Last news in Fakti

9 Април, 2015 11:48 21 011 48

Нов "народeн" електромобил от Tesla

  • tesla-
  • model s-
  • 70d
Tesla Motors представи нова бюджетна версия на своя седан Model S. Иновацията се нарича 70D и има за цел да замени досегашния базов вариант, който е обозначен с индекс 60. За разлика от 60-ката, която е само със задно предаване, новата 70D разполага с два електромотора, които задвижват и четирите колела.
 
Сумарната мощност на електрическите двигатели на модела 70D е 514 конски сили. Агрегатите се захранват от комплект йон литиеви батерии с капацитет 70 киловат часа. За сравнение ще кажем, че предшественика разполага с един електромотор с мощност 380 коня и батерии с капацитет 60 киловат часа.
Така новата базова Tesla може да изминава с едно зареждане разстояние от 386 километра, докато версията 60 изминава 335 километра. Ускорението на 70D от 0 до 100 км/ч става за 5.2 секунди, а максималната и скорост е 225 км/ч. Предшественикът може да вдигне 190 км/ч. и да ускори до 100 за 5.9 секунди.
 
Така новата бюджетна Tesla е по-мощна, по-бърза и по-икономична от досегашната базова версия. За нея ще са налични и четири нови цвята, като акцент при представянето от компанията направиха върху т.нар. Ocean Blue. Цената обаче нараства с $4000. Сега най-евтината Tesla 70D ще се продава за $75000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицака

    5 0 Отговор
    Народен, но не за нашия народ. Иначе колата е екстра. 4х4, евтина поддръжка, свръхнисък разход и уникален комфорт. А и за хамериканците наистина си е народна.

    Коментиран от #2

  • 2 Осъзнай се

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ицака":

    Осъзнай се Ицак, кое му е народното при цена от 75 000 долара, това тук ще е около 200 000 лева с акцизи и други такси. И на Запад коли за по 100 000 евро не са "народни". Колата е хубава, но отново си остава 100% за богаташи, нищо различно от сега.

    Коментиран от #8

  • 3 гост

    1 0 Отговор
    "...386 километра, докато версията 60 изминава 33 километра" дали не ви липсва една нула?
  • 4 кил

    1 0 Отговор
    Това е за хора които бачкат на 100 км от дома и вечер като се прибере колата в гаража и веднага в ел системата ,иначе тръгнат ли на по дълга разходка ще се им се разкаже играта от висене по елстанциите,2 часа каране и 4 зареждане ,все още е градска кола това
  • 5 АЗ

    1 0 Отговор
    Безплатното зареждане на Тесла-та трае 25 минути и ти осигурява 4 часа каране с 90 км/ч.

    Коментиран от #6

  • 6 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "АЗ":

    Да то щото като имаш кола с 500кс. ще я караш с 90км/ч. Тогава иначе можеш да си вземеш 1.9ТДИ

    Коментиран от #10

  • 7 7777777

    1 0 Отговор
    Добре, че е в Америка, ако беше тук нашите политици щяха да направят тока 2.20 лева киловата, как щяхме да си плащаме тока зимата тогава, не я искаме, да си я карат !
  • 8 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Осъзнай се":

    В Норвегия това е най-продаваната кола за миналата година.Има съвсем сериозни изследвания,че за 10 години със безплатното зареждане,нищожната поддръжка и спестеното от данъци и такси излиза по-евтино от Голф среден клас.

    Коментиран от #18

  • 9 гост

    1 0 Отговор
    Да точно това означава,след 4-5 години като наслагат камери като на запад и глобите станат една средна заплата,ще караш с 90 и ще се молиш да не я ограничат на 70 като в някои страни.

    Коментиран от #23

  • 10 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Никой":

    Долния коментар беше за теб и всички "състезатели" като теб

    Коментиран от #11

  • 11 koko

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    да и аз ше си купа точно тоя електрически кошник, хахахх ше си го кача до 7-мия етаж да си го зареда, хахаххах

    Коментиран от #14, #31

  • 12 Бай хой

    1 1 Отговор
    Как ли работят акумулаторите на -25. Или в Норвегия ги използват само през лятото при -10.

    Коментиран от #15

  • 13 джи джи праднята

    2 0 Отговор
    сеат най-добрите мерцедес и тесла не стават
  • 14 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "koko":

    Ти най-вероятно ще си купиш колело,това е кола за образовани хора с прилична професия.
  • 15 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бай хой":

    Работят си нормално,защото имат отопление,а и доста по добре от любимите ви дизели,въпреки че Норвегия е най-големия производител и износител на нефт в Европа,но ония хора не желаят сами да се тровят и да си съсипват природата.

    Коментиран от #16, #17, #24

  • 16 коко

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    айде зимай си електрическия кошник и спи да ни го натякваш повече
  • 17 язе

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Батериите имат отопление?Да го разбирам така значи-зареждаш си колата вкъщи.Отиваш на работа зимата.Тръгваш си от работа и хоп-празни са защото тока е свършил за да топли батериите.

    Коментиран от #19

  • 18 тъйтъй

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    ...кой иска да кара цели 10 години една кола, за да му излезе накрая, колкото един голф...КОЙ?...КОЙ?

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "язе":

    Разбирай го така значи,на всеки стотина км ,а скоро и на петдесетина има фирмени суперчарджъри,където за половин час,а скоро за под 15 минути,докато си пиеш кафето/или друго/ и се занасяш със сервитьорката,напълно безплатно и доживотно за колата,получаваш ток за 320 км пробег/тоест 3-4 часа каране без да спираш,ако не се напикаеш/.Ако си заплес и те мързи и това да следиш,колата сама следи оставащия пробег и сигнализира за най-близката зарядна станция.Тъй като и това се вижда много за някои,след 4-5 години колата ще се кара сама и ще те оставя пред вратата и ще си отива сама на паркинга,където ще зареди безжично без даже да разбереш.
  • 20 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "тъйтъй":

    Не съм казал,че трябва да е една,просто да е същия модел,там хората държат да си запазят клиентите,а не да ги одерат и да не ги видят повече

    Коментиран от #21

  • 21 тъйтъи

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    значи 10 гд ще купувам една и съща кафеварка и накрая ще имам голф...ей това е вече скучно дори и за бедните
  • 22 ДИВАКА

    0 1 Отговор
    ПОВЕЧЕ НЯМА ДА ИМА ЕВТИНИ КОЛИ -САМО БОГАТИТЕ ЩЕ КАРАТ И ТОГАВА КОЛИТЕ ЩЕ СА ПО- МАЛКО ВЕЧЕ
  • 23 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Тогава не мога да разбера какъв е смисъла да е толкова мощна.. Не знам как ще се търпиш да не я караш така както трбява да се карат 500 коня. Този пробег е много необективен както на повечето коли.

    Коментиран от #26

  • 24 Никой

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Поредния еколог. Не ни говорете тея тъпотии за затоплянето и тука. По принцип за направата на едни батерии за електромобил се отделя много повече замърсяване. И когато трябва да се сменят пак. Тъй че не им е чиста работата и на електромобилите.

    Коментиран от #25

  • 25 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    Това къде го прочете,в опорните точки на Лукойл ли.Аз пък нямам намерение да пълня джобовете на руснаци и араби и то за да ме тровят в собствената ми страна.А относно замърсяването и електромобилите ще се учудиш колко бързо ще се променят нещата.Само си спомни преди 20-тина години чувал ли беше за мобилен телефон,а сега смартфоните са десет пъти по мощни от настолните компютри тогава.
  • 26 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Никой":

    Смисълът да е мощна е да се движи сигурно и с лекота на всякакви условия и да ти дава бързо и безопасно изпреварване,а не да се пробваш колко силно можеш да натискаш педала.За това си има места където можеш да строшиш само собствената си глава,а не тези на спътниците или околните които с нищо не са ти длъжни.
  • 27 Филип

    1 0 Отговор
    Сравнението с мобилните телефони на колегата е много точно, Аз обаче бих попитал и нещо друго: от както масово ползваме по целия свят мобилни телефони стандарта GSM 2G не е мръднал и на сантиметър въпреки че технологиите се развиха главоломно и продължават да се развиват ... 3G; 4G и т.н. Защо тогава все още говорим за роуминги и за десетки оператори в Европа? Кога ще дойде според вас края на 2G мрежата и няма да има значе ние къде си, а ще се доразвият още повече Интернет комуникациите и всики ще говорим срещу постоянна таксичка примерно от 5,00 лв. със Света по някакви разновидности на Скайп и Вайбър със същото качество както GSM телефонията? Моля нека порассъждаваме и по тая тема наред с темата за електромобилите. Единственото което ги спъва сега е високата цена, сложността и малкия пробег между зарежданията, все неща които са преодолими в най-скоро време. Както за мобилните телефони, така и за електромобилите ключова роля играят ЛОБИТАТА. Докато има петрол и генериране на печалби положението ще е такова, когато свърши петрола много бързо ще се отпушат новите технологии и ще започне масовото производство. За телефоните е същото.

    Коментиран от #28

  • 28 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Филип":

    4G мрежи в момента се изграждат от Булсатком и МАХ телеком,както и от още една фирма,но тя смята да предлага услуги само на корпоративни клиенти.Другите две ще имат пълно покритие на страната до 1-2 години,когато ще станат и конкурентни на наложените оператори/Мтел,Виваком и глобул/,което ще ги принуди и те да подменят техниката си,както и ще свали допълнително цените.Но за петрола нещата са по различни.Всъщност развитите държави ще го изоставят много преди да свърши и то не само заради екологията ,а заради високата цена ,която пряко се отразява на растежа на икономиката и заради нуждата непрекъснато да контролират западнали страни от третия свят.Казано просто ще ги оставят да си трошат главите,а те ще развиват нова индустрия без петрол.Защо мислите Тесла се появи в САЩ точно след като окончателно превзеха компютърната индустрия,а случайно ако не знаете сондажите за шистов газ са готови геотермални централи след изчерпването му.
  • 29 Шфаба с БМВ

    1 0 Отговор
    Ейййй за първи път да почета интересни коментари.Къде избягаха разбирачите на немските технологични автомобили,и че Германия е върха,американците глупави,а японците оризи.Чудя се защо,най-глупавите държави Америка и Япония си сътрудничат все,а немците са в тъча.Ще ви кажа!Швабите са по желизариата и готиното порно.Американци и Японци по технологий.Шфабите започват да треперят защото изобщо си нямат представа как се прави електромобил и батерий за такъв.

    Коментиран от #41

  • 30 Бончо

    0 1 Отговор
    ДВГ е стара технология която е на доизживяване не мога да разбера всички тези хора който казват че електрото не струва най-простия пример е КПД то на двигателя около 90% срещу около 35%. Няма смисъл да се коментира тази тема просто. Ако се замислите колко косумативи гълта едно ДВГ за една година веднага ще се замислите дали да не си купите кола на батерии ако колата я направят 200 кс нали знаете че веднага пробега ще скочи доста. И ще кажете колко да скочи пак ДВГ то сипваш и караш колкото искаш но един човек колко часа може да кара без да се преуморява 8 часа .... Ами колко и да не е екологично правенето на батерии със сигурност е по екологично от рафиниране на бензин нафта, масла, произвеждане на части за самия двигател, съединители. И ако си мислиш че швабите не могат да издокарат електро кола жестоко се лъжеш могат да я направят и 10 пъти по добре просто те търсят пазара не екологията или икономията те произвеждат колите за да ги продават не за друго и докато има хора като нас да купуват голфове на по 10000 години като българите ще е така. Дори ако се изтегли кредит за тази кола си струва след това нямаш голям разход на бензин ремаци масла и тем подобни. И ако си разпределиш разходите по креди сигурно место да даваш пари двг консумативи със сигурност ще може доста повече хора да си я купят. Много от хората не осъзнават колко пари се дават за гориво... направете си една сметка и вижте за какво говорим .... Друг е и въпроса че не ти трябват постоянно пари за да я караш. .....
  • 31 некойси

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "koko":

    Докато дойде време да можеш да си позволиш такъв, правителството ще ти осигури безплатна зарядна станция пред блока и така ще можеш да зареждаш безплатно и ще си спестиш шнура от 7-мия етаж.
    По-добрата технология в действие, промяната е неизбежна.

    Коментиран от #38

  • 32 някой си

    1 0 Отговор
    Къде пише в сайта на тесла, че новия мотор е с 514 к.с не можах да намеря. http://www.teslamotors.com/models
  • 33 някой си

    1 0 Отговор
    Навсякъде където рових из нета,включително и в официалния сайт на марката, пише че колата е 329 к.с, това 514 не знам от къде го съчинихте да го напишите.

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "някой си":

    Така е объркали са,но другите данни са верни
  • 35 Ivailo Ivanov

    1 0 Отговор
    130 хиляди мн народна кола

    Коментиран от #36

  • 36 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ivailo Ivanov":

    Никой не е казал че се плащат накуп,прочети по предните коментари,освен това цена за кола смята за определен период и км,а не в магазина,а там тази няма равна
  • 37 S Doichinov

    1 0 Отговор
    Какво сте луднали по тези електромобили.Бъдещето било.Кой ще го допусне и на кой мислите,че му пука за екология.Зарядни станции пред блока,заредени батерии,сменяш и готово.Глупости.Средно по 30-50 коли пред блок-първия печели.За пример сегашните празници-300хил автомобила напускат София.Кой и къде ще събере тези батерии?Супер били.Виждал съм тесла наживо-да хубава е и до там.Сигурно е пълна с електроника която не дава проблеми ли?Няма такова нещо-минваш 200К км и сменяш някакви си лагери само.Измишльотини за да има за какво да се говори.
  • 38 S Doichinov

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "некойси":

    Правителството няма да ти оправи улицата и тротоара пред блока пък ти чакай зарядна станция да ти направи.

    Коментиран от #39

  • 39 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "S Doichinov":

    Къде видя твърдения за зарядни пред блока,че и правителствени.А коментара на №31 се нарича ирония,ако не знаеш и беше за същия умник като тебе.Преди да коментираш си направи труда да прочетеш всички предходни,а не да пишеш без изобщо да си разбрал за какво става въпрос.И батериите не се сменят,а се зареждат и никъде не сме коментирали екология ,а цени и технически данни,които явно са ти много далечни като гледам коментара ти.Като те е страх от електроника ще трябва да караш колело,защото в петролните автомобили тя е доста повече и непрекъснато се увеличава,иначе не могат да влязат в никакви норми.За електромобила това е едно от предимствата,просто устройство и висока надеждност
  • 40 BMW i8

    1 0 Отговор
    А да те питам защо точно БМВ i8 се определи като еко кола за 2015 а преди година приза получи БМВ i3 нали не са в час немците с новите технологии според мен хибридната технология е по разумния вариант пред чисто електрическия, защото закъсашли с без електричество трябва да викаш пътна помощ или да те теглат на буксир да станцията а при хибридната палиш ДВГ то и си караш а в същото време ти се зарежда и батерията
  • 41 BMW i8

    2 0 Отговор

    До коментар #29 от "Шфаба с БМВ ":

    А да те питам защо точно БМВ i8 се определи като еко кола за 2015 а преди година приза получи БМВ i3 нали не са в час немците с новите технологии според мен хибридната технология е по разумния вариант пред чисто електрическия, защото закъсашли с без електричество трябва да викаш пътна помощ или да те теглат на буксир да станцията а при хибридната палиш ДВГ то и си караш а в същото време ти се зарежда и батерията

    Коментиран от #43

  • 42 Гост Домакин

    1 0 Отговор
    www.youtube.com/watch?v=tb7ZZqvSMOg

    и заради това на днешните коли мястото им е гарантирано - В ИСТОРИЯТА буахахаха
  • 43 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "BMW i8":

    Защото конкурса е за НОВИ модели от ЕВРОПА, а Тесла не е нито едно от двете,освен това и БМВ и всички останали стари производители няма да направят електромобил конкурентен на петролните им модели,защото това означава да срутят готов пазар изграждан от тях сто години и да загубят десетки милиарди инвестиции ,но вече има нови силни играчи като Гугъл и Епъл които ще ги принудят иначе отиват в историята.А хибридните автомобили са най-голямата глупост,направена пак с цел да задържи още малко ДВГ-то от което печелят старите производители.Интересно 14-те литра бензин в i8 не свършват ли или там се вика хеликоптер,а не пътна помощ.За заплеси които не могат да сметнат колко гориво/ток им трябва да стигнат където отиват никакъв автомобил не върши работа.И накрая ако си дадеш труд да сравниш данните,ще видиш че БМВ-то е два пъти по-скъпо,два пъти по малко , по бавно и с много по голям разход от Тесла /всъщност тя има безплатно зареждане,което е табу за БМВ и сие/
  • 44 ккк

    1 0 Отговор
    Аз да питам, като целият свят мине на електромобили,колко ток ще трябва,колко ще му скочи цената и колко отрови ще се избълват за да се произведе тоя ток?Електромобилите не са панацея.

    Коментиран от #45

  • 45 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "ккк":

    Аз да ти отговоря.Когато целия свят мине на електромобили ,дори токът за тях да се произвежда от петрол или въглища,той ще бъде между три и пет ПЪТИ по-малко,защото толкова пъти по малко енергия харчат електромобилите.Освен това е сто пъти по-лесно и евтино да обезвредиш емисиите на една стационарна елктроцентрала от емисиите на 80-100 000 автомобила на които у нас първо се махат катализаторите,а всички знаем какво изхвърлят още след втората година.Но дори и това няма да се наложи,защото централите ще работят предимно на газ и предимно като резервни за пикови потребления.След 20-тина години основното производство ще бъде от вятър,вода,слънце,геотермална енергия и термоядрени централи/не бъркай с ядрени,тези са без радиация/.Така че цената няма да скача,а по вероятно ще падне,защото ще можеш да си го произведеш у вас,тоест търговците ще трябва да те привличат с цена и услуги.
  • 46 гост

    2 0 Отговор
    Ако искаш още по конкретно,да направим бърза сметка за България.АЕЦ в момента има 2000 мегавата мощност,което прави 2000000 киловата на час,или годишно производство около 15360000000 киловата. При среден пробег 25000 км и среден разход от 20 киловата/100км,колкото е на Тесла се получава годишен разход от 5000 киловата.Тоест производството на АЕЦ е достатъчно за 3072000 електромобила,или повече отколкото в момента се движат в България.Тъй като имаме инсталирани мощности за над 12000 мегавата,а употребяваме по-малко от 3000,това с нищо няма да наруши баланса а пак ще бъдат половината от мощностите свободни,но ще елиминираме 50-60% от вноса на нефт,а ще вдигнем БВП,тоест приходите в бюджета.

    Коментиран от #47

  • 47 гост от 3-та планета

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Колко електромобила си карал?Колко?Като ти чета постовете имам чувството,че ги създаваш.Това е проблема-пълно е с теоритици.Книжни мишлета.Бегай сега да се ровиш в нета за нещо ново.

    Коментиран от #48

  • 48 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "гост от 3-та планета":

    Аз пък като ти чета поста мисля,че си от великата каста на гаражните майсторчета дето умират от страх,че след десетина години ще трябва да помислят за друга работа.