Германският заместник-министър на икономиката Рейнар Баак, заяви пред Bloomberg, че се обсъжда мярка, която ще забрани продажбата на бензинови автомобили. Това ще се случи през 2030 година.
Така след по-малко от 15 години традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене най-вероятно ще се окажат извън закона. Идеята е вследствие на тази мярка изхвърлянето на CO2 в атмосферата на страната да се намали значително. Прогнозите са през 2050 година то да спадне с 80-95%.
Зам. министърът отбеляза още, че сериозни мерки за намаляване на вредните емисии в атмосферата не са взимани в Германия от 1990 година. По данни на германското министерство на околната среда, автомобилният транспорт в страната е причина за изхвърляне на 1/5 от всички вредни газове, отделящи се в атмосферата.
Към момента електромобилите са само 0.6% от автопарка на страната и за да се популяризират сред населението властите предприемат мерки, като ще субсидират собствениците на ел. коли с 4000 евро. Интересното е, че двигателите с вътрешно горене няма да изчезнат от продажба, защото хибридните автомобили не попадат под тази забрана.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 sandars
13:33 17.06.2016
2 гост
Американците никога няма да се отменят колите на бензин, да може да дават стимули за електрички, но няма да си отменят големите сув и пикапи понеже те имат огромни залежи на нефт, а не на литий.
13:45 17.06.2016
3 yrtyr
13:57 17.06.2016
4 Сони
Коментиран от #15
14:38 17.06.2016
5 Косматия
От дизелгейта а?
14:43 17.06.2016
6 ррр
15:19 17.06.2016
7 Бай Тошо
16:20 17.06.2016
8 бай Иван
Коментиран от #9, #44
16:42 17.06.2016
9 Ghost
До коментар #8 от "бай Иван":
Тос пък тос пък иди са прегледаи...Живях в Германия около година и с моята бракма си влизах кадет сваря,нямах никакви проблеми лепваш си стикера на предното стъкло и си ти а е на 12години. и дизел !
Не те знам в кое СЕЛО си заровен,та си толкова ограничен но в Германия оная изостанала държава около 70% от колите са на дизел.
Не бензин или мехлемът на българина ГАЗ,а са на дизел.
Щеше също да си на ясно,че доичовците са много стиснат народ и пари за кола която гори много лесно не дават при условие,че дизелът ще ги удря по малко в джоба.
Отвори и някои саит и се ограмоти,че много дизелови мотори са по екологични.
Като си поръчвах моето Audi ново преди 2 години бях ШАХ И МАТ един дизел по екологичен от бензин ... и взех дизел.
А и още нещо дизела в германия плаща по малък данък от бензина (личен опит) !
Коментиран от #10, #11, #45
17:04 17.06.2016
10 Папур Шпеков
До коментар #9 от "Ghost":
Като те чета още си си матиран. Екологичния ти VAG дизел е 40 пъти по замърсяващ от това, което са ти казали мошениците немци.Коментиран от #31
17:25 17.06.2016
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Роман Ценов
19:54 17.06.2016
13 гост
няма как бензина да е по голям замърсител от дизела.
19:55 17.06.2016
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 пич
До коментар #4 от "Сони":
Някой от съседите, в съседен блок си е купил тук новата Тойота Аурис Хибрид. Направо си е разкошна. Но аз немам пари сега за такова чудо иначе бих последвал примера му. малко нисичка и ръбеста е, но си е страхотна. Е, вероятно бих поразгледал вановете на японските фирми, но все пак Хибрида е страхотен. Нямам предубеденост за марките автомобили - ако корейска, румънска, русска, бразилска...кола ми хване окото и тиквата, ако имам парите да я купя и ме впечатлис икономичност и цзена-качество, не бих се поколебал да я купя. Но като гледам, японците правят страхотни машини...20:31 17.06.2016
16 555
21:15 17.06.2016
17 123
Коментиран от #28
21:29 17.06.2016
18 Bushman
Възможен отговор: ТЕЦ. Или (в краен случай) - АЕЦ. Голяма екология, няма що... За да не горим дизел или бензин в колите- ще горим кюмур в ТЕЦ-а, за да си заредим "екологичния" електрокар.
Още един въпрос - някой знае ли колко е КПД при превръщане на топлинната енергия (от горене на въглища) в електрическа?
Коментиран от #19
21:38 17.06.2016
19 кара Лада
До коментар #18 от "Bushman":
в Германия ще е предимно ТЕЦ, защото се отказаха от АЕЦ. И ефекта ще е два пъти повече смрад. Отделно е интересно къде ще са произведени тоновете батериии... отговор... Китай. Само че мърсотията ще е за китайците главно. Та хубаво е на ток, но когато боклуците от това се хвърлят в чужд двор.Коментиран от #21
21:55 17.06.2016
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Bushman
До коментар #19 от "кара Лада":
Точно!22:08 17.06.2016
22 Иван
22:34 17.06.2016
23 onq s konq
22:46 17.06.2016
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Bocman
Prizrache, predi da hranish horata zemi malko pocheti i se obrazovai. Ne znam dali kolegata deto e pisal predi tebe e bil v GOLEMO SELO, ama ti sys sigurnost ili ne si bil v germania i si tynel v zabluda che si bil tam, ili ne si iztreznel prez taia edna godina deto si si slagal dizelovata pechica kydet ti padne. Eto ti edno polezno saitche da zemesh da se obrazovash dali verno na dizolov avtomobil danyka e po-malyk ot na benzinov ekvivalent kato kubatura. Ta spri da govorish koi v koe selo e ami vzemi malko idi na povtorish 1 i 2 klas da se vidish v obnoski. I p-chestichko smeniavai filtyrchetata na pechkata che nema da ti mirishem l..nata.
23:18 17.06.2016
26 Bocman
23:19 17.06.2016
27 Избран от девет
Това е старата дефиниция. Но тя заради това е стара. Ще се променят нещата, очевидно. "Панта рей" - "Всичко тече и нищо не остава “ е мекетата версия.
"Panta rei, panta kineitai kai ouden menei" е по-плашещата версия. Особено за хора 55+. Навежда на размисъл, че срока на гондност изтича. Пожелавам на всички дълголетие, а на заслужилите и безсмъртие.
01:28 18.06.2016
28 Да ама не
До коментар #17 от "123":
17.7%е делът на ВЕИ в енергийното потребление в България за 2012 г.
Тоест, можем да посрещнем 1.5 млн. електромобила без капка смрад! Хем и тая енергия няма да се губи, при положение че колите се карат 2 часа и киснат и заемат място 22.
Всички дюдюкате една и съща глупост за ТЕЦ-а и колите на ток, но ако можехте да посетите град със 100% електромобили и един ТЕЦ на 25 км и после дойдете в София да речем, където живеем под похлупак отровни газове и смогът вече е почти до нивото на х. Алеко - ще вденете какви ги бръщолевите.
В единия случай имаме половин милион 20-годишни дараци с избушени катализатори (за DPF няма и да споменаваме), дето мятат турлуци буквално под носа ти НАВСЯКЪДЕ, в другия имаме електроцентрала със сероочистващи инсталации и на която се налагат неизбежно норми и контрол за емисии.
Коментиран от #30, #41
06:44 18.06.2016
29 самсунг
09:13 18.06.2016
30 МАК
До коментар #28 от "Да ама не":
Готини думи само ще вметна,че не всички коли със избушени катализатори замърсяват!! всичко опира да качествената и правилна подръжка със подбрани марки масла и филтри. имам и бензинова без ГАЗ(АГУ) и дизелова със махнати катализори и гарантирам,на прегледите ми викат че катализаторите ми работят хубаво а реално нямат!!и съм под нормите!!Коментиран от #32
11:49 18.06.2016
31 МАК
До коментар #10 от "Папур Шпеков":
Личи си колко и ти и Баи ТИ ИВАН колко сте технически неграмотни и абсолютно далеч от истината как се подържа правилно дизел или турбо дизел а ще вметна че ГОривата в БГ са пълен Боклук.ако нафтата е като немската или австрийската няма да пушат дизелите преди няколко дена бях по Германия видях коли който са над 10 години и то в центровете на градовете в които бях те не пушеха явно освен подръжката нещата опират и до горива! просто ЛукБозойл трябва да бъде забранена спряна и съборена и наново построена на нивото на ОМВ във Виена поне!!тогава реално можем да спорим на кой колата му замърсява и на кой не !!Коментиран от #33
12:01 18.06.2016
32 Иван
До коментар #30 от "МАК":
До МАК-ти ела в Германия да минеш преглед с махнати катализатори,пък ще видиш с колко си под нормите.Предай на конролиращите ,които ти правят прегледа да си калибрират уредите.
Коментиран от #37
12:26 18.06.2016
33 DBS
До коментар #31 от "МАК":
Горивата,да боклук са ни..,но там хората си копуват комплекти за дооборудване,за да покрие колата еконормите и да плаща по малък данък.Тук първата ни работа е режи катализатора,затапване на ЕГР,махане на DPF и на всичкото отгоре айде за чип и дизела почва да бълва облаци чернилка(предимно от ВАГ незнам защо)Коментиран от #35
12:39 18.06.2016
34 Рубенс Баричело
Хахахахаххах!!!
13:27 18.06.2016
35 МАК
До коментар #33 от "DBS":
да аз съм направил всичко това което си посочил и ти гарантирам,че колата ми не пуши даже след чипосването.но преди да направя всичко това аз съм си подготвил колата тоест определени ремонтни манипулаций за да може като се чипоса във определената фирма на диностенд да стане всичко както трябва.повечето чипосват без да отпушат мотора от катализатора и задръстените входни колектори от ЕГР простотията и като я чипосат резултата отзад е като паред локомотив!!при моята кола такива пушеци и сажди няма. когато всичко това е направено грамотно и със техническа умисъл резултата е страхотен!!14:43 18.06.2016
36 МАК
16:07 18.06.2016
37 МАК
До коментар #32 от "Иван":
На техническите прегледи просто манипулират резултатите. Слагат сондите не в ауспуха, а в двигателния отсек. Така получават по-ниски резултати. Иначе всичките каруци из Бг не могат да минат прегледа. Само ново закупените, но колко са те?Коментиран от #39
16:10 18.06.2016
38 електро
18:35 18.06.2016
39 МАК
До коментар #37 от "МАК":
нещо си се объркал това сие моя Ник както се изразяваш,защото са първите букви от името ми не съм преписвал от никой нито имам намерение да го правя.да прав си за едно има театри по техническите прегледи даже аз съм ставал свидетел на това!20:07 18.06.2016
40 DBS
22:09 18.06.2016
41 Наско
До коментар #28 от "Да ама не":
Точно така! Самата истина!23:21 18.06.2016
42 Пешо
00:23 19.06.2016
43 Монго
21:21 19.06.2016
44 Djo
До коментар #8 от "бай Иван":
Няма такава забрана живея в ДЕ.21:41 13.11.2018
45 Лудогорец 9
До коментар #9 от "Ghost":
живея в Германия от над 10 години и почти нищо няма вярно от това каквото говориш тук!18:23 14.07.2021