Най-големият скандал в историята на автомобилостроенето изглежда няма да приключи скоро и нещата започват да се насочват към родината на компанията Volkswagen - Германия. Баварската област ще заведе иск за нанесени щети, като поводът е местният пенсионен фонд, който е един от многото акционери в компанията.
Отговарящият за финансите на областа министър - Маркус Сьодер е споделил, че фондът е понесъл загуби от 700 хиляди евро от обезценяването на акциите на топ производителя и иска тези пари обратно. Ако това стане факт, е възможно и другите 15 германски области да пуснат искове, за да покрият загубите си и тогава сумата ще нарастне драстично.
Наскоро Южна Корея, спря продажбите на общо 32 модела на Volkswagen Group, които използват замесените в скандала дизелови 2.0-литрови и 3.0-литрови агрегати. Печалбата на собственика на мажоритарния дял акции от 31.5% - Porsche SE, е отбелязал спад в печалбата си от общо 41% за пърото полугодие на 2016-та година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чавдар Войвода
Коментиран от #2
07:37 03.08.2016
2 некойси
До коментар #1 от "Чавдар Войвода":
Ами ако до 5-6 години продължават да лансират "модерните дизели" защо не. Ако тесла реализират масовия модел ще има сериозно разместване на бизнес пластовете в автомобилния бранш.08:23 03.08.2016
3 гост
15:40 03.08.2016
4 фИКИ
17:06 03.08.2016
5 прецакаха се
Няма да се учудя, ако до няколко години китайци вземат основния дял акции от фирмата. Дано немците успеят да си спасят поне Порше-то, то не заслужава таква съдба за разлика от VW - те !
Коментиран от #6
18:35 03.08.2016
6 Десислав Попов
До коментар #5 от "прецакаха се":
Прав си относно материалите.Да вземем например т.нар. софт-лак.Той се изтрива на първата година и колата още нова,пък вътре прилича на г@з.Само даваш едни пари за немски "премиум"-ВАГ-ен,а не получаваш нищо.13:28 04.08.2016
7 Роман Ценов
20:04 06.08.2016