Сега ще си говорим за автомобил, проектиран в Австралия, модернизиран в Япония, произвеждащ се в Унгария и продаващ се у нас. С други думи става въпрос за новия Suzuki Ignis. Името му е малко странно за автомобил от подобен род, но понякога Suzuki има интересни хрумвания да дава големи имена на малките си автомобили. Което не означава, че не са подходящи. Последният модел на японците е наречен Ignis. В превод думичката означава "огън", но може би една латинска фраза подхожда повече на малкото мултифункционално возило. "Ignis Fatuus" се превежда като "блуждаещ огън" и предвид интернационалността на автомобила, му подхожда идеално. Преносния смисъл на тази фраза е "измамлива надежда", а дали това е така ще покаже само времето. Обновеният Ignis, който се продава и в България е доста по-различен от предшественика си. Характеризира се с модерни форми, излъчване на всъдеход и недотам прилично качество на изработка. Темата ни засяга най-мощната версия 1.5 VVTi.
Екстериор
На пръв поглед има доста да се чудите какъв точно е този автомобил. В чертите му се откриват прилики с т. нар. "джипчета", от друга страна прилича по малко на компактен хечбек и на миниван. Всъщност Ignis е взел основните линии на всички гореописани четириколесни, но представлява многофункционален автомобил, изграден на базата на Vagon R+. Разликите му с предшественика не са малко. Основно промяната засяга предницата, като фаровете вече са определено модерни, с неправилни форми и издължени нагоре. Стоп светлините също са изтеглени нависоко, което е още една от съвременните автомобилни концепции. Като цяло екстериорът е значително променен, при това в положителна насока.
Интериор
Компактните размери на Ignis изглеждат по-големи, разполагайки се в салона. Японският MPV предлага поносими условия за четирима пасажери. Ясно е, че предните двама се радват на статут на по-заслужили и разполагат с повече място.
Отзад е предвидено да сядат пасажери с "японски" ръст. Те се наслаждават на широко пространство над главите, но не и около коленете, където съприкосновенията в предните седалки са неминуеми. Въпреки че се води многофункционален автомобил Ignis отстъпва на конкурентите си по трансформации в салона. Сравнението му с Meriva е почти необосновано, що се касае до интериор. Тук, освен асиметрично делимата задна седалка и по-високия таван друго няма. Въпреки това при свалени седалки Ignis предлага прилично багажно пространство. Броят на поставките, нишите, жабките не може да се мери с този при семейните автомобили, но за сметка на това седалките са доста удобни, въпреки не особено големите си размери. Комфортът на пасажерите се поддържа от изненадващо добрата шумоизолация.
Двигател и ходови характеристики
Въпреки по-големия клиренс, колата държи непоколебимо курса. Резките маневри не водят до опасни поднасяния или наклони на каросерията. Окачването е стегнато, без возията да е категорично некомфортна. Все пак се различава от тази на алтернативите. Спирачките са много добри за компактен автомобил. Ефектът им се запазва дори след продължително натоварване. Като цяло управлението на Ignis е леко и прецизно. Превключването на предавките не е толкова меко, а по-скоро спортно. Мултифункционалният дисплей на бордкомпютъра дава необходимата информация за пътната обстановка и работата на автомобила. Предлаганите двигатели са бензинови с обем 1.3 и 1.5 литра. Както вече стана ясно, материалът ни третира по-мощната модификация.
Агрегатът е изработен по технологията VVTi и напълно отговаря по мощност и динамика на значително па-агресивният външен вид. Променливото газоразпределение осигурява добра мощност, но при по-високи обороти. Отначало колата реагира мудно на командите с най-десния педал. След това обаче показва завиден за работния обем темперамент.
Цена
Цената на Ignis с пет врати е 26 374 лв. На пръв поглед изглежда висока, но оборудването включва почти всички електрически удобства, както и предпазни възглавници за пасажерите отпред. Оказва се, че съотношението цена/оборудване е много приемливо, независимо дали ще гледате на Ignis като на ван, обикновен автомобил или всъдеход.
Suzuki Ignis 1.5 VVTi
|
Плюсове
|
1. Въпреки по-големия клиренс, колата държи непоколебимо курса. Резките маневри не водят до опасни поднасяния или наклони на каросерията. 2. Като цяло екстериорът е значително променен, при това в положителна насока. 3. Променливото газоразпределение осигурява добра мощност, но при по-високи обороти. 4. Спирачките са много добри за компактен автомобил. |
Минуси
|
1. Разстоянието за краката на пасажерите отзад не е достатъчно за комфортно пътуване. 2. Сглобката на детайлите не е на необходимото ниво - основен показател, по който Ignis отстъпва на конкуренцията. 3. Отначало (на ниски обороти) колата реагира мудно на командите с най-десния педал. |
Suzuki Ignis 1.5 VVTi
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 490 куб. см.
|
Максимална мощност
|
73 Kw/99 к.с. при 5 900 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
133 Нм при 4 100 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, четиристепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
9.8 кг/к.с. (13.4 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 770 1 630 1 605 |
Междуосие
|
2 360
|
Маса, кг
|
975
|
Допустимо натоварване, кг
|
495
|
Обем на багажника,л.
|
236 - 1 002
|
Вместимост на резервоара, л
|
41
|
Разход на гориво: |
9.8 л/100км
6.1 л/100км 7.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.0
|
Максимална скорост
|
165 км/ч.
|
Гуми
|
175/60R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 26 374 |
Базово оборудване
|
ABS, Сервоусилител на волана, Предни елстъкла, Централно заключване, Ел. огледала, Климатик, Радио пакет + 4 високоговорителя, Оборотомер, Информационен дисплей, Напомнящо устройство за фарове, Регулиране на фаровете във височина, Плафон - преден и в багажното отделение, Странични сенници с огледала, Регулиране височината на шофьорската седалка, Подглавници за всички места, Асиметрично делима задна седалка, Джобове на предните врати и гърба на предните седалки, Кутия под предната пасажерска седалка от страната на пътника, Халогенни предни светлини (мултирефлексни), Тонирани в зелено стъкла, Брони в цвета на купето, Две предни въздушни възглавници, Имобилайзер, Двойно централно заключване с дистанционно управление, Предни и задни инерционни регулируеми колани, Трета стоп светлина, Задна светлина за мъгла, Регулируеми подглавници, Заключване за деца, Странични предпазни греди и др.
|
Гаранция
|
Три години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси, и ДДС
|
Suzuki Ignis 1.5 VVTi
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
FORD FUSION
|
|
Работен обем
|
1 596 см3
|
Мощност
|
74 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
146 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4020/1721/1534
|
Ускорение
|
10.9 сек
|
Максимална скорост
|
178 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 5.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
24 784 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ASB
|
868 лв.
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 666 лв.
|
OPEL MERIVA
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
74 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
150 Нм
при об/мин 3 600 |
Габарити, мм
|
4042/1694/1624
|
Ускорение
|
13.3 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.9 л/100 км 6.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
24 917
|
ASB
|
няма
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
TOYOTA YARIS VERSO
|
|
Работен обем
|
1 299 см3
|
Мощност
|
63 кВт/86 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
124 Нм
при об/мин 4 400 |
Габарити, мм
|
3860/1690/1680
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
165 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
6.0 л/100 км 8.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
27 061 лв.
|
ASB
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр.
|
серийно
|
Климатик
|
няма
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА