7 Февруари, 2004 18:27 861 0

Перфектна комбинация

  • bmw-
  • r 1200 gs

В момента, в който SUV-вълната заля автомобилния пазар, ново предизвикателство вече е на път при мотоциклетите. По всичко личи пък, че пионер при създаването на SUB (Sport Utility Bike) класа при двуколесните ще бъде баварският гранд BMW. Чест прави на мюнхенските конструктори, че първи успяха да постигнат перфектната комбинация между оф- и онроуд качества при един и същ двуколесен екземпляр. Титанът, съчетал в себе си считаните доскоро за несъвместими едни с други гени, носи названието R 1200 GS и съвсем скоро ще може да бъде открит в дилърските центрове. Ако освен всичко друго погледнем и назад към историята, там могат да бъдат открити доста интересни факти. Така например, преди 25 години ендуро-мотоциклетите се разглеждат единствено като

“състезателни” образци

с които простосмъртните не бива да се сдобиват. Със спечелването на Купата на Германия през 1979 година BMW обаче дава зелена светлина на проект, който предвижда моделът, спечелил първенството, да бъде внедрен в серийно производство. Резултатът - на бял свят се появява R 80 GS, който предизвиква истинска сензация в онези години. Комбинацията от впечатляващ работен обем, разпределен между два цилиндъра, карданно задвижване и еднораменен амортисьор изстрелват мюнхенчани на върха. Според анализаторите германците полагат основите на класа на “пътническите” ендуро-модели. От тогава до днес баварците са продали над 170 000 екземпляра с обозначението GS. За да се стигне до знаменателната 2004 година, когато BMW отваря нова страница в славната история на модела, която би следвало да се напише именно от R 1200 GS.

Новакът в действителност изглежда още по-мощен, агресивен и безкомпромисен, като разполага и с доста драстични промени в сравнение с предшествениците. Теглото, например, е намалено с около 30 кг, факт, който най-вече се дължи на олекотените материали, използвани от конструкторите при направата на карданния блок и двигателя. По този начин R 1200 GS попада в категорията на 225-килограмовите шампиони...

Изцяло нови са и 1200-кубиковият агрегат

на мотоциклета, шестстепенната скоростна кутия, предното и задното окачване. При сърцето на двуколесното упоритият труд на инженерите се забелязва веднага, тъй като мощността при него, в сравнение с предшественика, е нараснала до 98 к.с (досега 85 к.с). Максималният въртящ момент пък е с пикова стойност от 115 Нм. Максималната скорост, която можете да достигнете с R 1200 GS, е 205 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва с лекота за доста атрактивните 3.4 секунди. Средният разход на гориво на 100 км смесен пробег е 5.5 литра. От BMW заявяват, че досега подобен мощен двигател не е монтиран на ендуро-модел. Освен това другата голяма гордост на германците е изравнителният вал, който елиминира неприятните вибрации и при най-високи обороти. За допълнителен комфорт при пътуване по “гладък” път на дълги разстояния конструкторите залагат на регулируемо в пет степени предно защитно стъкло, удобна височинно регулируема седалка и 20-литров резервоар. Допълнително удобство се гарантира от дигиталните информационни символи, които при свечеряване се осветяват автоматично.

Срещу всичко това обаче трябва да се разделите само с 11 500 евро от личните си спестявания...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА