18 Февруари, 2016 11:08 24 490 23

Първи турбодвигател за Lada

  • lada-
  • турбодвигател
Първи турбодвигател за Lada - 1

Руснаците от АвтоВАЗ разпространиха информация относно първия двигател, предназначен за Lada, който разполага с турбокомпресор. Моторът се намира в заключителен стадий на разработка и съвсем скоро ще започне вграждането му в серийните автомобили с марка Lada.

На първо време въпросният турбоагрегат ще е с работен обем от 1.4 литра, а мощността му ще е 150 конски сили. Това обаче не е предел за новата разработка, която е с вътрешнозаводски индекс ВАЗ-11192Т. Мощността най-вероятно ще бъде ограничена принудително на 150 коня.

Първи турбодвигател за Lada

Според Александър Сверчков, отговарящ за разработката на новия турбоагрегат, при максималните му 5 600 оборота в минута този мотор може да развива 163 конски сили. Максималният въртящ момент пък е 240 Нм. От концерна обаче няма да форсират агрегата.

Решението е взето предвид съществуващите закони в Русия, според които налозите за двигател над 150 коня се увеличават почти двойно. Все още не се знае с кой модел ще дебютира новия турбоагрегат, с Vesta или с X-Ray. Това обаче ще се случи през август тази година, по време на автосалона в Москва.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сергей

    1 3 Отговор
    Уникална разработка!
    Молодцы!
  • 2 Milko Petrov

    1 2 Отговор
  • 3 Серьожа

    3 3 Отговор
    Кое му е уникалното?
    Турбо технологиите се използват от десетилетия, а рашките "стоплиха" чак през 2016 г.!
    УЖАС!УЖАС!УЖАС!УЖАС!
    Първобитно, мноооого първобитно
    P.S. - Ладушката със 150 к.с. ще има динамика на гоуф със 100 к.с. - сигурен съм! То не е само двигателя, ами и трансмисията, а рашките там са десетилетия назад!

    Коментиран от #5, #9

  • 5 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Серьожа":

    Не ги мисли руснаците - имат турбо двигатели от 60-те години на миналия век, само че в танковете им.
    Пък и реактивни двигатели имат от 50-те години още, които са доста по-сложни от турбо мотор на кола.
    Но защо се напъват да правят коли, като не им се отдава, това вече не го разбирам?!
  • 6 жщг

    4 3 Отговор
    Не знам кой ще купува тая "уникална "кола !Все пак за да има пазарен дял тя трябва да се справи с китайските и румънските автомобили ,което едва ли ще и е по силите?
  • 7 ххх

    4 3 Отговор
    И на Шкода се смяхме, и на Дачия се смяхме, спомням си и първите КИА, и Хюндай които видях как изглеждаха и с какви технологии разполагаха. Вече никой не се смее на изброените май-май.
    Ще поживеем, ще видим...

    Коментиран от #8

  • 8 един от многото

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "ххх":

    Аз продължавам да им се смея, ама на тях им е през онази работа, че се смея. Те реализират продажби, което е най-важното, а моето мнение въобще не е важно за тях...
    КОлкото до това, защо продължяват да се мъчат с автомобилите-ами може вече да е и въпрос на чест-все пак са огромна държава с много ресурси-срамно е няка да нямат собствени марки автомобил.
  • 9 опсмопсус

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Серьожа":

    Серьожа, ах тъй, ето не Лада ето Рено!

    Защо ги плювате не знам, както е написал колега по долу, смеехте се на Киа, Хюндай, Шкода, Дачия, дори на японците се присмивахте, ама чисто по български нито имаме производство, нито караме нови коли!
    Карайте си ваг-.нките на 20г.и си трайте, поне не се подигравайте, щото за това сте на тоя хал!
  • 10 кико

    1 2 Отговор
    Дано не рухне целия темп, с който Русия се опитва да догонва и подражава на запада след края на Путин. Дано руснаците още имат сили да продължат напред.
  • 11 миг 29

    0 0 Отговор
    Бих си купил същата сива ЛАДА Веста от снимката горе с Турбо и същите джанти!!!

    Коментиран от #12

  • 12 Maloznaiko

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "миг 29":

    Edno e da go gledash napraveno s komputarna grafika drugo e da go vidish na jivo Gledkata e pokurtitelna izobshto nema prilika s tova koeto sega gledash UJAS!!!
  • 13 Гост

    0 2 Отговор
    На прав път са руснаците, успяха да съхранят доста от заводите си и квалифицирания персонал и в цивилното и във военното производство. Да не забравяме, че преди 15 год. и корейците правеха абсолютни дрънкалки, а виждате сега къде са, искам да кажа има ли производство то винаги може да се усъвършенства. Докато в България всякакъв вид производство беше разсипано, инженерния капацитет на страната се разпиля по света или се препитава в малките частни фирми опитващи се да поддържат някакво производство. Няма как да се разчита само на препродаване на нискокачествена турска стока или на такава от китайските сайтове, погледнете Германия страната с най-големия инженерен потенциал в света произвежда какво ли не и сами знаете как живеят немците, а как ние.

    Коментиран от #14

  • 14 onq s konq

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Бе руснаците безспорно са на "прав път",но с една малка подробност-В МИНАЛИЯ ВЕК!!!

    Коментиран от #16

  • 15 Georgi Nedyalkov

    0 0 Отговор
    И новата разработка на ВАЗ с турбоагрегат не надхвърля 5600 об. м. А максималният въртящ момент от 240 Нм е съмнителен.Ще поживеем ще видим.
  • 16 честно

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Точно и в миналия и сегашния век на Първо място са ПАТРИОТИ и пак на Първо място е Отбранителната промишленост А ВСИЧКО ДРУГО Е ПРОСТО БИТОВИЗЪМ който много се тачи тук и на запад А ТЯХ ХИЧ НЕ ИМ ПУКА ЗА 8000 куб. автомобили защото е по добре да ИМА 8000 РАКЕТИ ????????!!!!!;;;;;
  • 17 Дженев

    1 2 Отговор
    Рено имат много хитра стратегия.Бързо разширяват гамата.Дъстъра стана убиеца на нива.Комбито на Веста 4Х4 ще избута щкода и фоксваген.Скоро ще пуснат и спортна версия и почти запълват гамата.Само при джиповете ще се озорят,ама там май нямат особени мераци.Руското производство там е силно.Бих си взел и Патриот и Веста,ама това мито съсипва всичко.

    Коментиран от #23

  • 18 стоян георгиев

    1 0 Отговор
    догодина и електрически прозорци на още по-новата лада и наздарове,щото не всяка лада пали макар и нова.http://vbox7.com/play:7870c276
  • 19 Да да

    0 0 Отговор
    100% съм сигурен, че е от Kadjar... ;)
  • 20 Баце

    0 0 Отговор
    100% няма нищо общо.
  • 21 bvb

    0 2 Отговор
    По данни от края на юни 2014 г. повече от 50% от акциите на компанията се контролират от алианса Рено-Нисан, на руската корпорация Ростех принадлежат 24,5%. Формално 81,47% от обикновените и 47% от привилегированите акции на АвтоВАЗ принадлежат на нидерландската комания Alliance Rostec Auto BV, която на свой ред на 67,13% принадлежи на Рено-Нисан, а на 32,87% - на Ростех.
  • 22 bvb

    0 2 Отговор
    руско-френско-японско всичко е маркетинг. Нови пазари, повече продажби повече... пари.
  • 23 опсмопсус

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Дженев":

    Грешиш колега, Рено имат ужасно много "джипки".
    Гамата на Нисан и Рено, веднага може да стане Лада "ПатрУл" например!
    Маркетинга им е невероятно добър, Нисан като марка с Рено агрегати!
    Разбира се и съвместните разработки ги бутат напред.
    Немците може и да отстъпят пазари, с тея космически цени.
    Един смотан голф струва от 30 до 40хил. лева.
  • 24 незнайко

    0 2 Отговор
    Защо до тук разсъждавалите, не обръщат внимание на двигателя. Пише си, че е нова разработка. Кои двигатели но Рено са с верига на разпределителния вал? Задавате ли си този въпрос? Хареса ми правилното мисленето на 16-ти пост.