Last news in Fakti

18 Май, 2015 09:38 33 825 24

Чували ли сте за автомобилите Bucciali?

  • bucciali-
  • tav
Чували ли сте за автомобилите Bucciali? - 1
Братята Бучиали произвеждат общо 151 автомобила, от които 38 са с предно предаване. Всеки следващ модел се отличава с различна дизайнерска или техническа новост. Фирмата Bucciali Freres показва на автомобилния свят как трябва да се започне производството на коли и как не трябва да завърши. Едно от значимите, но малко известни в автомобилостроенето имена е Bucciali. Пол-Албер и Анжело Бучиали допринасят много за разработването на така популярното в наши дни предно предаване. Те правят и много други нововъведения. Още при първите модели създадени от двамата братя се виждат техните нестандартни конструкторски решения. Ето накратко и тяхната история.
Компанията Bucciali Freres е регистрирана през 1923 година. Първата си кола, обаче Пол-Албер и Анжело произвеждат доста по-рано. Като много други начинаещи автопроизводители и братята започват дейността си със създаването на състезателен автомобил. Техническият опит на Анжело по това време не е никак малък. Зад гърба си той има вече няколко различни проекта най-значимия, от които е конструирането на самолет за висш пилотаж. Пол-Албер е собственик на голямо количество акции от френските железници, което го прави един от богатите хора във Франция. Наличието на опит и солиден капитал са основа за добрия старт на фирмата.
Първият автомобил на компанията е оборудван с двуцилиндров, двутактов двигател (собствено производство) с работен обем от 1 340 см3. Той получава името BUC. Всяко начало, обаче е трудно и скоро става ясно, че колата е несполучлива и няма бъдеще. За следващите състезателни модели се използват агрегати на фирмата Violet. Така започва производството на състезателни коли от серията АВ. Те са много по-удачни от предшественика си и една от тях заема челно място в първото състезание Grand Prix. Това дава голям стимул на братята и те започват да експериментират с двигатели от различни фирми, като ги преработват, преди да ги монтират на моделите си.
Три години Пол-Албер и Анжело работят само с двутактови агрегати. По-късно се стига до съединяването на два двуцилиндрови мотора във V-образен, четирицилиндров двигател, който е снабден със самоделен компресор. Технологиите през тези години не са на необходимото ниво, за да се видят преимуществата на двигател от такъв тип. Заради това, след спирането от производство на серията АВ ( Auto Bucciali - AB-1, AB-4 и Speciale ) братята започват да използват четиритактови агрегати на италианската фирма S.C.A.P.
Състезателните модели по това време са със съвсем проста конструкция. Те имат цигарообразна форма, тръбен скелет, който е облечен с алуминиеви панели. Покрай своеобразния кокпит минават ауспусите, които отвеждат изгорелите газове зад водача. Малкият им диаметър говори за неголямата мощност на двигателите Bucciali. Запалването на спортните коли е манивелно. Шофьорското място е така конструирано, че водачът седи на сантиметри от пътя. Това се прави, с цел да се подчертае състезателната линия на автомобила.
Нещата за фирмата Buccieli тръгват добре. Започва серийно производство на спортните коли, но мислите на Пол-Албер са в съвсем друга насока. Победите на негови автомобили в състезания въобще не го вълнуват. Той решава да се заеме с направата на голям, луксозен автомобил с предно предаване. През 1936 година идеята му се осъществява на практика. Появява се пътния, спортен ( не състезателен ) модел TAV - Traction A Vant, което означава “предно предаване”. TAV се произвежда в много малка серия. Повечето коли са оборудвани с шестцилиндров двигател S.C.A.P. Работният обем на италианския агрегат е 1 700 см3, а мощността му е 70 к.с. Една малка част от тази модификация се оборудва с двутактов мотор от моделите AB-4/5.
Парижкият автосалон, на който са представени автомобилите TAV, се счита за преломен момент в живота на братята Бучиали и на тяхната фирма. Със своя дизайн и нестандартност колите от модификацията TAV предизвикват голям интерес сред автомобилните фенове. Някои от чертите и елементите, като дългата база, огромните колела - излети от леки сплави, фаровете с диаметър 250 мм., необичайното предно стъкло, като цяло пропорциите са възприети доста противоречиво по това време.
Автомобилите Bucciali се отличават изключително много от своите съвременници. Не толкова по външен вид, колкото с уникалните технически решения. Наред с предното предаване, братята оборудват някои от колите си с кормилно управление с отделна тяга на всяко колело. По-късно TAV-моделите на братя Бучиали са оборудвани с оригинална, безстепенна, автоматична скоростна кутия. През 1928 година започват да се монтират електромеханичен усилвател на спирачките и вибропоглъщащи възглавници на задното окачване.
За необичайните форми в дизайна на купетата TAV голяма роля има и собственика на известното френско ателие - Хенри Лаборде. Той увеличава размера на предните калници, осъвременява още повече дизайна на автомобилите от серията TAV и им монтира колела с размер 21 цола. Съвместно с френския дизайнер, братята Бучиали конструират около 20 автомобила. За цялата история на марката най-известната кола става Bucciali TAV 12 с каросерия от Saoutchik (на снимките). За съжаление неразрешим конфликт между Бучиали и Лаборде води до закриването на фирмата през 1933 година.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    7 1 Отговор
    Едно време са се правели страхотни автомобили.

    Коментиран от #8

  • 2 Skier

    6 1 Отговор
    Много интересна история.За първи път чувам за тези уникални коли.Браво.
  • 3 Ивайло

    1 0 Отговор
    Ето повече

    http://www.ultimatecarpage.com/cg/2925/Bucciali-TAV-8-32-Saoutchik--Fleche-d-Or--Berline.html
  • 4 И тогава както и сега

    2 2 Отговор
    И тогава е било както е и сега - купуваш си някой боклук на опел например и тези некадърници ти го предлагат с огроооомни джанти и колела. Е аджаба питам, как е възможно някакво жалко опелче със мега смешното си моторче от 140 - 150 к.с. да се предлага с огромни джанти от по 19 цола??? То няма силици в пътя да върви, пък огромни колела му сложили, смешна и жалка работа е това!

    Коментиран от #17

  • 5 Караиванов

    4 1 Отговор
    Супер е материалчето. Поздравления!
  • 6 И тогава както и сега

    5 2 Отговор
    ....все ще се намери някой "суперразбирач" да се из.ере на метеното, на Опелчето, на труда и усилията на хората и на всичко останало. Някой който не се е качвал на кола повече от 90 коня, но видиш ли 150 кончета са му малко на некадърника. Някой неделен шофьор дето като излезе да кара в София прави задръствания и се гордее с това. Или пък залупеното му гадже го вози и двамата изглеждат като пълна нелепост и гротеска.

    Коментиран от #10

  • 7 vehsot

    1 0 Отговор
    Не е 90 к.с. , а 113

    Engine
    Configuration Voisin C18H 60º V12
    Location Front, longitudinally mounted
    Displacement 4,885 cc / 298.1 cu in
    Bore / Stroke 72.0 mm (2.8 in) / 100.0 mm (3.9 in)
    Valvetrain Sleeve-valve
    Fuel feed 4 Zenith Carburettors
    Aspiration Naturally Aspirated
    Power 113 bhp / 84 KW @ 3,500 rpm
    BHP/Liter 23 bhp / liter
  • 8 миседниш накура

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Миро":

    вече всичко е ненужна електроника и пластмаса,няма истински майстори които да произвеждат всичко на ръка и с любов към автомобила
  • 9 199

    2 0 Отговор
    да ма извините ама колата е испано суиза-щъркела в полет е нейната емблема
  • 10 И тогава както и сега

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "И тогава както и сега":

    Какво, да не би да не съм прав? Ония от опел на разни астрички с по 90 к.с. предлагат джанти 18 - ки, които са си за спортен автомобил, помисли малко!

    Коментиран от #18

  • 11 я съм от село

    0 0 Отговор
    класика страхотно автомобилче -вий сте седнали пак опелчета да намесвате
  • 12 binjiri

    0 0 Отговор
    Да се нарича подобно произведение "автомобилче",при положение,че са налице 15 кредита,включително и такъв за телефон е меко казано смешно.
  • 13 Влади

    4 0 Отговор
    Много добра статия и интересен автомобил. Жалко, че не мога да си позволя удоволствието да го разгледам и покарам....
  • 14 борислав

    0 0 Отговор
    до 199 Хиспано-сюиза ,ама друг път.Прочети малко ,щъркел емблематичен, историята на автомобилите.Там е описан този френски разкош.
  • 15 sena

    1 1 Отговор
    Страхотна статия,но този който я пише умишлено не споменава в коя държава е основана фирмата,може би от любов към Франция
  • 16 Колю

    1 1 Отговор
    Здравейте. Ако на времето имаха конвейер за автомобили като този, щяхме да ги виждаме редовно по улиците, по сватби, по балове. Е в днешно време нямаше да са с такива смешни двигатели, гледам втора снимка и си мисля че под тоя преден капак може да се събере нещо брутално и като мощ и като рев .
  • 17 незнайко

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "И тогава както и сега":

    Тогава скоростите са били малки. Опел 150 коня и скорост до 150 км.ч ще те направи луд на ускорение. Не бъркай мощност с максимална скорост.
  • 18 Бай Бай

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "И тогава както и сега":

    Брат иди на психиатър, моля те! Имаш симптоми на шизофрения. За първи път виждам някой да отговори на собствения си коментар! И за какви Опелчета ти говорят в главата не зная. Ако си направиш труда да прочетеш цялата статия (и се въздаржиш да хейтваш веднага след като прочетеш за джантите), съпостави годината на закриване и моделите на Опел за които говориш.
  • 19 Маурчи IV

    1 3 Отговор
    Ся.
    Било е убаво нявга.
    1. Тоя туч де ще му намерите място за паркиране това заема място колкото един ЗИЛ-130.
    2. Колкото и да изглежда уникално тоя туч вози като каруца. Окачването му е на светлинни години назад спрямо съвремените дараци.
    3. Тоя туч ако гори по малко от 30л на 100км ще си изям каскетя!
    4. Да не говорим за спирачки, маневреност и т.н.
    5. Защо на номера му пише ВАЗ? Да не би да има нещо общо с оня край?

  • 20 Японеца

    4 0 Отговор
    Ай,сега си изяш каскета,и не коментирай в статий за ретро автомобили,защото нищо не разбираш.Този шедьовър от снимките вози в пъти по-добре,от твоят любим немски автомобил,с пластмасова водна помпа.Ще те оставя сам да си помислиш....Защо!....А колкото до дължина на автомобила,и тогава и сега тези бижута не са за хора които живеят в блок с бетонен гараж.
  • 21 МакситоAMG

    0 0 Отговор
    Това е много голямо!
  • 22 Дошо

    1 0 Отговор
    Каква е тази кола Бучиели не съм чувал за нея?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Кракра

    2 0 Отговор
    Браво! Много интересна статия! Повече такива материали искам!