4 Май, 2015 08:00, обновена 4 Май, 2015 08:49 17 820 23

Запознайте се с иновацията Tesla Powerwall

  • мъск-
  • tesla-
  • powerwall

На специална церемония в Лос Анджелис лично Елън Рийв Мъск, основател и собственик на Tesla, представи новата акумулаторна система Tesla Energy Powerwall. Системата има за цел оптимизация и рационализира управлението на електрическата енергия в дома.

Според милиардера Мъск Tesla Energy Powerwall ще промени съществено процеса на масово потребление на електричество. Ще се измени и цялостната инфраструктура на енергетиката. Новата акумулаторна система може да се използва както в дома, така и в различни по големина предприятия.

Устройството най-общо представлява йон-литиева батерия, която се зарежда от слънчевата енергия или от битовата мрежа. Системата може да обезпечи резервно енергоснабдяване ако в дома или в предприятието спре тока, например. Слънчевите колектори с лекота могат да се разполагат на покривите на къщите, а събраната от тях енергия се съхранява в Powerwall и може да служи за зареждане на електромобили абсолютно безплатно.

Най-малкият модел Powerwall представлява неголям контейнер с дебелина 15 сантиметра, който безпроблемно може да бъде закачен на стената в гаража, например. Цената на Powerwall с мощност 10 кВтч е $3 500. По-маломощната система с мощност 7 киловат часа струва $3 000.

Поръчки вече се приемат, а доставките ще започнат през лятото. По думите на Мъск единствен партньор на Tesla в това начинание ще е компанията SolarCity Corp. Според прогнозите печалбите от иновацията ще са факт още през следващата година.

По оценки на Deutsche Bank продажбите на новата акумулаторна система ще донесат на Tesla $4.5 млрд. Ще припомним, че в момента Мъск строи най-големия акумулаторен завод в света, който ще е на стойност $5 млрд. Идеята е да бъдат снижени цените на батериите в световен мащаб.

Елън Рийв Мъск е главен изпълнителен директор и главен технически директор на компанията SpaceX, както и главен изпълнителен директор и главен продуктов архитект на Tesla Motors. Той е основател на SpaceX и PayPal и собственик на компанията за електромобили Tesla Motors.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БГ

    1 3 Отговор
    Аз за 3500 долара ще си плащам сметката за ток години наред...
  • 2 ppp

    3 0 Отговор
    Това нещо не е за хора с 30 лева сметка за ток ;)
  • 3 ане

    3 0 Отговор
    Тея какво общо имат с Тесла? Все едно аз да си направя фирма и бранд - Айнщайн...
  • 4 Гост

    4 1 Отговор
    Това е технология, която щете не щете след години ще купувате, когато има квоти за енергийна ефективност на жилищата. Това е смисълът на иновациите. Да изпреварваш или да предвиждаш реалностите. А българите все още не могат да сглобят работещ бойлер :). Продължавате напред.
  • 5 оое

    3 1 Отговор
    Да все глупости измислени от Америка и ЕU, за да има как да се точат парите на обикновените хора. Да могат да си продават глупостите, внедряват закони и тн. Аз мога да искам и с кюмбе да се топля и да не плащам на никой - нищо.
  • 6 опс мопс

    4 1 Отговор
    50лв по 12месеца=600лв.
    И 10г. по 600лв=3500$.
    Е*ете си м...та измамници!

    И сто лева да ми е тока на месец, пак 5г. требе да се изплаща, това вече дава смисъл, но кой в БГ има 3500$ за батерии?

    Коментиран от #8

  • 7 тони

    3 0 Отговор
    Идеално решение за имоти, до които няма прокаран ток. За 50лв месечно си решаваш изцяло проблема. Макар, че към тази цена трябва да се добави и цената на слънчевите панели, които да зареждат батерията, така че вероятно цената ще скочи на към 100лв. Но все пак това е нова технология, вероятно цените ще паднат.

    Коментиран от #12

  • 8 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "опс мопс":

    идейте са 2 и са следните:
    Денем докато си на работа слънчевия колектор да зарежда батерията и вечер като се прибереш да ползваш безплатен ток.

    Вариянт 2:
    Мега фабрики инсталират хиляди батерии, нощем се зареждат на евтин ток а денем работят само на батерии. Икономиите от сметки за ток ще са в милиони.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Само да допълня трети вариант: Тесла има доживотно безплатно зареждане на фирмените суперчарджъри и тока може да се прехвърля между колата и къщата,когато е нужно.Освен това скоро ще има трета два пъти по-висока цена за тока в пиковите часове, както и в момента е за фирмите,така че варианта с нощното зареждане и употреба през деня важи и за къщите,а и цената на тока принципно ще расте през следващите години.
  • 10 Бай хой

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    И коя от двете е нова идея и по-точно на по-малко от сто години.

    Също както тиквеното управление днес задължава със закон санирането на жилища, при което ще се закупуват материали на специални цени от специални производители и изпълнено от специални фирми обслужвани от специални банки и то за сметка на бюджета за да се налеят милиарди във техните фирми и банки а всички ние и децата ни ще връщат дълга на държавата. Много от тях ще загубят и жилищата си заради алчният боко-тиквата-буда.

    Коментиран от #13, #16, #20

  • 11 redarmy

    1 0 Отговор
    Само батерията ли е 3500$? Ами панелите?

    Коментиран от #15

  • 12 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "тони":

    Ако имота ти няма прокаран ток и на 300 м от него няма трафопост,нещата стават много по груби.Първо трябва да купиш за своя сметка трансформатор /10000-50000 лв./,да го монтираш и пуснеш кабел от него до имота,след което да го предадеш на енергото,след което може да ти сложат електромерче,за което ще плащаш всеки месец такса за пренос и достъп дори да не си употребил никакъв ток.Така че варианта с батерията става няколко пъти по евтин още в момента на слагането
  • 13 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Бай хой":

    Ами да, не може да се мери с другата сто годишна идея руснаците да ни продават нефт и газ на каквато те решат цена,а на всичкото отгоре и да искат да сме им благодарни,че били ни ги доставили.
  • 14 гост

    1 0 Отговор
    Идеата е перфектна. В момента проблема с соларните панели е точно този, надежден, високоефективен акумулатор на събраната енергия: ако тези батерии са със същата гаранция както при колата модел С, или след 8г. да притежава поне 80%, то сметките са доста обнадеждаващи за всички тези, които имат солари. При положение,че в чужбина така или иначе е безпроблемно монтирането на двупосочни електромери, по-голям плюс ще е за страни като нашата, където не трябва да си помисляш да се бориш с бюрокрацията и скъпотията, а да си направиш системата за себе си, и да си консумираш тока сам.
    В Америка отоплението и готвенето са си по стандарт на метан, електричество се използва за ел. уреди, перални, телевизори и осветление. Така че 10кв са сравнително малко, но достатъчно за малко домакинство. Затова са го и проектирали така, че да си се свързват толкова батерии, колкото са нужни на домакинството.
    Елън Мъск е гениален, няма спор. Всичките му проекти са новаторски, удобни за потребителите и много години преди конкуренцията.
  • 15 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "redarmy":

    Направи запитване в някоя фирма колко ще ти излезе соларна система с 10кв дневно и тогава питай.
    Панелите, качественни, са от порядъка на 10хл. долара. Цената на батерията е много добра и достъпна.
  • 16 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Бай хой":

    Никой не те задължава да правиш нещо, но има т.н. стимули, за да го направиш: това важи за нормалните страни.
    Калифорния, САЩ: който кара ел. кола паркира безпатно, не заплаща пътен данък и зарежда безплатно на определени станции. Хората там не са задължени, но искат да го направят и им се предоставя тази възможност, да си имат солари на покрива, да си карат ел. коли и да изживяват бъдещите технологии.
    България: няма ел. станции, няма ел. коли, няма данъчни облекчения, няма държавна субсидия при закупуване на ел. автомобил или на смяна на стар конвенционален с нов такъв.
    Какво имаме: големи проблеми при опит да бъдеш "зелен", много скъпо прикачване на солар към мрежата,точно за да се избегне закупуване на такава буферна батерия, куп изисквания и никаква гаранция за реализация на проекта ти (има хора дали над 10х. за сиситема и чакат по 3г. без да им се изкупува излишния ток).
    Ние сме 10ки години назад от такова общество и мнозинството у нас предпочита се топли с въглища и дърва от незаконна сеч, отколкото да се санира и да си намали сметките, да използва термопомпи и пелетни системи. А в България има достатъчно предлагане на подобни зелени технологии.
  • 17 Бат Сали

    0 1 Отговор
    Всички които живеят в блок немат место за сл. панели, имат си достатъчно панели, ама бетонни ( а и мисленето им е такова - бетонно). Тези които живеят в къщи електромера им е в къщата, а кучето - отвързано... Е, има и умни хора - приятели на Бат Сали...
    Да му мислят баламурниците, дето искат да живеят по-добре!

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Бат Сали":

    Електромерите отдавна не са в къщи,а отвън,а при приятелите на бат Сали даже горе на стълба.Следващата стъпка е да стане тока предплатен,както е в много страни в Европа,така че "приятелите" да не се мислят за много умни,защото идва и задължително гласуване,след което на никой няма да му дреме за техния ток.
  • 19 Bobi

    1 0 Отговор
    Хмм , по мои груби сметки един kw/h излиза към 18ст. и то при 100% използване на ресурса на батерията в период от 10 години (което е невъзможно) , за което са необходими идеални метеорологични условия през цялата година и не на последно място соларните панели и монтажа да ти е безплатен 10киловата са малко за домакинството на едно четиричленно семейство .

    Коментиран от #21

  • 20 Bobi

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Бай хой":

    Никой не те задължава , а ти се дава възможност да си спестиш половината пари . Става дума само за панелки !
  • 21 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Bobi":

    Това е съвсем различна идеология.
    Батерията е с течно охлаждане, което подобрява значително качествата й и не я прави толкова податлива на климатичните условия. Самата батерия има 10г гаранция.
    А консумацията е напълно достатъчна са едно 4ч. домактинство, при условие че отопление и готвене се извършват на газ, какъвто е случая със САЩ.
    На ден: Хладилник+пералня 2кв, осветлелие 1кв, телевизор+лаптоп и др. мобилни устройства 3кв.
    Дори може и бойлер да работи, да кажем 2кв., въпреки че първо се почти винаги се започва със солари за топла вода. Ако искаш да имаш и действащ климатик ще трябва да сложиш 2 батерии.
    Тази система ти дава възможност да се възползваш и от ниските нощни тарифи, например през зимата, когато соларите произвеждат по-малко ток, може да се дозарежда през ноща.
    При повече креативност:на покрива на всеки панелен блок може да се постави инсталация с батерия, която да намалява разходите на ток, а комбинирано с отопление на газ, целият блок става енергоефективен. Общината тогава трябва да го освободи от данъци, само да се заплаща такса смет.
    Хората на Запад работят и успяват да реализират мечтите си, а ние само гледаме.
  • 22 Гост

    1 0 Отговор
    Изобщо не е казано,че батерията трябва да работи само със солари.Има прекрасни ветрогенератори до 5 кв.,пригодени точно за покриви,които например през нощта и зимата за много по ефективни,а и по евтини от панелите.Естествено най-добре е комбинация,а специално при Тесла може колата да дозарежда домашната батерия,ползвайки безплатно зареждане на Суперчарджърите.
  • 23 гост

    1 0 Отговор
    Всъщност за Америка в момента основния вариант е този.Тесла с едно зареждане на Суперчарджър получава 65 квч БЕЗПЛАТЕН ток.След това може да прехвърли 10-20 квч в домашната батерия и да му останат 45-55 квч за около 200-250 км пробег за другия ден.