Last news in Fakti

6 Март, 2004 14:10 1 838 0

Автоизложение Женева

  • автоизложение-
  • женева

BMW M5

От BMW отдавна са доказали желанието си да поднасят горещи изненади на своите почитатели, особено когато става дума за престижен форум, като този в Женева. Баварците този път опънаха нервите на конкуренцията с нов представител на поколението M5. Германската хала с четири врати и шаси от Williams освен с изключително атрактивен дизайн, излъчващ солидна доза спорт, впечатлява и с мощен двигател, предлагащ много удоволствие на пътя. V-образният агрегат с десет цилиндъра осигурява максимален въртящ момент от 500 Нм. По тази причина спринтьорът ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. По-сложното упражнение от 0 до 200 км/ч се изпълнява от отличника за зашеметяващите 13 секунди...

Peugeot Silhouette

Фактът, че возилата с емблемата с лъвчето не спират да набират скорост, намира безспорно потвърждение по време на последните няколко автомобилни изложения. В Женева галите също не направиха изключение. В този смисъл съвсем не беше случаен повишеният интерес от страна на журналистите и публиката в първите дни на изложението към един от френските бойци - концепткара 407 Silhouette. Всъщност трябва да се отбележи, че темпераментният южняк е изключително важен за създателите си по няколко причнини. На първо място той е призван да се причисли към спортните возила на компанията, включени в списъка с четириколесни "на редовна служба", т.е. Peugeot 407 Silhouette в съвсем скоро време би следвало да се очаква там където му е мястото - в славните рали-шампионати. Вторият момент, който го превръща в любимец не само на публиката, но и на създателите му, е фактът, че за пръв път от двадесет години насам Peugeot се връща към конструкцията със средноразположен двигател и стремеж за идеално разпределение на тежестта на автомобила между предната и задната ос в съотношение 50:50. Иначе двуместното купе с дължина 4 670 мм, широчина - 1 900 мм и височина 1 370 мм, се задвижва от истинска V-образна хала с шест цилиндъра и работен обем 2 946 см3. Осигуряваната от него мощност е 320 к.с. Задвижването става посредством задните колела, а въртящият момент се предава с помощта на шестстепенна секвенциална скоростна кутия.
Шасито на спортиста е изработено от тръбни профили, а каросерията от въглеродни нишки, което гарантира доста ниско тегло и изключителна здравина на корпуса. При окачването френските конструктори залагат на регулируемо такова с двойни триъгълни носачи. Освен това, дори и в движение, пилотът може да регулира нивото на окачването отпред с до 40 мм. Спирачките отпред и отзад са дискови, вентилирани.

Renault Modus

Renault представиха по време на изложението концепткарът Modus, който доста наподобява модела на Skoda - Roomster. Основните характеристики на четириколесното са много пространство в интериора, висока степен на функционалност и изключително свеж дизайн.

За разлика от чехите обаче, галите са твърдо решени да пуснат своя автомобил в серийно производство, като това би следвало да се случи най-късно през средата на тази есен. Иначе външните габарити на возилото са почти идентични с тези на Clio. Modus дори е с 20 мм по-къс, но за сметка на това е със 170 мм по-висок. За допълнителното самочувствие на пътуващите в Modus ще се грижи и стъклен панорамен покрив. Французинът ще бъде оборудван и с 1.6-литров 16V агрегат, който ще осигурява 115 к.с.

Rolls-Royce 100EX

На неутрална територия в Женева британският колос Rolls-Royce също реши да покаже мускули. Островните аристократи щурмуваха сърцата на почитателите си със студията 100EX. Наименованието пък иде да подскаже, че става дума за експериментален автомобил (EX), който е посветен на 100-годишнината на концерна. Единствената функция на атрактивното четириместно купе обаче е да разкрие потенциала и майсторството на британските инженери, като спортистът никога няма да се движи по обикновените пътища.

Това пък очевидно не е попречило на британците да въплътят в него разбиранията си за комфорт и мощ. Доказателство за първото са масивната радиаторна решетка, изработена от сребро, алуминиевата лайсна, която обхожда предния капак и пасажерския отсек. Във вътрешността доминират изцяло кожата, махагонът и тиковото дърво.

Двигателят е 9-литрово чудовище с 64 клапана... От компанията обаче отказават да разкрият колко конски “силици” е побрал в себе си техният колос.

Citroen C4

Друг френски гранд - Citroen - представи в Женева модела С4, който според фирменото ръководство трябва да се погрижи за повишаване престижа и имиджа на марката, както и да разкрие бъдещите тенденции при возилата с марка Citroen. Иначе за техническа база на автомобила е използвана платформата на Peugeot 307, като гамата от предлагани двигатели ще бъде изключително разнообразна. Очаква се тя да включва и 1,8-литров бензинов ( с мощност 120 к.с.) и 2.0-литров дизелов агрегат (136 к.с). Малко по-късно на пазара ще се появят варианти купе и кабриолет. Очаква се това да стане към края на тази година.

В дизайнерско отношение концепткарът отчита опита и наложения стил при две от последните студийни разрабтки на фирмата - Airlounge и Airdream.

Toyota MTRC

Самураите от Toyota използваха швейцарската сцена, за да покажат поредното си нестандартно творение. То се нарича Motor Triathlon Race Car (MTRC) и съчетава в себе си освен причудлив дизайн, който всъщност придава на студията почти идентичен вид с излъчването на болидите от Формула 1. Иначе футуристичният модел на японския концерн е със задвижване на четирите колела, като това се постига чрез работата на четирите електрически мотора, задвижвани от блока с водородни горивни клетки. Освен това, благодарение на изключително богатия си генофонд, MTRC се справя еднакво добре както на пресечен терен, така и на състезателната писта в града.

Skoda Octavia II

Чехите избраха възможно най-подходящия момент, за да представят второто поколение Octavia. Дизайнът на новака е почи изцяло променен в сравнение с този на предшественика. Външните габарити на колата са - дължина 4 572 мм, широчина 1 769 мм и височина - 1 462 мм. Багажното отделение също е с доста впечатляващ обем - 560 литра. Гамата от предлагани агрегати също ще бъде изключително разнообразна.

Ford Fiesta ST

По време на автомобилното изложение в Женева европейският клон на концерна Ford зарадва почитателите на компактните четириколесни, представяйки обновена версия на модела Fiesta. Дребната чаровница определено би се харесала на потенциалните купувачи, тъй като изглежда едновременно познато и различно. При Fiesta ST дизайнерите са търсили преднамерено подчертано агресивно и спортно излъчване, което недвусмислено кореспондира с идеите на компанията от средата и края на 80-те години на миналия век, когато се налага производството на компактни и скоростни автомобили. Атлетичните качества на дребосъка се подсилват от масивната и много по-широка радиаторна решетка, ниският клиренс и максимално приближената към земната повърхност предна броня... Стилистичната линия на Fiesta ST получава мощна подкрепа и от седемнадесетцоловите джанти, изработени от олекотени сплави. Дръжките на вратите пък са издържани в същия цвят както и самата каросерия.

С попадането в салона на Fiesta ST отново ви "обгръща" атмосфера, внушаваща неповторими спортни изживявания. За целта конструкторите на Ford залагат на спортни седалки в черен цвят, които се отличават с отлична ергономичност и високо ниво на комфорт. В унисон с това са изработените от алуминий педали и гарнираният с хром лост на ръчната спирачка, спомагащи за спортното усешане на пътуващите във Fiesta ST.

Засега от Ford все още ревниво пазят тайната около новия двигател, с който най-вероятно ще бъде моторизирана Fiesta ST с влизането си в серийно производство в края на тази година. Към настоящия момент обаче слуховете говорят за двулитров бензинов двигател, който ще разполага с турбокомпресор и мощност от 150 к.с.

Mini Convertible

За никого не е тайна, че легендарното Mini отдавна е легнало на сърце на много хора по света. По тази причина британците не спират да се грижат за моделното разнообразие. Последната новост, която триумфира в Женева е Mini Convertible.Возилото ще се предлага серийно с автоматичен сгъваем мек таван. Механизмът на конструкцията работи в два основни режима. При едно натискане на съответния бутон, покривът се прибира назад, но само с 40 см. По този начин се постига ефекта наречен "open sunroof". При още едно натискане на бутона, конструкцията се прибира напълно автоматично зад задните седалки. Цялата операция трае не повече от петнадесет секунди. С разгънат таван багажното отделение на Mini Convertible е в състояние да побере товари с обем до 165 литра, а със сгънат до 120 литра.

Volkswagen Concept C

От много време насам специалисти и журналисти гадаеха как ще изглежда новото кабрио на Volkswagen. Ето, че Женева се оказа подходящото място, за това волфсбургци да вдигнат завесата около един от най-ревниво пазените в тайна проекти.

При Concept C най-силно впечатление прави дизайнът, който не само се отличава със съвършени форми и перфектна стилистична линия, но и недвусмислено разкрива заявката на VW да започне да се утвърждава като един от производителите на луксозни возила.

Визията на концепткара се отличава с голяма доза елегантност, спорт и шик. Volkswagen Concept C е с алуминиева радиаторна решетка и фарове със сложна форма - решение, което се очаква да намери присъствие при всички бъдещи модели. Елегантният силует на автомобила се характеризира с масивни калници и подчертано агресивно спортно излъчване. В задната част на автомобила се открояват спортните ауспуси и стоповете с характерна форма.
Concept C е снабден със задължителния вече твърд подвижен покрив. За разлика от всички съществуващи в момента подобни системи, стоманеният таван се състои от пет части и е с интегриран прозрачен люк. С натискането на един бутон покривът се прибира в багажника, който иначе има рекорден обем от 400 литра. Превръщането на автомобила от кабриолет в купе става само за няколко секунди, като първо люкът и задното стъкло се плъзгат върху покрива, след това този компонент се прибира в своето отделение под задния капак и накрая двете странични греди на покрива се свиват в отделни тунели.

За задвижване Concept C използва 2.0-литров FSI бензинов двигател с директно пръскване на горивото, осигуряващ мощност от 150 к.с. Той е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия и се грижи за перфектната динамика на волфсбургския атлет.

BMW Cabrio 6

Първият дебют на BMW 6 Cabrio на Стария континент се състоя именно в Женева. С иновативния си твърд покрив баварската гордост вече се превръща в още по-ожесточен конкурент. Така само с натискането на едно копче и в рамките на 25 секунди четириместното кабрио се превръща в елегантно купе.

Задвижването на спортиста се извършва от познатия от 7 серия на BMW 4.4-литров агрегат с осем цилиндъра. Осигуряваната от него мощност е 245 кв/333 к.с. Цената на атлета пък започва от 80 000 евро.

Volvo YCC

От Volvo разбиха и най-смелите очаквания на феновете, като представиха автомобил създаден най-вече за и изцяло от жени... Може би по тази причина четириколесното е разработвано така, че да се избегнат някои от най-досадните за жените “недостатъци”.

Паркирането например силно се облекчава, тъй като отварящите се нагоре врати позволяват отстоянието от съседния автомобил да бъде едва 60 см. При интериора се залага на много по-голяма практичност и удобство, като най-вече се улеснява влизането и излизането, подобрява се видимостта. За постигането на последното се грижи специална електронна система, която сканира тялото на водача и сама подбира позицията на седалката и волана, за да гарантира максимално удобство при управлението на шведското возило.

Lexus RX 400h

На изложението в Женева баровското подразделение на Toyota - Lexus, ще представи първият хибриден всъдеход в света - RX400h. Хибридният SUV е базиран на специално разработената за колата концепция, наречена Hybrid Synergy Drive. В нея са включени два електродвигателя - 123-киловатов, разположен отпред в колата и 50-киловатов отзад, които работят при нужда съвместно с 3.3-литров, V-образен, шестцилиндров бензинов двигател с мощност 155 кВт. Комбинацията от двигатели позволява на автомобила да ускорява от 0 до 100 км/ч за фантастичните 7.9 сек., като в същото време икономичността на колата по-скоро е сравнима с тази на компактен автомобил, отколкото на всъдеход.

Visconti

От ItalDesign също се отчетоха подобаващо. Дизайнерското студио от Апенините, с основна движеща сила Джорджето Джуджаро, представи две впечатляващи предложения в Женева. Първата от тях се нарича Visconti. Прототипът е изграден върху платформата и използва голяма част от технологиите на Alfa Romeo 156. За задвижването на автомобила се грижи 3.2-литров, V-образен шестцилиндров двигател с два турбокомпресора, развиващ максимална мощност от 408 к.с. Във Visconti пък са залегнали някои от линиите на бъдещата Alfa 157. Естествено серийно производство на Visconti не е планирано.

Другият, също толкова интересен прототип, е дело на Фабрицио Джуджаро. Автомобилът със сигурност ще привлича посетителите като магнит. Той е двуместно купе с централно разположен двигател, разработен съвместно с Toyota.

Opel Trixx

На швейцарска територия Opel представи нов многофункционален концепткар - Trixx. С него германците дадоха заявка за това как би следвало да изглежда техният малък градски автомобил. Компактната кола е в състояние да побере до трима възрастни и едно дете. Tрите врати - две от страната на пътника и една от страната на шофьора, са електрически управляеми.

Mercedes-Benz CLS

По време на автомобилното изложение във Франкфурт майсторите от Щутгарт предложиха на публиката шикозно спортно купе с четири врати, разработено върху технологичната основа на актуалната към момента E-Klasse. Ето, че само няколко месеца по-късно - на престижния подиум на Женевското моторшоу "дефилира" окончателно завършен и готов за серийно производство спортист.

Разликите също са налице, като внесените промени целят най-вече подсилването на спортната нотка в характера на четириколесното, тъй като луксът и класата буквално "струят" от всеки един елемент. За агресивното поведение на стилното возило подсказва максимално "приведената" предница, която учудващо много наподобява позицията на хищник преди скока върху жертвата му... Четирите фара при E-Klasse тук са заменени от L-образни светлини, които перфектно кореспондират с цялостната стилистична линия на атлета.

Очаква се CLS да се появи в дилърската мрежа на Mercedes-Benz още през тази година - най-вероятно през късната есен. Първоначално германското возило ще се предлага само с два двигателя, съответно с мощност от 272 и 306 к.с. Те пък ще вървят в комплект с новата седемстепенна автоматична скоростна кутия на компанията (7G-Tronic, за която Автопазар писа подробно).

При цената прогнозите са, тя да достигне тази на луксозната S-Klasse, тъй като при CLS списъкът с нововъведения, върхови техологии и разточителната палитра на възможните допълнителни екстри са толкова впечатляващи, че няма начин това да не рефлектира и върху сумата, с която ще се разделят бъдещите собственици на германския спортист.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА