Бу Инге Андерсон напуска президентския пост в АвтоВАЗ, съобщи държавната корпорация "Ростех", която контролира 24.5% от акциите на най-големия руски производител на коли. На 15 март ще бъде проведено заседание на съвета на директорите, на което ще бъде обявен новият шеф на компанията.
Бившият майор от шведската армия пое АвтоВАЗ през 2013 г. с годишна заплата $600 000 и задачата да превърне социалистическия мастодонт в модерно и конкурентно предприятие. Андерсон веднага поведе война с доставчиците, в резултат на която компанията започна да получава по-качествени компоненти на по-ниски цени.
Шведът бе едно от главните действащи лица зад възраждането на марката Datsun. По негово лично разпореждане инженерите на АвтоВАЗ успяха да намалят чувствително трансмисионните шумове, характерни за автомобилите на марката открай време, и бе разработена роботизирана предавателна кутия.
Андерсон се сдоби с армия от врагове, след като предприе масови съкращения и разпродаде служебните автомобили на висшия ръководен състав на АвтоВАЗ, в резултат на което директорите трябваше да сменят грамадните си луксозни всъдеходи Infiniti QX56 с комбита Lada Largus.
Под ръководството на шведа само за половин година бяха създадени кросоувър версии на моделите Kalina и Largus и бестселърът 4x4 Urban. Заслуга на Андерсон са също първата изцяло нова Lada на собствена платформа от 80-те години Vesta и първият кросоувър в историята на АвтоВАЗ X-Ray.
Радикалните реформи на някогашния втори човек в General Motors често бяха съпровождани от шумни скандали и протести от страна на хилядите уволнени служители. Критики му бяха отправени и заради големия дял вносни части и компоненти за продукцията на АвтоВАЗ, които доведоха до сериозни оперативни загуби след срива на рублата и руския автомобилен пазар.
Зад уволнението на Андерсон прозира и политически мотив. В Русия предстоят избори и електоратът се нуждае от добри новини. Планираната държавната помощ в размер на 50 млрд. рубли за автомобилната промишленост, повечето от които без съмнение ще заминат към Толиати, не се вписват в патриотичната еуфория с чужденец начело на АвтоВАЗ.
Уволнението на Андерсон ще бъде облекчение и за алианса Renault-Nissan, който притежава 50% от акциите на руския гигант. Шведът винаги е твърдял, че не е човек на Карлос Гон и взема решения изцяло в интерес на АвтоВАЗ. След отстраняването му френско-японската империя ще сложи ръка на платформата на Lada Vesta, която според слуховете възнамерява да използва основа на следващия Logan.
От АвтоВАЗ отказват всякакъв коментар по ситуацията. Недостъпен за медиите се оказва и самият Бу Андерсон, който по непотвърдена информация вече е напуснал територията на Руската федерация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ПАзте се
Коментиран от #5, #7
11:00 08.03.2016
2 GTE
11:08 08.03.2016
3 7802214527
11:54 08.03.2016
4 Нов чо
11:59 08.03.2016
5 Хараламби
До коментар #1 от "ПАзте се":
Пак ли е напуснал пазача на психиатрията?12:17 08.03.2016
6 СБДК
нямат оправяне ушанките и това е ...
12:50 08.03.2016
7 психодиспансера
До коментар #1 от "ПАзте се":
ТИХО ЧЕ ПАзте се И БОЛЕНКА СИДЕРОВА СЕГА СА ДВАМКАТА НАВЪНКА И СИ СВИРЯТ НА КАВАЛИТЕ....МНОГО ОПАСНИ И ИНТИЛИГЕНТО-ГЛУПАВИ СА И НЕ СИ ПИЯТ ЛЕКАРСТВАТА.13:32 08.03.2016
8 опсмопсус
Че ни омръзнаха еднаквите немски модели, гащите на автомобилостроенето ауди и бе ен ве!
14:23 08.03.2016
9 Джон Смит
14:28 08.03.2016
10 rrenoved
Добре са дошли, дет се вика....
18:31 08.03.2016
11 Кобрата
20:27 08.03.2016
12 gostotburgas
01:27 09.03.2016
13
05:06 09.03.2016
14 гост
Просто е бил удобен за извинение, макар че последните модели на Лада са приемливи и цените им са добри за бюджетен автомобил.
И да, повишават удобните, съгласяващите се, било то и да не са отдадени или да не защитават интересите на компанията.
12:54 09.03.2016
15 Альоша
13:59 10.03.2016