Нужно е доста самочувствие, за да се захванеш с доработка на един от най-бързите и мощни серийни автомобили в света. На специалистите от германската тунинг компания Hamann очевидно не им липсва такова. Немците предлагат цели три нива на оптимизация на баварския колос BMW M5 в гамата си за 2006-а.
В основата на всеки един от пакетите стои премахването на електронния ограничител на максималната скорост. Откак дебютира преди две години, легендарната топмодификация на петата серия се прослави неофициално като най-бързият седан серийно производство на пазара. Благодарение на 507-те си конски сили М5 теоретично разполага с потенциал за скорости над 300 км/ч, но заради електронното ограничение каталожната цифра си оставаше 250 км/ч. Hamann премахва този лимит, благодарение на което в зависимост от комбинацията между гуми и джанти баварката развива от 300 до 320 км/ч. Второто предложение на германското тунинг ателие включва оптимизиране на характеристиките на двигателя чрез препрограмиране на стандартния управляващ компютър. След процедурата мощността нараства с 30 к.с., а към въртящия момент се добавят 15 Нм. Върхът в гамата е пакетът HM/M+60. Той се състои в монтирането на изменени изпускателни колектори, спортни катализатори, ауспуси и въздушен филтър и оптимизация на моторния мениджмънт. Както предполага името на програмата, десетцилиндровият V-образен титан на М5 вече разполага с допълнителни 60 к.с. и 54 Нм въртящ момент. С 567 коня под предния капак преработеният автомобил безпроблемно развива скорости над 320 км/ч.
В Hamann се грижат и за външността на BMW М5. Пакетът от аеродинамични компоненти включва преден спойлер, който се монтира върху стандартния и помага да се постига повече притискаща сила. Алтернативен вариант предвижда да се подмени целият обтекател с изцяло нов, чиито елипсовидни фарове против мъгла придават на баварската петица още по характерно "изражение". Могат да се монтират и допълителни странични панели. Функциите им са изцяло оптически и създават впечатление за повече мощ. За същото се грижи и задната "престилка" с отвори за четирите ауспухни гърнета. На покрива също се монтира нов спойлер, който създава допълнителна притискаща сила при високи скорости - задача, с която е натоварен и обтекателят на капака на багажника. За почитателите на състезателния силует се предвижда дори двоен заден спойлер. Финален акорд към новата външност добавят страничните огледала, които Hamann предлага за всякакви модели с ляв волан. Те се настройват и подгряват електрически, като могат да се прибират автоматично с електронно управление. По желание на клиента всички компоненти се изработват опционално от кевлар или въглеродни нишки.
За онези, за които такава метаморфоза не е достатъчна, германците са предвидили още по-екстремен пакет от промени. M5 Edition Race променя драстично широчината на купето и включва монтирането на огромни молдинги над колесните арки. Така се постига външен вид, който доближава баварския седан до автомобилите от шампионата DTM.
Сериозното нарастване на мощностните характеристики предполага адекватна промяна и в окачването на М5. След монтирането на по-къси пружини клиренсът на баварката намалява с 30 мм отпред и 25 отзад. Инженерите на Hamann отделят специално внимание и на спирачната система. Спирачните дискове с вътрешна вентилация са с диаметър 380 мм и дебелина 34 мм. Стискат ги осемцилиндрови апарати в червено, макар че по желание могат да се използват и други разцветки. За сигурността се грижат още нови спортни педали, гъвкави спирачни тръбопроводи и адаптори. На разположение на клиентите има широка гама от джанти. Спецовете от Лаупхайм са предвидили пет основни типа колела с размери между 19 и 21 цола, както и цял куп кевларени или въглеродни аксесоари по интериора и екстериора, които да подсказват на останалите участници в движението с какво си имат работа. Самочувствието на Hamann очевидно е опрадвано.
10 Юни, 2006 21:57 3 048 1
Тежка атлетика
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M-Power
15:43 08.09.2011