Братята Бучиали произвеждат общо 151 автомобила, от които 38 са с предно предаване. Всеки следващ модел се отличава с различна дизайнерска или техническа новост. Фирмата Bucciali Freres показва на автомобилния свят как трябва да се започне производството на коли и как не трябва да завърши. Едно от значимите, но малко известни в автомобилостроенето имена е Bucciali. Пол-Албер и Анжело Бучиали допринасят много за разработването на така популярното в наши дни предно предаване. Те правят и много други нововъведения. Още при първите модели създадени от двамата братя се виждат техните нестандартни конструкторски решения. Ето накратко и тяхната история.
Компанията Bucciali Freres е регистрирана през 1923 година. Първата си кола, обаче Пол-Албер и Анжело произвеждат доста по-рано. Като много други начинаещи автопроизводители и братята започват дейността си със създаването на състезателен автомобил. Техническият опит на Анжело по това време не е никак малък. Зад гърба си той има вече няколко различни проекта най-значимия, от които е конструирането на самолет за висш пилотаж. Пол-Албер е собственик на голямо количество акции от френските железници, което го прави един от богатите хора във Франция. Наличието на опит и солиден капитал са основа за добрия старт на фирмата.
Първият автомобил на компанията е оборудван с двуцилиндров, двутактов двигател (собствено производство) с работен обем от 1 340 см3. Той получава името BUC. Всяко начало, обаче е трудно и скоро става ясно, че колата е несполучлива и няма бъдеще. За следващите състезателни модели се използват агрегати на фирмата Violet. Така започва производството на състезателни коли от серията АВ. Те са много по-удачни от предшественика си и една от тях заема челно място в първото състезание Grand Prix. Това дава голям стимул на братята и те започват да експериментират с двигатели от различни фирми, като ги преработват, преди да ги монтират на моделите си.
Три години Пол-Албер и Анжело работят само с двутактови агрегати. По-късно се стига до съединяването на два двуцилиндрови мотора във V-образен, четирицилиндров двигател, който е снабден със самоделен компресор. Технологиите през тези години не са на необходимото ниво, за да се видят преимуществата на двигател от такъв тип. Заради това, след спирането от производство на серията АВ ( Auto Bucciali - AB-1, AB-4 и Speciale ) братята започват да използват четиритактови агрегати на италианската фирма S.C.A.P.
Състезателните модели по това време са със съвсем проста конструкция. Те имат цигарообразна форма, тръбен скелет, който е облечен с алуминиеви панели. Покрай своеобразния кокпит минават ауспусите, които отвеждат изгорелите газове зад водача. Малкият им диаметър говори за неголямата мощност на двигателите Bucciali. Запалването на спортните коли е манивелно. Шофьорското място е така конструирано, че водачът седи на сантиметри от пътя. Това се прави, с цел да се подчертае състезателната линия на автомобила.
Нещата за фирмата Buccieli тръгват добре. Започва серийно производство на спортните коли, но мислите на Пол-Албер са в съвсем друга насока. Победите на негови автомобили в състезания въобще не го вълнуват. Той решава да се заеме с направата на голям, луксозен автомобил с предно предаване. През 1936 година идеята му се осъществява на практика. Появява се пътния, спортен ( не състезателен ) модел TAV - Traction A Vant, което означава “предно предаване”. TAV се произвежда в много малка серия. Повечето коли са оборудвани с шестцилиндров двигател S.C.A.P. Работният обем на италианския агрегат е 1 700 см3, а мощността му е 70 к.с. Една малка част от тази модификация се оборудва с двутактов мотор от моделите AB-4/5.
Парижкият автосалон, на който са представени автомобилите TAV, се счита за преломен момент в живота на братята Бучиали и на тяхната фирма. Със своя дизайн и нестандартност колите от модификацията TAV предизвикват голям интерес сред автомобилните фенове. Някои от чертите и елементите, като дългата база, огромните колела - излети от леки сплави, фаровете с диаметър 250 мм., необичайното предно стъкло, като цяло пропорциите са възприети доста противоречиво по това време.
Автомобилите Bucciali се отличават изключително много от своите съвременници. Не толкова по външен вид, колкото с уникалните технически решения. Наред с предното предаване, братята оборудват някои от колите си с кормилно управление с отделна тяга на всяко колело. По-късно TAV-моделите на братя Бучиали са оборудвани с оригинална, безстепенна, автоматична скоростна кутия. През 1928 година започват да се монтират електромеханичен усилвател на спирачките и вибропоглъщащи възглавници на задното окачване.
За необичайните форми в дизайна на купетата TAV голяма роля има и собственика на известното френско ателие - Хенри Лаборде. Той увеличава размера на предните калници, осъвременява още повече дизайна на автомобилите от серията TAV и им монтира колела с размер 21 цола. Съвместно с френския дизайнер, братята Бучиали конструират около 20 автомобила. За цялата история на марката най-известната кола става Bucciali TAV 12 с каросерия от Saoutchik (на снимките). За съжаление неразрешим конфликт между Бучиали и Лаборде води до закриването на фирмата през 1933 година.
Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
Коментиран от #8
09:52 18.05.2015
2 Skier
09:53 18.05.2015
3 Ивайло
http://www.ultimatecarpage.com/cg/2925/Bucciali-TAV-8-32-Saoutchik--Fleche-d-Or--Berline.html
10:07 18.05.2015
4 И тогава както и сега
Коментиран от #17
10:29 18.05.2015
5 Караиванов
10:58 18.05.2015
6 И тогава както и сега
Коментиран от #10
11:08 18.05.2015
7 vehsot
Engine
Configuration Voisin C18H 60º V12
Location Front, longitudinally mounted
Displacement 4,885 cc / 298.1 cu in
Bore / Stroke 72.0 mm (2.8 in) / 100.0 mm (3.9 in)
Valvetrain Sleeve-valve
Fuel feed 4 Zenith Carburettors
Aspiration Naturally Aspirated
Power 113 bhp / 84 KW @ 3,500 rpm
BHP/Liter 23 bhp / liter
12:07 18.05.2015
8 миседниш накура
До коментар #1 от "Миро":
вече всичко е ненужна електроника и пластмаса,няма истински майстори които да произвеждат всичко на ръка и с любов към автомобила12:57 18.05.2015
9 199
12:59 18.05.2015
10 И тогава както и сега
До коментар #6 от "И тогава както и сега":
Какво, да не би да не съм прав? Ония от опел на разни астрички с по 90 к.с. предлагат джанти 18 - ки, които са си за спортен автомобил, помисли малко!Коментиран от #18
13:32 18.05.2015
11 я съм от село
13:48 18.05.2015
12 binjiri
14:39 18.05.2015
13 Влади
14:46 18.05.2015
14 борислав
16:36 18.05.2015
15 sena
19:24 18.05.2015
16 Колю
19:36 18.05.2015
17 незнайко
До коментар #4 от "И тогава както и сега":
Тогава скоростите са били малки. Опел 150 коня и скорост до 150 км.ч ще те направи луд на ускорение. Не бъркай мощност с максимална скорост.20:46 18.05.2015
18 Бай Бай
До коментар #10 от "И тогава както и сега":
Брат иди на психиатър, моля те! Имаш симптоми на шизофрения. За първи път виждам някой да отговори на собствения си коментар! И за какви Опелчета ти говорят в главата не зная. Ако си направиш труда да прочетеш цялата статия (и се въздаржиш да хейтваш веднага след като прочетеш за джантите), съпостави годината на закриване и моделите на Опел за които говориш.21:13 18.05.2015
19 Маурчи IV
Било е убаво нявга.
1. Тоя туч де ще му намерите място за паркиране това заема място колкото един ЗИЛ-130.
2. Колкото и да изглежда уникално тоя туч вози като каруца. Окачването му е на светлинни години назад спрямо съвремените дараци.
3. Тоя туч ако гори по малко от 30л на 100км ще си изям каскетя!
4. Да не говорим за спирачки, маневреност и т.н.
5. Защо на номера му пише ВАЗ? Да не би да има нещо общо с оня край?
21:36 18.05.2015
20 Японеца
23:00 18.05.2015
21 МакситоAMG
17:11 19.05.2015
22 Дошо
20:03 19.05.2015
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Кракра
10:33 30.03.2017