За реализиране на новаторски идеи често трябва доста време. На Peugeot бе необходимо повече от половин столетие. Преди 70 години френската марка представи своя първи кабриолет с характерния твърд сгъваем покрив. Това е добре познатият на маниаците модел 301 Eclipse. Дълго след това блестящата идея беше забравена. След много години германците я съживиха отново, като използвата френската концепция и я внедриха в серийно производство. През 1996 г. екстравагантният Mercedes-Benz SLK направи фурор в автомобилния свят. Това смело решение отне донякъде предимството на Peugeot. Въпреки всичко през 2000 година “Лъвчетата” възродиха собствената си гениална идея, като създадоха модела 206 cc. За разлика от германския концерн, франсетата създадоха достъпен автомобил за широката аудитория, който се вмества в субкомпактния клас. Четири години по-късно инженерите на Opel направиха подобен опит, който видя бял свят и днес новата Tigra Twin Top се продава и у нас. Двигателите, с които се оборудва малкият кабриолет с твърд таван, са два - 1.4- и 1.8-литрови бензинови. Автомобилът е пряк конкурент на 206-ицата, въпреки че конфигурацията на местата е 1+1. Напълно обновената Tigra представлява иновационен, двуместен автомобил, съчетаващ в себе си спортно купе и авангарден открит автомобил или с други думи две в едно. Тестът, който екипът ни направи, беше на по-слабата модификация, с мощност 90 к.с.
Екстериор
Още от пръв поглед личи, че германците са решили да разклатят сериозно едноличното лидерство на 206 cc, като привлекат сериозен процент от купувачите в този клас. Една от силните черти на автомобила е подчертаната спортна линия във външния дизайн. Макар че моделът Corsa служи като основен донор на новото поколение Opel Tigrа, последният се откроява със своя собствена идентичност. За това със сигурност голяма роля играят допълнителните въздухозаборници в предната броня, масивните дъги на калниците, както и закръглената масивно изглеждаща задница. Всички тези елементи, както и ефектните стоп светлини, придават силна доза спорт на новата Tigra Twintop. Независимо от това дали е във вариант купе или кабриолет, Tigra изглежда еднакво добре. Трансформацията се осъществява в рамките на 18 секунди, като автомобилът трябва да е в неподвижно състояние и дръпната ръчна спирачка. Сгъването и разгъването на твърдия покрив става благодарение на 5 електромотора, 4 хидравлични механизма и 18 контактни сензора. Действието е сравнително безшумно, като цялата тази трансформация на външния вид на Tigra става благодарение на фирмата Heuliez, проектирала сгъваемия покрив.
Интериор
Спортната насоченост от външния дизайн е добре пренесена и в малкия, но комфортен салон. Местата за сядане са само две, но за сметка на това водачът и пасажерът до него се чувстват далеч по-комфортно отколкото при алтернативата. Зад седалките има допълнителна ниша за багаж, която е с обем 70 литра. Същинският багажник също се отваря с помощта на електромеханика и предлага доста приличен обем дори и при сгънат таван. Уредите са класически, изключително информативни, като основните са аналогови. Дисплей, скрит под масивна козирка в горната средна част на таблото, отчита показанията на бордкомпютъра и работата на аудиосистемата.
Под него се намира т.нар. средна конзола, която е пластмасова, но имитира матов хром. Един от малкото минуси се крие именно в тази имитация, защото тя не е от най-сполучливите. Самото табло също е изработено от евтина пластмаса, но качествената сглобка компенсира донякъде тези недъзи. Връщайки се отново на седалките, трябва да споменем, че те са твърди, но същевременно комфортни, снабдени са със силно изразена странична поддръжка и имат всички необходими регулировки. С други думи интериорът е със спортна насоченост, като същевременно предлага функционалност и комфорт както на водача, така и на пасажера до него. Освен това опциите в изпълнението Cosmo са много и хубавото е, че са включени в базовото оборудване. Климатикът работи отлично, вградената аудиосистема чете и формат Mp3, борд компютърът, за разлика от този при модела Vectra, ясно и точно отчита работата на основните възли и агрегати.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че гамата от агрегати включва 1.8- и 1.4-литрови мотори. Тестваният от нас модел беше с малкия мотор, но трябва да признаем, че динамика съвсем не му липсва. Изключително пъргав и доста еластичен, като един от малкото му минуси се крие в доускорението на пета предавка. Колата е доста стабилна в завои, благодарение най-вече на ниския център на тежестта и максимално разширеното междуосие. Спирачките са на много добро ниво, а въпреки цялостния спортен облик, клиренсът на автомобила съвсем не е малък.
Цена
Разликата с алтернативата не е голяма, но за сметка на това опциите при варианта с по-малък двигател на Opel са значително повече. Иначе вместо да заложат на две малки и неудобни седалки отзад, немците гласуват в полза на по-голям багажник и повишен комфорт. Така автомобилчето е по-удачно за ежедневни нужди. Дали това обаче ще се окаже решаващо за клиентите на практика, ще покаже единствено бъдещето.
Opel Tigra Twin Top 1.4 16V Cosmo
|
Плюсове
|
1. Колата е доста стабилна в завои, благодарение най-вече на ниския център на тежестта и максимално разширеното междуосие. 2. Дизайнът на купето е агресивен и притежава подчертано спортен облик. 3. Спортната насоченост от външния дизайн е добре пренесена и в малкия, но комфортен салон. 4. Опциите в изпълнението Cosmo са много и са включени в базовото оборудване. 5. Независимо от това дали е във вариант купе или кабриолет, Tigra Twin Top изглежда еднакво добре. |
Минуси
|
1. Eдин от малкото минуси на 1.4-литровия агрегат се крие в недотам доброто доускорение на пета предавка. 2. При новата Tigra имитацията на матов хром в средната пластмасова конзола не е сполучлива. 3. Пластмасата покриваща арматурното табло изглежда евтина и недотам качествена. |
Opel Tigra Twin Top 1.4 16V Cosmo
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 364 куб. см.
|
Максимална мощност
|
66 Kw/90 к.с. при 5 600 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
125 Нм при 4 000
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.5 : 1
|
Маса на единица мощност
|
13.7 кг/к.с. (18.7 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 921 1 685 1 364 |
Междуосие
|
2 491
|
Маса, кг
|
1 235
|
Допустимо натоварване, кг
|
215
|
Обем на багажника,л.
|
250 - 440
|
Вместимост на резервоара, л
|
45 |
Разход на гориво: |
8.1 л/100км
5.0 л/100км 6.1 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.4
|
Максимална скорост
|
180 км/ч.
|
Гуми
|
185/60 R15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 34 228 |
Базово оборудване
|
Eлектрически сгъваем покрив, предна хромирана решетка, електронен сервоусилител на волана, брони в цвета на автомобила, ABS, черни циферблати със сребристи пръстени, индикатор за сервизен интервал, 4 въздушни възглавници - две отпред и две странични, волан с три спици регулируем на височина, радио CD с 4 тонколони, лети джанти, трифункционален инфодисплей, oтоплителна система с 4 степени, мрежа за багажа зад седалките, регулируеми на височина предни седалки, кожен волан, дистанционно централно заключване, електрически регулируеми огледала, имобилайзер, ел. стъкла, допълнителни фарове с хромирани пръстени, климатик, борд-компютър, трета стоп светлина, оборотомер, поставки за чаши, и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Opel Tigra Twin Top 1.4 16V Cosmo
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
PEUGEOT 206 CC
|
|
Работен обем
|
1 587 см3
|
Мощност
|
80 кВт/109 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
147 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
3835/1670/1370
|
Ускорение
|
11.2 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.5 л/100 км 5.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
31 729 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 745 лв
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА