23 Февруари, 2016 10:37 18 277 30

И Mercedes замесен в "Дизелгейт"

  • mercedes-benz-
  • дизелгейт
И Mercedes замесен в "Дизелгейт" - 1

В САЩ бе подаден колективен иск срещу концерна Mercedes-Benz. Немският автомобилен производител е обвинен в използване на софтуер, което премахва контрола върху изхвърляните вредни емисии в атмосферата при ниски температури от дизеловите двигатели на компанията, които според ищците превишават екологичните норми с цели 65 пъти.

Съгласно иска, подаден в окръжния съд в Ню Джърси, проблемът е в технологията BlueTEC, която всъщност трябва да контролира изхвърлянето на азотни окиси в атмосферата. В заявлението се твърди, че въпросната технология прекратява действието си при температури под минус 10 градуса. В резултат на това изхвърляните вредни азотни окиси превишават пределно допустимите по американското законодателство.

В документа се твърди още, че показателите достигат до 2 000 милиграма на километър, което превишава стандартите на Euro 6 с 25 пъти и с цели 65 пъти нормите, установени от Агенцията за защита на околната среда в САЩ. Според подаденият иск, подобни проблеми има в двигателите на автомобили от класите E, R, S, GL, ML, GLK, GLE и Sprinter. Точното количество на автомобилите не се уточнява.

От Mercedes-Benz отричат всички обвинения, като заявяват, че в този иск няма никакви юридически основания и доказателства и че ще търсят правата си по съдебен ред. От Агенцията за защита на околната среда в САЩ (EPA) на този етап не коментират ситуацията и за сега не са отправили официални обвинения към немския концерн.

Това обаче може да се случи в най-скоро време. От Агенцията за защита на околната среда на САЩ явно не са готови с доказателства по казуса с Mercedes и затова изчакват. Ще припомним, че именно ЕРА публикува доклада, в който бе обвинен Volkswagen и се разрази грандиозният скандал, получил името "Дизелгейт".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Калоян

    1 5 Отговор
    А така. И сега кой е най-чист от меликата немска тройка? Ще ви кажа ако не се сещате. Великаните от БМВ. Най-мощните и най-чистите дизели са баварски.

    Коментиран от #4

  • 2 99999

    1 3 Отговор
    amerikanec da ti dovori za zamarsqvane tova e vse edno ekolozite y nas da ne vzemat ru6vet-reket ina4e amerika e na vtoro mqsto sled kitai po zamarsqvane v sveta
  • 3 1234

    3 2 Отговор
    Хамериканците да го д.хат !
  • 4 пффф

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Калоян":

    Мдаа...а, до следващият "дизилгейт" !!! ...и Ауди също се прави в Бавария... от мустакати Баварци !

    Коментиран от #15

  • 5 Смях

    4 0 Отговор
    А бе, нещо много ги дразни американците якото европейско (в случая немско) производство. Вече се чудят с кого да се заядат и от къде да изкрънкат някой лев. Ама наистина е смешно САЩ да се загрижат за замърсяване на въздуха.
  • 6 ААА

    4 0 Отговор
    Еи това е да си типичен БМВ фен. Като кон с капаци БМВ най-великата марка другите са боклуци а у п*тки мутки туй онуй. А да само да те светна че и БМВ бяха споменати че не им отговарят колите на нормите в САЩ.
  • 7 гост

    3 2 Отговор
    М... им тъпа американска, техните скапани возила замърсяват 5 пъти повече от европейските, ама за тях нищо не се говори нали. Ясно е, че тва са целенасочени кампании срещу Мерц и Ваген, всички производители лъжат за разход и екология, кой повече, кой по-малко. Обаче явно са решили да ограничат малко европейските марки, ако може да изкарат и някой лев на техен гръб. Струва ми се, че е крайно време някой да постави американците на място, прекалено нагли и своеволни са, и за това по цял свят ги мразят, щото навсякъде правят поразии заради собствения си интерес.
  • 8 Реалист

    0 3 Отговор
    Да замърсяваш е едно, а да лъжеш (мамиш) и да ощетяваш държава и клиенти е друго.
  • 9 мвйе

    0 4 Отговор
    Ами естествено всичко немско е БОКЛУК,пълни мошеници и измамници са били винаги немците.
    JAPAN POWER!!!!!11
  • 10 Ник

    2 1 Отговор
    Ясно е че въпросът е политически! Да погледнем какво правят Америка. Пълнят Европа с бежанци, а после удрят сърцето на икономиката на ЕС.....
    Всички знаят, че Американските возила многократно надхвърлят нормите за екология. До скоро бяха и противници на идеята за еко нормите на индустриалните предприятия. Сега изведнъж станаха най- ревностните защитници. Чудя се как ЕС ще им наложи санкции за изменението на течението Гълвстриим благодарение на Екологичната катастрофа която създадоха преди няколко години ?
  • 11 RRРРР

    0 6 Отговор
    Скапна кошница за много пари. Мерцедес живее на стари лаври. Едно време бяха уникални - ФАКТ. 124ката го доказва перфектно. Сега са пластмасови боклуци както по-голямата продукция на пазара. Разликата е че останалите пластмаси поне ги продават на нормална цена, а тук заради старите лаври ти бъкрат дълбоко в джоба.
  • 12 mediator37

    2 1 Отговор
    Мерцедес не са коли, които замърсяват. Нито фолксваген.
    Хамериканците търсят и намират в лайното семка. Семката е, че емисиите не били отговаряли на евро 6.
    В САЩ се търкалят коли и с евро 1, но това не е проблем, нали.
    Все едно да имаш пералня Аристон и да почнеш да водиш дела, защото центрофугата й вдига 1198, вместо 1200 оборота. А може да водиш дело и ако вдига 1202 оборота вместо 1200 и ти си много притеснен, объркан, унизен от тази лъжа и несъответствие. Тъпо!
    Но е факт, че американците са опрели револвера в челото на Меркел и казват:
    -Или циганизираш Европа с бежанци и мюслими, или ще ти разгоним фамилията от дела и милиардни глоби!
  • 13 99999

    2 3 Отговор
    do komentar 8 Реалист nai golemite izmamnici ne sa li amerikancite i kolko darjavi sa o6tetqvali vklu4itelno i na6ata za primer vij amerikanskite centrali u nas ima i o6te ama ste e mnogo dalgo ne se zaqjdam otbelqzvam
  • 14 99999

    3 3 Отговор
    do komentar 11 rrppp ina4e karal benc e izobretil avtomobila s dvg uverqvam te mercedes ne jiveqt na stari lavri vse o6te nai-novite vavedeniq v avtomobilo stroeneto sa imenno tqhni moje6 da go proveri6 ina4e mercedes e edinstvenata marka avtomobili koqto ima i budjetni i ultra skapi koli kakto kamioni vanove i suv za razlika ot drugi FAKT
  • 15 Шрапнел

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "пффф":

    Само инженерите са германци и то не всички! Надолу като почнеш - един германец няма! Би трябвало да поизлезете, да видите. Работници германци почти няма, само чужденци. Ръководството на ниско ниво пак германците са малко. Чак от средно ниво ръководители почват германците. А и Бавария е много богата провинция, така че хората са заети предимно със собствен бизнес.

    Навсякъде в Европа стана така! В Испания се напълни с киртаци от бившите колонии, мароканци, негри... Така испанците са предимно със собстеен бизнес и по-малко работят за друг. Франция, Великобритания, Италия, Чехия - малко чехи са на ниво обикновен работник, много повече са чужденците...
  • 16 Едикой си

    1 0 Отговор
    На това му се вика икономическа война уважаеми другари и другарки !!
    Не слушаш(не искаш емигранти) - бой по най - печелившия износ!!
  • 17 Julio

    3 0 Отговор
    Тая история е буря в чаша вода на фона на свинщината на ВАГ и последствията съответно няма да са големи. Под минус 10 градуса не сработвала системата - смърди на крънкане на пари от некви цървули и нищо повече. След като Агенцията си мълчи, значи нищо няма кой знае кво да се случи...
  • 18 tato

    1 6 Отговор
    Не,че ще подкрепя американците,но немския автомобил,никога не е бил нито надежден нито зрав
  • 19 99999

    2 3 Отговор
    do komentar 18 tato e da be ladite moskvi4ite vinagi sa bili po-zdravi i nadejdni ina4e mercedes 123 124 w140 190 i t.n izob6to ne sa zdravi i nadejdni a i da znae6 po-nadejden avtomobil ot S-600 nqma
  • 20 Dimo

    1 0 Отговор
    Ей за тва в повечето източно азиатски държави са забранени дизелите за автомобили с изключение на товарните. Колкото и да са икономични колите, са в пъти по-замърсяващи от бензиновите. Дори за малки електрически автомобили не се изисква книжка, няма данъци, застраховки и винетки, за да се стимулира ползване на електрически.
  • 21 честно

    0 2 Отговор
    Познат сценарии акциите падат us паралии купуват на секундата говорим за Мнооого парички а иначе който е ходил в щатите знае дизеловите леки коли са 1 процент а бензина е 78 октана и аспусите на едногодишните коли са ЧЕРНИ КАТО КАТРАН .ИЗМАМАТА е ПЪЛНА
  • 22 опсмопсус

    0 2 Отговор
    Целта е ясна, съсипване на немсата икономика и заселване на европа с харабели.
    Колкото и да плюете че съм комунист, не съм!Но сащ бъркат целия свят с фалшивия си долар и желанието да владеят света!
  • 23 xaxa

    1 1 Отговор
    Тия американци вече стават нагли.Чудят се вече по какъв начин да възпрепрятстват продаването на европейски марки на тяхна територия.Сигурен съм че 8.4 литровия двигател на вайпър покрива нормите на Агенцията за защита на околната среда и нормите на САЩ.
  • 24 Роман Ценов

    2 2 Отговор
    Тия ш...ни американци.
  • 25 Кобрата

    2 0 Отговор
    Кво ма греят емисиите, нали е Mercedes, то пълно щастие няма, който иска нека да кара дървени електрици, Mercedes-ът е върха
  • 26 jambazina

    3 0 Отговор
    Не могат да бутнат създателя на автомобила. Немските коли са най-добрите на света, а Мерцедес е техния връх. Който обяснява за разни американски, японски и т.н. талиги сам лъже себе си.

    Хайде със здраве и безаварийни километри с бенцовете!
  • 27 Крум

    2 0 Отговор
    Искам един нов замърсяващ въздуха мерцедес пък хамериканците нека си лаят...
  • 28 Кобрата

    0 0 Отговор
    До коментари #26,#27: Само така
  • 29 бай Кольо

    1 0 Отговор
    Абсолютно съм съгласен с по-долните коментари,на хамериканските л..нари ако им пукаше за екологията нямаше да позволяват на тяхните "златни" cummins-и,powerstroke-ове и там подобни недосмислици да се движат по пътищата.Масово след купуването им се махат DPF-и затапват се egr-и и двигателите започват да пушат повече от 35 годишното ЮМЗ на дядо ми.Убеден съм че повечето да не кажа всичките им двигатели излизащи от завода далеч не покриват euro-5 eev да не говорим за euro-6
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.