Last news in Fakti

17 Юни, 2016 13:24 51 295 45

Германия забранява продажбата на бензинови коли от 2030 годна

  • бензин-
  • автомобили-
  • германия
Германия забранява продажбата на бензинови коли от 2030 годна - 1

Германският заместник-министър на икономиката Рейнар Баак, заяви пред Bloomberg, че се обсъжда мярка, която ще забрани продажбата на бензинови автомобили. Това ще се случи през 2030 година.

Така след по-малко от 15 години традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене най-вероятно ще се окажат извън закона. Идеята е вследствие на тази мярка изхвърлянето на CO2 в атмосферата на страната да се намали значително. Прогнозите са през 2050 година то да спадне с 80-95%.

Зам. министърът отбеляза още, че сериозни мерки за намаляване на вредните емисии в атмосферата не са взимани в Германия от 1990 година. По данни на германското министерство на околната среда, автомобилният транспорт в страната е причина за изхвърляне на 1/5 от всички вредни газове, отделящи се в атмосферата.

Към момента електромобилите са само 0.6% от автопарка на страната и за да се популяризират сред населението властите предприемат мерки, като ще субсидират собствениците на ел. коли с 4000 евро. Интересното е, че двигателите с вътрешно горене няма да изчезнат от продажба, защото хибридните автомобили не попадат под тази забрана.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 sandars

    2 1 Отговор
    бъдещето е на електо мобилите и с водородни двигатели, но дали е близко при тези залежи на нефт
  • 2 гост

    2 1 Отговор
    Когато търсенето е високо, тогава цената също е висока. Ако много страни приемат такива закони, а има още нефт, то цената на петола ще се срине понеже ще има по-малко купувачи при еднакво количество производство. Или ОПЕК ще имат петрол, който няма да се търси и те ще са принудени да продават на ниски цени, няма да могат да определят те цената един вид.
    Американците никога няма да се отменят колите на бензин, да може да дават стимули за електрички, но няма да си отменят големите сув и пикапи понеже те имат огромни залежи на нефт, а не на литий.
  • 3 yrtyr

    3 2 Отговор
    немци .. забранявайте още сега.. дупница и горубляне тръпнат за нов внос немски бегачки .. а батките вече се потят от кеф
  • 4 Сони

    4 2 Отговор
    масово ще се кара тогава японско,защото те са най-напред в новите технологии

    Коментиран от #15

  • 5 Косматия

    3 0 Отговор
    И кво че карат само дизелови?
    От дизелгейта а?
  • 6 ррр

    0 0 Отговор
    тогава ще очаквам да ми подарят
  • 7 Бай Тошо

    5 0 Отговор
    Самолети и кораби също доволно замърсяват ,като намалят "колите" ще увеличат заводите пак същото,в България има и положително нещо в това че сме бедни,повечето коли са на газ,а от това пък въздуха значително се поизчисти в градовете,а дизелите колкото и нови да са все си димят и едва ли е приятно за белия дроб,както обичам да казвам,газова печка няма с комин
  • 8 бай Иван

    1 2 Отговор
    А защо не допълните статията, че в Германия всички дизели на над 4 години нямат право да се движат през седмицата в градовете?

    Коментиран от #9, #44

  • 9 Ghost

    0 4 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Тос пък тос пък иди са прегледаи...
    Живях в Германия около година и с моята бракма си влизах кадет сваря,нямах никакви проблеми лепваш си стикера на предното стъкло и си ти а е на 12години. и дизел !
    Не те знам в кое СЕЛО си заровен,та си толкова ограничен но в Германия оная изостанала държава около 70% от колите са на дизел.
    Не бензин или мехлемът на българина ГАЗ,а са на дизел.
    Щеше също да си на ясно,че доичовците са много стиснат народ и пари за кола която гори много лесно не дават при условие,че дизелът ще ги удря по малко в джоба.
    Отвори и някои саит и се ограмоти,че много дизелови мотори са по екологични.
    Като си поръчвах моето Audi ново преди 2 години бях ШАХ И МАТ един дизел по екологичен от бензин ... и взех дизел.
    А и още нещо дизела в германия плаща по малък данък от бензина (личен опит) !

    Коментиран от #10, #11, #45

  • 10 Папур Шпеков

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ghost":

    Като те чета още си си матиран. Екологичния ти VAG дизел е 40 пъти по замърсяващ от това, което са ти казали мошениците немци.

    Коментиран от #31

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Роман Ценов

    1 0 Отговор
    Силно ме съмнява.
  • 13 гост

    5 0 Отговор
    до вчера реваха,че дизела замърсявал много повече от бензина, сега пък обратното.хъм това да не е някакъв финт на vag, след скандала с лъжите им.
    няма как бензина да е по голям замърсител от дизела.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 пич

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Сони":

    Някой от съседите, в съседен блок си е купил тук новата Тойота Аурис Хибрид. Направо си е разкошна. Но аз немам пари сега за такова чудо иначе бих последвал примера му. малко нисичка и ръбеста е, но си е страхотна. Е, вероятно бих поразгледал вановете на японските фирми, но все пак Хибрида е страхотен. Нямам предубеденост за марките автомобили - ако корейска, румънска, русска, бразилска...кола ми хване окото и тиквата, ако имам парите да я купя и ме впечатлис икономичност и цзена-качество, не бих се поколебал да я купя. Но като гледам, японците правят страхотни машини...
  • 16 555

    1 1 Отговор
    Ако не беше глупакът Буш младши, който забрани производството на ел- автомобили в Сащ още 2000 година, сега, 2016 година вредните емисии щяха да са наполовина ако не и по-малко, вашите деца щяха да дишат 2 пъти по-чист въздух, както и китайските, американските и тн.
  • 17 123

    3 0 Отговор
    ел-автомобилите, са замърсили много повече околнота среда още при производството на батериите им.тъй че и те не са на кой знае колко екологични

    Коментиран от #28

  • 18 Bushman

    3 1 Отговор
    Въпрос за досетливите: електрическите каляски откъде ще се зареждат?

    Възможен отговор: ТЕЦ. Или (в краен случай) - АЕЦ. Голяма екология, няма що... За да не горим дизел или бензин в колите- ще горим кюмур в ТЕЦ-а, за да си заредим "екологичния" електрокар.

    Още един въпрос - някой знае ли колко е КПД при превръщане на топлинната енергия (от горене на въглища) в електрическа?

    Коментиран от #19

  • 19 кара Лада

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "Bushman":

    в Германия ще е предимно ТЕЦ, защото се отказаха от АЕЦ. И ефекта ще е два пъти повече смрад. Отделно е интересно къде ще са произведени тоновете батериии... отговор... Китай. Само че мърсотията ще е за китайците главно. Та хубаво е на ток, но когато боклуците от това се хвърлят в чужд двор.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Bushman

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "кара Лада":

    Точно!
  • 22 Иван

    1 1 Отговор
    Приятелю,може да си живял и 2 год. в Германия но не си много наясно да ти кажа.Първо бензиновата кола има по малък данък от дизеловата,и то 2 пъти.И за стикера не си прав.Ако нямаш поне евро 4 ще влезеш в голям град с колата си,ама друг път.Това може да стане само ако си с БГ номера или ретро кола(над 30 год.).Донякъде си прав,че повечето коли са на дизел,но това е въпрос на лични предпочитания.Аз живея в Германия от 5 год. и работя на бензиностанция.Затова знам със сигурност повече от тебе.Карам колата си на бензин и и плащам данъка в Германия-150 евро на година..........
  • 23 onq s konq

    2 4 Отговор
    Ами стара като света истина си е,че бензина е за запалки,а дизела -за автомобили.А дизелово БМВ...това е друга бира и то е само за отличниците като мене:)
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Bocman

    1 0 Отговор
    Do komentar 9 ot Ghost

    Prizrache, predi da hranish horata zemi malko pocheti i se obrazovai. Ne znam dali kolegata deto e pisal predi tebe e bil v GOLEMO SELO, ama ti sys sigurnost ili ne si bil v germania i si tynel v zabluda che si bil tam, ili ne si iztreznel prez taia edna godina deto si si slagal dizelovata pechica kydet ti padne. Eto ti edno polezno saitche da zemesh da se obrazovash dali verno na dizolov avtomobil danyka e po-malyk ot na benzinov ekvivalent kato kubatura. Ta spri da govorish koi v koe selo e ami vzemi malko idi na povtorish 1 i 2 klas da se vidish v obnoski. I p-chestichko smeniavai filtyrchetata na pechkata che nema da ti mirishem l..nata.
  • 26 Bocman

    1 0 Отговор
    http://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html
  • 27 Избран от девет

    3 0 Отговор
    Дизела е за отопление, газта за готвене, бензина е за шофиране, елекричеството за тролейбусите.

    Това е старата дефиниция. Но тя заради това е стара. Ще се променят нещата, очевидно. "Панта рей" - "Всичко тече и нищо не остава “ е мекетата версия.

    "Panta rei, panta kineitai kai ouden menei" е по-плашещата версия. Особено за хора 55+. Навежда на размисъл, че срока на гондност изтича. Пожелавам на всички дълголетие, а на заслужилите и безсмъртие.


  • 28 Да ама не

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    17.7%
    е делът на ВЕИ в енергийното потребление в България за 2012 г.
    Тоест, можем да посрещнем 1.5 млн. електромобила без капка смрад! Хем и тая енергия няма да се губи, при положение че колите се карат 2 часа и киснат и заемат място 22.

    Всички дюдюкате една и съща глупост за ТЕЦ-а и колите на ток, но ако можехте да посетите град със 100% електромобили и един ТЕЦ на 25 км и после дойдете в София да речем, където живеем под похлупак отровни газове и смогът вече е почти до нивото на х. Алеко - ще вденете какви ги бръщолевите.

    В единия случай имаме половин милион 20-годишни дараци с избушени катализатори (за DPF няма и да споменаваме), дето мятат турлуци буквално под носа ти НАВСЯКЪДЕ, в другия имаме електроцентрала със сероочистващи инсталации и на която се налагат неизбежно норми и контрол за емисии.

    Коментиран от #30, #41

  • 29 самсунг

    0 0 Отговор
    няма няма аз на газ карам
  • 30 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Да ама не":

    Готини думи само ще вметна,че не всички коли със избушени катализатори замърсяват!! всичко опира да качествената и правилна подръжка със подбрани марки масла и филтри. имам и бензинова без ГАЗ(АГУ) и дизелова със махнати катализори и гарантирам,на прегледите ми викат че катализаторите ми работят хубаво а реално нямат!!и съм под нормите!!

    Коментиран от #32

  • 31 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Папур Шпеков":

    Личи си колко и ти и Баи ТИ ИВАН колко сте технически неграмотни и абсолютно далеч от истината как се подържа правилно дизел или турбо дизел а ще вметна че ГОривата в БГ са пълен Боклук.ако нафтата е като немската или австрийската няма да пушат дизелите преди няколко дена бях по Германия видях коли който са над 10 години и то в центровете на градовете в които бях те не пушеха явно освен подръжката нещата опират и до горива! просто ЛукБозойл трябва да бъде забранена спряна и съборена и наново построена на нивото на ОМВ във Виена поне!!тогава реално можем да спорим на кой колата му замърсява и на кой не !!

    Коментиран от #33

  • 32 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "МАК":

    До МАК-
    ти ела в Германия да минеш преглед с махнати катализатори,пък ще видиш с колко си под нормите.Предай на конролиращите ,които ти правят прегледа да си калибрират уредите.

    Коментиран от #37

  • 33 DBS

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "МАК":

    Горивата,да боклук са ни..,но там хората си копуват комплекти за дооборудване,за да покрие колата еконормите и да плаща по малък данък.Тук първата ни работа е режи катализатора,затапване на ЕГР,махане на DPF и на всичкото отгоре айде за чип и дизела почва да бълва облаци чернилка(предимно от ВАГ незнам защо)

    Коментиран от #35

  • 34 Рубенс Баричело

    1 0 Отговор
    2030- Формула 1 Плейстейшън 22-ще се провежда в зала 7D
    Хахахахаххах!!!
  • 35 МАК

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "DBS":

    да аз съм направил всичко това което си посочил и ти гарантирам,че колата ми не пуши даже след чипосването.но преди да направя всичко това аз съм си подготвил колата тоест определени ремонтни манипулаций за да може като се чипоса във определената фирма на диностенд да стане всичко както трябва.повечето чипосват без да отпушат мотора от катализатора и задръстените входни колектори от ЕГР простотията и като я чипосат резултата отзад е като паред локомотив!!при моята кола такива пушеци и сажди няма. когато всичко това е направено грамотно и със техническа умисъл резултата е страхотен!!
  • 36 МАК

    1 0 Отговор
    А, някой ми свил ника. Отдавна не съм влизал в този сайт, гледам някой си се подвизава с МАК, разбира ги, пише множествено число с й-кратко. Пич, мини на друг ник, ако обичаш! Може да си избереш каквото си искаш, но не преписвай.
  • 37 МАК

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Иван":

    На техническите прегледи просто манипулират резултатите. Слагат сондите не в ауспуха, а в двигателния отсек. Така получават по-ниски резултати. Иначе всичките каруци из Бг не могат да минат прегледа. Само ново закупените, но колко са те?

    Коментиран от #39

  • 38 електро

    2 0 Отговор
    Германия ще прехвърли производството на дебелите си коли в България...нашите мутри как ще я карат вез джиповете си!?Мутрата няма да преживее да кара същата кола,която ще карам аз и всички останали!Мутрата докъто не си купи офроуд и не му напъха газово(да могат да покриват разноските си),нямя да е той.Като си карам по магистралите и ме изпревари някоя мутра с джип...гледам,има ли дупка на бронята... :) в момента като забележа че има...започвам да си правя гаргара с него!И да видите как се мъчи да ме гони...правя му темпо със 170км/час и след 2-3 минути се отказва да ме гони...има на таблото си едно прозорче,на което се вижда колко му гори...гледам в огледалото,как започва да се прави на разсеян и постепенно изостава все повече и повече!!!!Та...така ще е и със електрото...!Не забравяйте,че мутрата,в голямата си част са тъпи и генетично модифицирани селяни.
  • 39 МАК

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "МАК":

    нещо си се объркал това сие моя Ник както се изразяваш,защото са първите букви от името ми не съм преписвал от никой нито имам намерение да го правя.да прав си за едно има театри по техническите прегледи даже аз съм ставал свидетел на това!
  • 40 DBS

    0 0 Отговор
    Възможно е и да не пуши,но както сам казваш повечето хора не подготвят колата...всичко е до регулации и качестени ГТП.Нека стегнат контрола на ГТП и задръстванията ще изчезнат или поне ще налаеят.Пример с моя милост,преди две години минах ГТП с течаща рейка,не при "мой " човек и без "да оправиме нещата" просто толко си гледат.Таа абе дълга тема,всичко е до стандарт живот
  • 41 Наско

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Да ама не":

    Точно така! Самата истина!
  • 42 Пешо

    0 1 Отговор
    И какво, да минаваме на Голф дизел, ли?
  • 43 Монго

    2 0 Отговор
    Оригиналната статия е за забрана на ДВГ въобще, а не само за бензинов такъв. Или дизела не е ДВГ? Така, че споровете ви са излишни...
  • 44 Djo

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Няма такава забрана живея в ДЕ.
  • 45 Лудогорец 9

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Ghost":

    живея в Германия от над 10 години и почти нищо няма вярно от това каквото говориш тук!