на возията Mercedes-Benz A 180 CDI отстъпва с малко на съперника си. Щутгарци представят A 180 CDI с нова параболична задна ос, както и с ново селективно окачване без каквато и да е електроника. Това според тях би следвало да подобри съществено комфорта и динамиката, но тестовете показват, че в областта на комфорта на возията Golf 1.9 TDI е намерил по-правилното решение и се представя по-добре. Този недостатък A-Klasse обаче до голяма степен компенсира, когато се заговори за сигурно и стабилно поведение на пътя. Електронно-стабилизиращата система (ESP) от ново поколение държи автомобила в перфектна траектория, а воланът реагира уверено на командите на водача. За последното съществено спомага и електроусилителят на волана, който е заменил хидравликата. Впрочем подобно решение избират и конструкторите от Volkswagen. Превесът обаче е изцяло в полза на A 180 CDI.

При двигателите положението също е почти идентично. Щутгарският новак се представя съвсем убедително със своя дизелов агрегат, който демонстрира перфектна кондиция. Мощен, изключително безшумен и надежден - двигателят на А 180 CDI категорично “надцаква” сърцето на “краля”. Дизелът на Golf определено е носител на някои от присъщите за нафтовите мотори “болести” - повишени вибрации и повечко излишен шум. Що се отнася до скоростните кутии и при двата автомобила те работят отлично. Разликата е, че при А 180 CDI е монтирана шестстепенна такава, а при Golf 1.9 TDI петстепенна трансмисия.

По отношение на цената A-Klasse е с около 2 000 евро по-скъпа, като списъкът на базовото оборудване се нуждае от сериозно дописване. Естествено това е възможно, но срещу съответното доплащане - факт, който още оскъпява автомобила. В този смисъл паричният показател е категорично в полза на волфсбургци.

Като цяло би могло да се твърди, че все още е рано да се каже, дали Mercedes-Benz ще успее да детронира вездесъщия Golf. Със сигурност обаче новата A-Klasse е интересно и нестандартно предложение. Така че, ако искате да избягате от традицията, тя е едно подходящо решение в компактния клас. При положение, че си падате по изпитаните рецепти на относително разумна цена, то тогава и следващият ви автомобил ще се казва Golf.

Технически характеристики
 

Mercedes-Benz A 180
CDI
Volkswagen Golf
1.9 TDI
Мощност
109 к.с.
105 к.с.
Ускорение
от 0 до 100 км/ч
11.2 сек.
11.3 сек.
Ускорение
от 80 до 120 км/ч
14.2 сек.
11.9 сек.
Максимална скорост
188 км/ч
187 км/ч
Среден разход на гориво
5.2 л/100 км
5.0 л/100 км
Спирачен път
от 100 км/ч
38.5 м
39 м
Базова цена за страни от ЕС
21 402 евро
19 645 евро


Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА