Last news in Fakti

25 Септември, 2004 09:32 827 0

Автоизложение Париж – 2004

  • vw golf gti-
  • citroen c4-
  • ferrari f430-
  • bmw 320cd convertible-
  • peugeot quark-
  • sivax xtile-
  • peugeot 1007 rc-
  • ford focus

VW Golf GTI

Един от най-дългоочакваните представители на VW - Golf GTI също намери добра почва за изяви в Париж.
Иначе дизайнерските решения по отношение на екстериора са типични за култовото возило. Черната радиаторна решетка, респектиращият преден спойлер, двата ауспуха и седемнадесетцоловите алуминиеви джанти перфектно кореспондират с нрава на двигателя. Спирачните апарати са червени.

В оборудването на Volkswagen Golf GTI са включени контролни уреди с подобрена визия, климатик, мултифункционален информационен дисплей, допълнително осветление за краката на водача, сензор за дъжд и система за наблюдаване на налягането на въздуха в гумите.

Citroen C4

По време международното автомобилно изложение в Париж, от Citroen дебютираха със серийният вариант на С4, който се появи като студийна разработка през март в Женева.Освен с впечатляващ екстериор, Citroen C4 може да се похвали и с доста модернистичен интериор. Акцентът при него се поставя върху многофункционалния волан, разработен с идеята всичко да бъде буквално на "една ръка" разстояние за водача. Жизненоважната му информация се подава на парактичен и удобен дисплей в средната част на арматурното табло. Освен, че вътрешните решения са изключително стилни, те са и максимално изчистени, непретенциозни и неангажиращи. Последното е от особено значение при движение с високи скорости, когато единственото, което водачът трябва да направи е да се съсредоточи върху управлението на автомобила. Ако все пак, шофьорът загуби концентрация и премине осевата линия на пътното платно без преди това да е дал мигач, автоматично се включва предупредителна звуково-светлинна система. При С4 са използвани и биксенонови предни светлини с автоматично следване на пътя, ограничител на скоростта и система за контрол на налягането на въздуха в гумите.

Ferrari F430

Легендарната италианска марка представи в Париж последната си нова гордост - модела F430. Последният е дарен от създателите си с максимално олекотен и компактен V-образен осемцилиндров агрегат, чийто работен обем е 4 300 см3, а осигуряваната от него мощност е 490 к.с.

Спирачната система е с карбоново-керамични дискове за оптимално спиране при екстремни условия. Скоростната кутия пък е изцяло заимствана от болидите на компанията, громящи противниците по пистите от "Формула 1". Благодарение на това скоростите се сменят за 150 милисекунди, което позволява на водача да ускори от 0-100 км/ч за впечатляващите 4.0 сек.

BMW 320CD Convertible

По време на тазгодишното автомобилно изложение в Париж, от BMW представиха изцяло новото поколение на модификацията 320 CD Convertible.

Автомобилът е оборудван с последно поколение дизелов двигател. По данни на фирмата, повече от една трета от продаваните във Великобритания представители на моделната гама на BMW са оборудвани именно с такъв тип агрегати.

За да защитят традиционно високия си имдж, баварците са оборудвали BMW 320CD Convertible с двулитров мотор, който е в състояние да развие максимална мощност от 150 к.с. при 4 000 об./мин. Пиковата стойност на въртящия момент на агрегата - 330 Нм, се достига при 2 000 об./мин. Още при минималните 1 500 об./мин. пък на разположение са вече 295 Нм.

Интересен факт за двигателя е това, че последният отговаря на изискванията на екологичния стандарт Euro IV, дори когато не е екипиран с частичен филтър. Максималната скорост, която новото BMW 320CD Convertible развива е 210 км/ч, а рутииното упражнение за доказване на добро здраве - ускорение от 0 до 100 км/ч, се извършва за 9.7 секунди. Предавателната кутия на автомобила е шестстепенна механична.

Peugeot Quark

Силно впечатление във френската столица предизвика и концептуалната разработка Quark. Подобни четириколесни превозни средства съществуват от много години и се ползват с голямо доверие особено в труднодостъпните местности. Уникалното при Peugeot Quark обаче е това, че двигателят му използва като гориво водород - fuel cell система. Въпреки самата си концепция и това, че използва алтернативно гориво, футуристирният модел на Peugeot е в състояние да се ускори от 0 до 50 км/ч за 6.5 секунди и да развие максимална скорост от 110 км/ч.

Sivax Xtile

Една от атракциите на автомобилното изложение във френската столица Париж бе нестандартно изглеждащият “стрийтстър” - Xtile. Той представлява съвместна разработка на френското студио на Sivax и дизайнерските центрове на компанията в Йокохама. След дебютиралата през 2002 година студия Kira, това е втората разработка на японските инженери. Вместо да поставят акцента върху вискоте технологии, намерили място при Xtile, самураите наблягат на нестандартното излъчване на возилото, което е вдъхновено от... японските анимационни продукции. Въпреки че изглежда много добре, Xtile обаче едва ли някога ще влезе в серийно производство.

Peugeot 1007 RC

От Peugeot представиха и спортната модификация на появилия се преди няколко месеца модел 1007. Характерно за версията е монтирането на осемнадесетцолови алуминиеви джанти, използването на множество хромирани елементи в интериора и екстериора, подобрената аеродинамика на купето и разбира се мощния двигател. Под предния капак на Peugeot 1007 RC е монтиран 1.6-литров четирицилиндров шестнадесетклапанов мотор. Максималната мощност, която гарантита агрегатът е 143 к.с.

Ford Focus

Ford ще демонстрира второто поколение на бестселъра си Focus. Моделът е разработен в две основни модификации- с три и пет врати, а продажбите му ще стартират през януари следващата година. Новата генерация на Focus ще трябва да се пребори и подобри изключително успешното представяне на своя предшественик, от който за шест години бяха продадени близо четири милиона екземпляря.

Новият Focus е разработен на една база с няколко от настоящите модели на останалите марки, намиращи се под "шапката" на Ford Motor Company. На абсолютно същата платформа са разработени и Volvo S40, Mazda 3 и Ford Focus C-Max.

Освен с променена визия на екстериора и интериора, новата генерация на модела Focus ще предложи и няколко нови за линията си технологии. KeyFree системата позволява отключването на вратите от дистанция без водача да прави каквото и да било, предните светлини са адаптивни - следват извивките на пътя в зависимост от ъгъла на завъртане на волана. Възможно е и монтирането на интегриран мобилен телефон с Bluetooth и система за гласов контрол на аудиосистемата, телефона, климатичната инсталация. Всичко това, плюс няколко развлекателни системи може да бъде поръчано като допълнително оборудване на новото поколение Focus.

Освен него, на щанда на Ford в Париж ще могат да бъдат видяни и две нови модификации на компактната Fiesta - ST и Sport. И двете са представители на спортната моделна гама на фирмата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА