Тест на най-голямото Renault Talisman

Публикувана: 8 Декември, 2015 10:10
69 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 22809
През септември тази година, в рамките на автомобилното изложение във Франкфурт, френската компания Renault официално представи новия си флагман. Автомобилът се явява наследник на Laguna и получава името Talisman. Това е най-голямото Renault към момента и е построено на новата модулна платформа CFM, на която са базирани новото поколение на минивана Espace и кросоувърите Nissan Qashqai, X-Trail и Renault Kadjar. Автомобилът вече "стъпи" на българска земя и екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. Ето и първоначалните ни впечатления

Екстериор
Според французите Talisman е имиджов за марката модел и точно заради това са обърнали особено внимание на външния вид. Моделът се предлага с девет цвята, осем от които са металик, а два са специално разработени за Talisman. Габаритната дължина на Talisman е 4.85 метра, широчината е 1.87 метра, а височината - 1.46 метра. Заради раздутите предни калници, хромираните хоризонтални детайли и голямата радиаторната решетка обаче, Talisman изглежда още по-масивен и солиден.
Той представлява класически триобемен седан, но с добре изразена обтекаема форма. Светлинният подпис на модела се вижда, както отпред, така и отзад. С-образните LED дневни светлини отпред придават индивидуалност и разпознаваемост на модела, а задните още повече разширяват колата. Те, подобно на предните са включени постоянно. Широките, интегрирани в бронята ауспуси пък придават нужната доза спорт на седана.Интериор
Като цяло салонът впечатлява с класически вид, но с малки изключения. Основното е, че R-Link 2 таблетът, преминал през няколко промени за да предложи освежен вид и нови функции, е контролният център на Talisman. Разположен е на централната конзола и е вертикален. Като цяло именно наличието на богато базово оборудване е една от предпоставките за отличен комфорт. Материалите и самата сглобка в салона са на високо ниво. Скърцания и паразитни шумове няма. Седалките не са нито големи, нито малки, ергономични са и предвид всевъзможните си регулировки, предлагат нужния комфорт на водача и пасажерите, а при по-високите нива на оборудване разполагат и с функция за масаж. За комфорта роля играе и оптималното пространство за краката на пътниците и отпред, и в задната част на салона. Класическият багажник пък предлага обем от 608 литра.
Возията е по-скоро мека, но тя може да се регулира посредством новата MULTI-SENSE система. Тя предлага пет режима на работа на колата - икономичен, неутрален, комфортен, спортен и индивидуален, като при последния всеки сам може да зададе харесваните от него настройки. Опции като адаптивен круиз контрол с радар, аудио Bose и акустично предно стъкло завършват интериорната картина. Един от малкото минуси, свързани със салона на Talisman са леките аеродинамични шумове в купето, които се долавят при по-висока скорост.

Двигател и ходови характеристики
Основната опция, която отличава Talisman от конкуренцията е т.нар. 4control система. Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела завиват с до 3.5 градуса. При скорост под 60 км/ч те завиват в посока, обратна на предните, като по този начин значително улесняват маневрирането. При надвишаване на отметката 60, електродвигателят въздейства на шенкелните болтове така, че колелата завиват до 2 градуса в еднаква посока с предните.
Ниският център на тежестта и системата 4control са причините за уникалното поведение на автомобила в завои. Още нещо, което оказва влияние на поведението на автомобила е, че за пръв път в сегмента имаме свързване на система 4Control с активно окачване. Активното шаси променя работата на амортисьорите посредством клапани, като ги прави по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим, но не може да променя клиренса.Що се отнася до двигателите, то у нас се предлагат два дизелови и един бензинов. Последният е заимстван от Clio RS и разполага с две мощностни характеристики - 150 и 200 к.с. И двата варианта работят със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Предвид вида и предназначението на Talisman обаче считаме, че дизеловите агрегати са по-удачния вариант. Те са много икономични и предлагат сравнително добра динамика.
Най-малкият дизел е 1.5-литров и впечатли с разход под 5 литра на 100 км. Следващият дизелов мотор е с работен обем 1.6 литра и се предлага със 130 и със 160 конски сили. При по-мощната версия са налични два турбо компресора, работещи на т.нар. каскаден принцип. Именно вариантът със 160 коня е най-динамичният и в същото време предлага отличен разход на гориво. Този агрегат, разработен от французите се използва и в моделите на Mercedes-Benz, и в тези на Infiniti. Трансмисията към него е шестстепенна, също с два съединителя, разработена от съвместно с едни от корифеите в бранша - фирмата Getrag.Цена
Всичко казано до тук води до една балансирана возия и най-вече много нисък разход на гориво. В обобщение можем да кажем, че Talisman е автомобил, който ще ви предложи най-вече иновативен дизайн, отличен комфорт и нисък разход на гориво. При това на конкурентни цени. Базовата версия ще се предлага в България за 41 490 лв с ДДС.
 

Подробни технически характеристики за новото Renault Talisman, вижте ТУК

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка